Είναι σε «νηπιακό» στάδιο, αφού ιδρύθηκαν μετά το 2017, η πορεία τους, ωστόσο, είναι εντυπωσιακή, έχοντας σηκώσει σημαντικά κεφάλαια από εγχώριους, αλλά και διεθνείς επενδυτές, γεγονός που θα μπορούσε κάλλιστα να τις τοποθετήσει στη λίστα με τους… soonicorns, τις εταιρείες, δηλαδή, που έχουν τα εχέγγυα να πιάσουν -μέσα σε ένα εύλογο χρονικό διάστημα- αποτίμηση άνω του 1 δισ. δολαρίων.

Ο λόγος για 10 ελληνικές startups τις οποίες ξεχώρισε η ιστοσελίδα eu-startups.com και για τις οποίες θεωρείται πως έχουν ήδη κεντρίσει το ενδιαφέρον της επενδυτικής κοινότητας.

«Αποτελεί τη γενέτειρα του δυτικού πολιτισμού και την πατρίδα της δημοκρατίας και της φιλοσοφίας. Η Ελλάδα είναι μια χώρα γεμάτη καινοτομία, δημιουργικότητα και εφευρέσεις. Fun fact: πιστεύεται ότι ο Πλάτων ήταν ο πρώτος που είχε ξυπνητήρι και οι Ελληνες εισήγαγαν τα νομίσματα ως μέσο συνδιαλλαγής!

Με αυτό ως πολιτιστικό υπόβαθρο δεν αποτελεί έκπληξη το γεγονός ότι η Ελλάδα συνεχίζει να είναι κόμβος δημιουργικότητας και προνοητικής σκέψης. Το εγχώριο οικοσύστημα αναπτύσσεται και προσελκύει ολοένα περισσότερες επενδύσεις τα τελευταία χρόνια. Το 2021 η χρηματοδότηση των ελληνικών startups ξεπέρασε τα 500 εκατ. ευρώ, ενώ το 2022 φαίνεται να είναι πολλά υποσχόμενη χρονιά γι’ αυτό το πανέμορφο έθνος της Νότιας Ευρώπης», σημειώνει η ιστοσελίδα.

1. Prosperty

Η startup που ίδρυσαν το 2020 οι Αντώνης Μαρκόπουλος, Νίκος Πατσιόγιαννης και Αντώνης Δεσποτάκης, με στόχο να μετασχηματίσουν τον τρόπο με τον οποίο οι άνθρωποι αγοράζουν, πωλούν, ενοικιάζουν και διαχειρίζονται ακίνητα, αναπτύσσεται ραγδαία. Μέσα σε σύντομο χρονικό διάστημα κατάφερε να εξασφαλίσει μια χρηματοδότηση pre-seed ύψους 1,1 εκατ. ευρώ και μία seed ύψους 3,3 εκατ. ευρώ και δη, από τρία VC Εquifund (Velocity, Metavallon, BigPi), ενώ πλέον μετρά περισσότερα από 40 άτομα προσωπικό.

«Η αγορά ακινήτων είναι, ίσως, η λιγότερο ψηφιοποιημένη από άλλους τομείς κι αυτό θέλει να αλλάξει η Prosperty. Η συγκεκριμένη αγορά “φωνάζει” για τεχνολογική καινοτομία και η νεοφυής επιχείρηση ανοίγει τον δρόμο», σημειώνει η eu-startups.com.

2. Pop Market

Κεφάλαια ύψους 3,5 εκατ. δολαρίων από την αμερικανική Global Founders Capital και το 468 Capital έχει καταφέρει να σηκώσει η startup του Παναγιώτη Μαλαβέτα που δραστηριοποιείται στο online grocery delivery μόλις από πέρυσι. Προσεχώς, δε, η νεοφυής επιχείρηση φέρεται να δρομολογεί και έτερη χρηματοδότηση, η οποία δεν αποκλείεται να ξεπεράσει τα 10 εκατ. δολάρια. Στόχος της Pop Market είναι η παράδοση, εντός μόλις 15 λεπτών, χιλιάδων προϊόντων σούπερ μάρκετ, τα οποία προετοιμάζονται σε ειδικούς αποθηκευτικούς χώρους (dark stores).

