Το παλιό διαφημιστικό σλόγκαν «η Coca Cola πάει με όλα» φαίνεται ότι μπορεί να ερμηνεύσει ακριβώς την επιτυχία του ομίλου Coca Cola HBC να καταρρίπτει επί μία τριετία τα ρεκόρ επιδόσεων της, παρά το γεγονός ότι στο ίδιο διάστημα αντιμετωπίζει τις σημαντικότερες των τελευταίων δεκαετιών της ιστορίας της προκλήσεις. Είτε αυτό αφορά το πλήγμα που δέχθηκε στη Ρωσία λόγω του πολέμου και των δυτικών κυρώσεων με την απομείωση της επένδυσης που έχτιζε μεθοδικά για χρόνια πολλά, είτε τις φωνές, κυρίως στην Αίγυπτο, για εμπάργκο στα δυτικά προϊόντα λόγω των ισραηλινών επιθέσεων κατά των Παλαιστινίων. Και βέβαια στην εξίσωση πρέπει να μπουν αφενός το νέο κύμα που αρχίζει στην Ευρώπη υπέρ της φορολόγησης των προϊόντων με ζάχαρη – ήδη Ρουμανία και Ουγγαρία έχουν επιβάλει ειδική φορολογία – και αφετέρου ο πληθωρισμός και η μείωση των διαθεσίμων των νοικοκυριών!
Κι όμως, οι φόβοι και οι ανησυχίες των επενδυτών και των μετόχων γρήγορα διαψεύδονται και οι οικονομικές επιδόσεις του Ομίλου Coca Cola HBC πιάνουν νέα υψηλά, όπως εξάλλου φάνηκε και στις οικονομικές καταστάσεις που κοινοποιήθηκαν χθες.
Το πλέον εντυπωσιακό όμως είναι ότι η εκτίμηση της διοίκησης της εταιρείας με βάση τα μοντέλα και τα σενάρια που έχει επεξεργαστεί είναι ότι το 2024, ο πήχης μπορεί να ανέβει ακόμα πιο ψηλά, προβλέποντας μάλιστα ανάπτυξη 6-7% και ενίσχυση της κερδοφορίας!
Τους λόγους επιχείρησε να αναπτύξει ο διευθύνων σύμβουλος της Coca Cola HBC κ. Ζόραν Μπογκντάνοβιτς κατά τη χθεσινή τηλεδιάσκεψη που είχε με τους αναλυτές. «Eίμαστε πολύ ευχαριστημένοι με την απόδοσή μας πέρυσι και αισθανόμαστε εξαιρετικά καλά σε θέση να συνεχίσουμε την ιστορία ανάπτυξης μας το 2024 και μετά», σημείωσε ο κ. Μπογκντάνοβιτς.
Σύμφωνα με τον ίδιο οι κύριοι παράγοντες στους οποίους εξακολουθεί να στηρίζεται ο Όμιλος για την αναπτυξιακή πορεία που προβλέπει είναι οι τιμές, το price mixing, όπως αποκαλείται, με παράλληλη εργαλειοποίηση των προωθητικών ενεργειών. «Αν και η ‘εργαλειοποίηση’ των τιμών δεν έχει πλέον την ίδια βαρύτητα με τα προηγούμενα χρόνια στην επίτευξη των οικονομικών επιδόσεων, εξακολουθεί και αποτελεί έναν απ’ τους βασικότερους παράγοντες», σημείωσε ο κ. Μπογκντάνοβιτς επαναλαμβάνοντας πως η εταιρεία παραμένει σε ετοιμότητα και παρακολουθεί με την διαρκή ανάλυση δεδομένων τις συνθήκες σε κάτι αγορά προχωρώντας ακόμα και με τη χρήση ΑΙ σε παρεμβάσεις στην εμπορική και τιμολογιακή πολιτική ανά χώρα και κατηγορία προϊόντος. Ως εκ τούτου αυτό θα συνεχίσει να είναι βασικό εργαλείο και το 2024. Επίσης η διοίκηση εκτιμά ότι θα υπάρξει φέτος αύξηση του όγκου των πωλήσεων και στροφή του καταναλωτικού κοινού σε πιο premium προϊόντα χάρη.
Και σε αυτή τη στροφή το brand Coca Cola εξακολουθεί να παίζει καίριο ρόλο καθώς όπως εξήγησε ο κ. Μπογκντάνοβιτς οι νέες γεύσεις στην κατεύθυνση των «Zero» επιλογών (χωρίς ζάχαρη, χωρίς καφεϊνη κοκ) αποτελούν την κινητήρια δύναμη πίσω απ’ τις εντυπωσιακές αποδόσεις που εξακολουθεί να καταγράφει ο τομέας των αναψυκτικών. «Τα αναψυκτικά παραμένουν το θεμέλιο της μακροπρόθεσμης ανάπτυξης μας και η συνεργασία μας με την The Coca Cola Co αποτελεί τον ακρογωνιαίο λίθο της ανάπτυξης μας», σχολίασε ο κ. Μπογκντάνοβιτς. «Η αλλαγή των συνταγών των προϊόντων κυρίως στο θέμα της ζάχαρης, το rebranding, οι επενδύσεις και οι καμπάνιες, όλα έχουν συντελέσει σε αυτή την κατεύθυνση», πρόσθεσε.
Οι άλλοι δύο πυλώνες στους οποίους στηρίζεται σημαντικά για το μέλλον είναι τα ενεργειακά ποτά και ο καφές. Για τα πρώτα τόνισε πως στόχος παραμένει η ανάδειξη των ετικετών των προϊόντων που διαθέτει η εταιρεία (Monster, Predator κοκ) να καταστούν ηγέτιδες δυνάμεις σε όλες τις κατηγορίες και να αυξήσουν τα μερίδια τους. Προανήγγειλε δε είσοδο και των ενεργειακών ποτών στην κατηγορία των «Zero» επιλογών.
Σε ό,τι αφορά τον καφέ, «οι ελπίδες είναι μεγάλες για ισχυρή ανάπτυξη», σημείωσε ο διευθύνων σύμβουλος του Ομίλου υπογραμμίζοντας πως η κατηγορία ακόμα δεν είναι κερδοφόρα λόγω της εμπροσθοβαρούς εφαρμογής του επενδυτικού σχεδίου για την ανάπτυξη της κατηγορίας. Ωστόσο τόνισε πως σύντομα θα καταγραφούν τα πρώτα κέρδη. «Επενδύουμε πολύ και με τρόπο τέτοιο ώστε να στηθούν οι βάσεις για να υπάρξει μακροπρόθεσμα οφέλη απ’ την κατηγορία», σημείωσε εστιάζοντας παράλληλα στη στροφή των καταναλωτών στις πιο premium επιλογές που δίνουν και καλύτερα περιθώρια κέρδους.
Διαβάστε ακόμη
Τρεις «χρησμοί» για την Ελλάδα κρίνουν τα σχέδια για παροχές
Amor: «Μοσχοπουλήθηκε» και χαράζει νέα ρότα το luxury yacht (pics)
Η πρώτη κοινή ανακοίνωση Σπύρου και Δέσποινας Καρνέση για το φονικό στη Γλυφάδα
Για όλες τις υπόλοιπες ειδήσεις της επικαιρότητας μπορείτε να επισκεφτείτε το Πρώτο ΘΕΜΑ