search icon

Επιχειρήσεις

H&M: Βαρύ το πλήγμα του Covid – Πτώση πωλήσεων 25% στην Ελλάδα

Προβλέπεται το κλείσιμο 170 μη αποδοτικών καταστημάτων και το άνοιγμα 130 νέων, ενώ ο όμιλος εστιάζει στην ενίσχυση του online καταστήματός, καθώς οι πωλήσεις μέσω του e-shop αυξήθηκαν κατά 40% το α' εξάμηνο

Η επίδραση της πανδημίας στο παγκόσμιο εμπόριο αποτυπώθηκε και στα οικονομικά μεγέθη του σουηδικού κολοσσού έτοιμης ένδυσης Η&Μ που παρέμειναν σε αρνητικό έδαφος το α’ εξάμηνο της τρέχουσας χρήσης.

Συγκεκριμένα, ο όμιλος ανακοίνωσε πτώση πωλήσεων 23% το διάστημα από την 1η Δεκεμβρίου 2019 έως και τις 31 Μαΐου 2020, συγκριτικά με την αντίστοιχη περσινή περίοδο, και διαμορφώθηκε σε 83,6 δισ. σουηδικές κορώνες, ενώ το αποτέλεσμα μετά τους φόρους είναι ζημιές ύψους 3,06 δισ. κορωνών.  Υποχώρηση η οποία οφείλεται κυρίως στις βαριές απώλειες του β’ τριμήνου, όπου οι πωλήσεις μειώθηκαν κατά 50% στα 28,664 δισ. σουηδικές κορώνες ή 2,735 δισ. ευρώ. Πάντως οι διαδικτυακές πωλήσεις σημείωσαν αύξηση 36% σε σουηδικές κορώνες και 32% σε τοπικά νομίσματα.

Στη χώρα μας, η Η&Μ που έχει δίκτυο 35 καταστημάτων, κατέγραψε πτώση πωλήσεων κατά 25% (σε ευρώ) το υπό εξέταση διάστημα, με τον τζίρο της να υποχωρεί σε 658 εκατ κορώνες (62 εκατ ευρώ), έναντι 858 εκατ (81 εκατ ευρώ) πέρσι. Πιο δυσμενής είναι η εικόνα κατά το τρίμηνο Μαρτίου – Μαΐου, οπότε τέθηκαν σε ισχύ και οι περιορισμοί λειτουργίας των επιχειρήσεων, με τις πωλήσεις της σουηδικής αλυσίδας να υποχωρούν κατά 52% συγκριτικά με πέρσι, αγγίζοντας τα 224 εκατ κορώνες, έναντι 449 εκατ. πέρυσι.

Όπως σημειώνει η διευθύνουσα σύμβουλος της Η&Μ, Helena Helmersson, η επανέναρξη της λειτουργίας των καταστημάτων δεν συνοδεύεται από αυξημένο καταναλωτικό ενδιαφέρον, γεγονός που καθιστά αναγκαία την αναπροσαρμογή του τρόπου λειτουργίας του ομίλου, από το σχεδιαστήριο μέχρι την εφοδιαστική αλυσίδα και την διαρρύθμιση των ίδιων των καταστημάτων.

Σύμφωνα με τα τελευταία διαθέσιμα στοιχεία, το διάστημα 1-24 Ιουνίου ο τζίρος κατέγραψε απώλειες 25% σε τοπικά νομίσματα, εν μέρει εξαιτίας και του γεγονότος ότι 350 καταστήματα, δηλαδή το 7% του δικτύου, είναι ακόμη κλειστά ενώ κάποια καταστήματα λειτουργούν υπό τοπικούς περιορισμούς με μειωμένο ωράριο.
Έτσι, ο όμιλος εστιάζει στην ενίσχυση του online καταστήματός του, αξιολογώντας ως θετικό το γεγονός ότι οι πωλήσεις του μέσω του e-shop αυξήθηκαν κατά 40% το πρώτο εξάμηνο της τρέχουσας χρήσης, συνεισφέροντας πλέον το 28% του συνολικού τζίρου, από 16% που ήταν το 2019 και 14,5% το 2018.

Παράλληλα, προβλέπεται το κλείσιμο 170 μη αποδοτικών καταστημάτων και το άνοιγμα 130 νέων, με αποτέλεσμα καθαρή μείωση του αριθμού του δικτύου κατά 40 φυσικά σημεία πώλησης.

Αξίζει να σημειωθεί ότι η αλυσίδα έκλεισε καταστήματα στις μεγαλύτερες αγορές της, κατά το πρώτο εξάμηνο, συμπεριλαμβανομένης και της έδρας της, Σουηδίας, όπου τερμάτισαν την λειτουργία τους 4 καταστήματα. 10 συνολικά σημεία έκλεισαν στην Κίνα, 8 στις Ηνωμένες Πολιτείες, από 7 σε Βρετανία και Γαλλία και 6 στην Γερμανία, την σημαντικότερη αγορά της Η&Μ από άποψη τζίρου.

Exit mobile version