«Το γρήγορο εμπόριο, το να παρέχεις στους καταναλωτές φρέσκα είδη παντοπωλείου με το πάτημα ενός κουμπιού είναι μια τάση που έχει κυριεύσει πλήρως τον κόσμο. Τώρα, οι άνθρωποι σε όλη την Ευρώπη είναι συνηθισμένοι στην ευκολία που μας προσφέρει και είναι μια αγορά όπου βλέπουμε συνεχή δραστηριότητα, καινοτομία και ανάπτυξη», εξηγεί η ιστοσελίδα, προσθέτοντας πως η Pop Market αποτελεί συναρπαστική προσθήκη στη Νότια Ευρώπη και κλιμακώνεται γρήγορα.

3. Green Panda

Στην ανάπτυξη της κυκλικής οικονομίας στην Ευρώπη συμβάλλει η ελληνική Green Panda που επιβραβεύει όσους ανακυκλώνουν τις παλαιές συσκευές κινητών, καταθέτοντας τα χρήματα απευθείας στους λογαριασμούς τους και, δη, μέσα σε μόλις τρία λεπτά.

«Υπολογίζεται ότι περισσότερα από 2 δισεκατομμύρια πλήρως λειτουργικά smartphones καταλήγουν ξεχασμένα στα συρτάρια», τονίζει η eu-startups.com, προσθέτοντας πως τα περίπτερα της Green Panda αναλαμβάνουν να αξιολογήσουν την κατάσταση μιας συσκευής -από το μικρότερο ψεγάδι έως σοβαρά τεχνικά ζητήματα- με πρωτοφανή ακρίβεια, επιτρέποντας στους χρήστες να αποκομίζουν κέρδος. Προς ώρας, η startup των Φάνη Κουτουβέλη και Αλέξη Βρατσκίδη έχει αντλήσει περίπου 2 εκατ. ευρώ, στοχεύοντας στην ανάπτυξη του δικτύου μέσω συνεργασιών με αξιόπιστους retailers, συμπεριλαμβανομένων εμπόρων τεχνολογίας, τηλεπικοινωνιών και αλυσίδων σούπερ μάρκετ.

4. Finloup

Τον φαύλο κύκλο του τοξικού χρέους επιχειρεί να σπάσει η Finloup που ίδρυσαν το 2020 οι Αντώνης Πρέντζας, Μάριος Νούτσος, Κυριάκος Γεωργίου και Στέλιος Γασπαρινάτος. Σκοπός της εταιρείας είναι να δώσει τη δυνατότητα στις τράπεζες να εξυπηρετήσουν πελάτες που ενδεχομένως δεν θα χτυπούσαν ποτέ την πόρτα τους.

Πρόκειται ως επί το πλείστον για νέους που είναι εξοικειωμένοι με την τεχνολογία, ενώ δεν μπορούν να βγάλουν πιστωτική κάρτα λόγω των πολύ υψηλών ποσοστών απόρριψης. «Χρησιμοποιώντας τεχνολογία και ανοιχτή τραπεζική η ελληνική fintech προσφέρει δίκαιες επιλογές πίστωσης στους καταναλωτές, προσδοκώντας να έχει πραγματικό αντίκτυπο στην οικονομική τους ζωή και αναπτύσσεται γρήγορα», υπογραμμίζει η ιστοσελίδα, υπενθυμίζοντας πως η εταιρεία αφενός, έχει αντλήσει κεφάλαια, περίπου ενός εκατ. ευρώ και αφετέρου, υποστηρίζεται από κορυφαίους οργανισμούς fintech, συμπεριλαμβανομένων των FinQuest, VISA Innovation Program και Elevate Greece.

5. Woli

Νέο γύρο χρηματοδότησης ύψους 700.000 ευρώ, προκειμένου να τροφοδοτήσει την επέκτασή της σε όλη τη Νότια Ευρώπη, πραγματοποίησε η Woli, το πρώτο ψηφιακό πορτοφόλι και προπληρωμένη κάρτα Mastercard για παιδιά και νέους 10-18 ετών.

