Η Starbucks έχει ξεκινήσει με απογοητευτικό τρόπο αυτή τη σεζόν του Pumpkin Spice Latte. Η αλυσίδα καφέ με έδρα το Σιάτλ ανακοίνωσε την Τρίτη ότι οι πωλήσεις της ήταν ασθενέστερες από τις αναμενόμενες κατά τη διάρκεια του τέταρτου οικονομικού τριμήνου της, το οποίο έληξε στις 29 Σεπτεμβρίου.

Η εταιρεία αποφάσισε επίσης να αναστείλει την οικονομική καθοδήγηση για το οικονομικό έτος 2025, επιτρέποντας στον νέο πρόεδρο και διευθύνοντα σύμβουλο Brian Niccol να αξιολογήσει την επιχείρηση.

Οι παγκόσμιες πωλήσεις (συγκρίσιμων καταστημάτων) μειώθηκαν κατά 7% σε ετήσια βάση το τέταρτο οικονομικό τρίμηνο, καθώς οι συναλλαγές στα καταστήματά της στις ΗΠΑ μειώθηκαν κατά ένα δέκατο. Τα καθαρά έσοδα μειώθηκαν κατά 3% στα 9,1 δισ. δολάρια το τρίμηνο έως τον Σεπτέμβριο και τα κέρδη ανά μετοχή 25% σε ετήσια βάση.

«Δεδομένης της αλλαγής Διευθύνοντος Συμβούλου της εταιρείας σε συνδυασμό με την τρέχουσα κατάσταση της επιχείρησης, η καθοδήγηση θα ανασταλεί για ολόκληρο το οικονομικό έτος 2025», ανέφερε η εταιρεία.

Τα έσοδα στα Starbucks έχουν αποδυναμωθεί επειδή οι πελάτες γκρινιάζουν για τις τιμές του και τις μεγάλες ουρές στα καταστήματα στις ώρες αιχμής. Η εταιρεία αντιμετώπισε επίσης σκληρό ανταγωνισμό στην Κίνα, μια αγορά καθοριστική για την ανάπτυξή της.

Στις ΗΠΑ, η κίνηση των πελατών ήταν υποτονική, με τις πωλήσεις των ίδιων καταστημάτων να μειώνονται κατά 6% – ένα μέτρο των πωλήσεων σε καταστήματα που είναι ανοιχτά για τουλάχιστον ένα έτος. Παρά την εισαγωγή διευρυμένων φθινοπωρινών προσφορών προϊόντων, όπως το Iced Apple Crisp Nondairy Cream Chai και τη διεξαγωγή συχνότερων προωθητικών ενεργειών εντός της εφαρμογής, η εταιρεία δεν είδε αύξηση των επισκέψεων. Το Pumpkin Spice Latte, το οποίο συνήθως ενισχύει την επισκεψιμότητα όταν επιστρέφει, δεν κατάφερε επίσης να έχει σημαντικό αντίκτυπο φέτος.

Παρόλο που ανέφερε χαμηλότερα κέρδη, η αλυσίδα αύξησε το τριμηνιαίο μέρισμά της από 57 σεντς ανά μετοχή στα 61 σεντς. Η οικονομική διευθύντρια Rachel Ruggeri δήλωσε: «Θέλουμε να ενισχύσουμε την εμπιστοσύνη στην επιχείρηση και να παρέχουμε κάποια βεβαιότητα καθώς οδηγούμε την ανάκαμψή μας».

Σε ένα βιντεοσκοπημένο μήνυμα, ο Niccol, πρώην διευθύνων σύμβουλος της Chipotle, ο οποίος εντάχθηκε στη Starbucks τον περασμένο μήνα, σημείωσε ότι οι προκλήσεις της εταιρείας είναι «πολύ επιλύσιμες» και ότι διαθέτει σημαντικά πλεονεκτήματα που μπορούν να αξιοποιηθούν.

Τόνισε την ανάγκη να ενισχυθεί το προσωπικό, να εξορθολογιστούν οι λειτουργίες για τους baristas -ιδιαίτερα κατά τις πρωινές ώρες αιχμής- και να βελτιωθούν οι παραγγελίες μέσω κινητού τηλεφώνου. Ο Niccol σημείωσε επίσης την ανάγκη να απλοποιηθεί αυτό που περιέγραψε ως «υπερβολικά πολύπλοκο μενού».

Η Starbucks σχεδιάζει να αλλάξει τη στρατηγική μάρκετινγκ της, ώστε να εστιάζει λιγότερο στο πρόγραμμα ανταμοιβών και περισσότερο στην προώθηση των χειροποίητων ποτών και των καινοτομιών στον καφέ της.

Διαβάστε ακόμη 

Πώς απασφαλίζεται η «βόμβα» χρέους του 2032 με άλμα ανάπτυξης και… αυξομείωση του χρέους (γραφήματα)

Εφορία: Η influencer από τη Σύρο που… γλίτωσε και οι νέου τύπου έλεγχοι από την ΑΑΔΕ

Υποδομές: Ψάχνουμε 55.000 εργαζόμενους την επόμενη διετία για να κατασκευάσουμε έργα 24 δισ.

Για όλες τις υπόλοιπες ειδήσεις της επικαιρότητας μπορείτε να επισκεφτείτε το Πρώτο Θέμα