«Η νέα γενιά είναι αναμφίβολα η γενιά όλων των ψηφιακών πραγμάτων, τα παιδιά, ωστόσο, λαμβάνουν συνήθως το χαρτζιλίκι τους σε μετρητά. Σε μια ψηφιακή κοινωνία όπου τα μετρητά τείνουν να εξαφανιστούν αυτό σημαίνει πως οι νέοι μένουν πίσω στο να μάθουν πώς να διαχειρίζονται τα χρήματα», εξηγεί η eu-startups.com και συνεχίζει: «Η Woli θέλει να επηρεάσει θετικά την οικονομική ζωή των παιδιών, βοηθώντας τα να αποκτήσουν οικονομική παιδεία και ελευθερία από νεαρή ηλικία, παρέχοντας, παράλληλα, στους γονείς πλήρη έλεγχο και επίβλεψη». Μέχρι στιγμής στην εφαρμογή που έστησε ο Βασίλης Ζούπας έχουν ήδη εγγραφεί περισσότερες από 500 οικογένειες.

6. Wikifarmer

Εχει χαρακτηριστεί ως η «Wikipedia των αγροτών» και όχι άδικα, αφού το Wikifarmer, που ίδρυσαν το 2017 οι Πέτρος Σάγκος, Χάρης Παριανός και Ηλίας Σούσης, έχει ως σκοπό να ενδυναμώσει και να εκπαιδεύσει τους αγρότες σε όλο τον κόσμο, ενώ, παράλληλα, τους συνδέει με την ανοιχτή αγορά για να πουλήσουν τα προϊόντα τους σε δίκαιες τιμές.


Η διαδικτυακή πλατφόρμα έχει αναγνωριστεί από τον Διεθνή Οργανισμό Τροφίμων και Γεωργίας (FAO) των Ηνωμένων Εθνών για τις προσπάθειές της να συμβάλει στους στόχους βιώσιμης ανάπτυξης, να έχει θετικό κοινωνικό αντίκτυπο και να μειώσει τη σπατάλη τροφίμων. Σύμφωνα με την ιστοσελίδα, το εκπαιδευτικό περιεχόμενο είναι παγκοσμίως προσβάσιμο δωρεάν, δίνοντας στους αγρότες τις πιο πρόσφατες επιστημονικές, τεχνολογικές εξελίξεις και πρακτικά εγχειρίδια που μπορούν να τους βοηθήσουν να αναβαθμίσουν την παραγωγή και το εισόδημά τους με βιώσιμο τρόπο.

«Οι αγρότες παράγουν το πιο πολύτιμο μέρος της αλυσίδας εφοδιασμού τροφίμων, αλλά είναι αυτοί που αποκομίζουν τη λιγότερη αξία από αυτό», εξηγεί, σημειώνοντας πως μέσω του Wikifarmer κάθε παραγωγός μπορεί να δημιουργήσει ένα προφίλ και να ανεβάσει προϊόντα δωρεάν, αποκτώντας άμεση πρόσβαση στις εγχώριες και διεθνείς αγορές.

7. Bespot

Χρηματοδότηση, ύψους 1 εκατ. ευρώ, με βασικό επενδυτή το Uni.Fund εξασφάλισε από την πλευρά της η Bespot, η startup που σύστησαν το 2018 οι Λέων Γαβαλάς, Κωνσταντίνος Δημητρός και Αναστασία Γρίβα και δραστηριοποιείται στον κλάδο του Location Intelligence.

Μεταξύ των άλλων, η εταιρεία προσφέρει white label εφαρμογές επιβράβευσης καταναλωτών για έξυπνα κινητά τηλέφωνα και μια λύση (SDK) εντοπισμού θέσης που χρησιμοποιεί τεχνικές μηχανικής μάθησης (Machine Learning) για τον ακριβή προσδιορισμό της θέσης των χρηστών σε εσωτερικά και εξωτερικά περιβάλλοντα. Η πλατφόρμα Shopmind Insights μπορεί στη συνέχεια να αξιοποιήσει δεδομένα για να ξεκλειδώσει πολύτιμες πληροφορίες σχετικά με τους αγοραστές, βοηθώντας τις επιχειρήσεις να κατανοήσουν καλύτερα το… ταξίδι των πελατών τους.

8. Codefunnels

Ολοκληρωμένες υπηρεσίες lead generation & performance marketing σε B2C πελάτες σε όλο τον κόσμο προσφέρει η πατρινή Codefunnels που ίδρυσαν το 2018 οι Σωτήρης Τσώτας και Γιώργος Χαραλαμπάκης.

«Μέσω αυτής οι ομάδες αφιερώνουν λιγότερο χρόνο αναζητώντας δυνητικούς πελάτες και περισσότερο χρόνο κλείνοντας συμφωνίες. Η εταιρεία λανσάρει νέους κλάδους κάθε μήνα και ήδη λειτουργεί σε διεθνή κλίμακα -σε 100 χώρες- με περιεχόμενο διαθέσιμο σε περισσότερες από 30 γλώσσες. Η startup έχει, επίσης, γραφεία στην Εσθονία και την Κύπρο, ενώ προς ώρας προχωρά με ίδια κεφάλαια (bootstrap)», αναφέρει η eu-startups.com.

9. Code4Thought

Σκοπός της Code4Thought, την οποία ίδρυσε το 2018 ο Γιάννης Κανελλόπουλος, είναι να διασφαλίσει ότι τα συστήματα Τεχνητής Νοημοσύνης (ΑΙ) συμπεριφέρονται υπεύθυνα και είναι διαφανή και δίκαια.

Για παράδειγμα, όπως σημειώνει η ιστοσελίδα, η startup συνεργάστηκε με την ολλανδική εταιρεία Kepler Vision για να αναλύσει κατά πόσο οι ΑΙ αλγόριθμοί της που χρησιμοποιούνταν για την επίβλεψη ασθενών σε νοσοκομεία έχουν εκπαιδευτεί με τρόπο δίκαιο και οι αποφάσεις τους είναι διαφανείς και εξηγήσιμες στο νοσηλευτικό προσωπικό που τους χρησιμοποιεί.
«Σε έναν κόσμο όπου η τεχνητή νοημοσύνη χρησιμοποιείται όλο και περισσότερο, η ανάγκη διασφάλισης της διαφάνειας και της αξιοπιστίας της είναι πιο σημαντική από ποτέ και η Code4Thought προσφέρει έναν τρόπο για να το εξασφαλίσει αυτό», καταλήγει.

10. Bewise

Με γραφεία σε Ελλάδα και Κύπρο, η Bewise του Μενέλαου Μακρυγιάννη φιλοδοξεί να βοηθήσει τις επιχειρήσεις να μεγιστοποιήσουν τις επιδόσεις τους, έχοντας, ταυτόχρονα, ξενοιάσει από το άγχος της κυβερνοασφάλειας.

«Ο ψηφιακός μετασχηματισμός είναι η τάση της δεκαετίας και λίγες είναι οι επιχειρήσεις που μπορούν να επιβιώσουν χωρίς ψηφιακή παρουσία. Η Bewise είναι εκεί για να τις υποστηρίξει, προσφέροντας εξατομικευμένες λύσεις, οι οποίες θα αλλάξουν ριζικά τον τρόπο με τον οποίο οι πελάτες λειτουργούν, εργάζονται και χειρίζονται την ασφάλεια πληροφορικής», υπογραμμίζει η ιστοσελίδα.

Μέχρι στιγμής, η startup έχει βοηθήσει περισσότερους από 300 πελάτες σε επτά διαφορετικές χώρες, ολοκληρώνοντας 129 έργα ψηφιακού μετασχηματισμού.

Διαβάστε ακόμη 

Ζαν Κριστόφ Μπαμπέν στο newmoney: Γιατί ο οίκος Bulgari επιστρέφει στις ελληνικές «ρίζες» του (pics) 

Εσωκομματικές εκλογές: Η ώρα του ΣΥΡΙΖΑ για Πρόεδρο και νέα Κεντρική Επιτροπή (tweets + vids) 

Τα «περίεργα» του ΕΝΦΙΑ: Ποιοι και γιατί είδαν τελικά αύξηση – Για ποιους «πάγωσε»