Το τελειωτικό χτύπημα μετά την τραγωδία των Τεμπών δίνει η κακοκαιρία Daniel στην Hellenic Train, στερώντας από την θυγατρική των ιταλικών σιδηροδρόμων πολύτιμα έσοδα εξαιτίας των καταστροφών που έχει υποστεί το σιδηροδρομικό δίκτυο, που δεν αναμένεται να αποκατασταθούν πλήρως πριν την επόμενη διετία.
Τα σύννεφα πάνω από την πρώην ΤΡΑΙΝΟΣΕ πληθαίνουν καθώς η περικοπή σιδηροδρομικού έργου, δημιουργεί τον κίνδυνο για περικοπές προσωπικού, μισθών ή εκ περιτροπής εργασία, φόβοι οι οποίοι καλλιεργούνται στο προσωπικό και από την καθυστέρηση που παρατηρείται στην πληρωμή των δεδουλευμένων του Σεπτεμβρίου.
Η μαύρη περίοδος για τον ελληνικό σιδηρόδρομο που γράφτηκε την άνοιξη με το δυστύχημα στα Τέμπη, δεν έχει τέλος για την Ιταλική εταιρεία, κατάσταση η οποία έχει σημάνει συναγερμό για τους πάνω από 1.000 εργαζόμενους που για σήμερα έχουν προγραμματίσει συνάντηση με την διοίκηση για να ζυγίσουν τις αντοχές των Ιταλών αλλά και να βολιδοσκοπήσουν την επόμενη μέρα.
Τα συνεργεία του ΟΣΕ που έχουν σκανάρει το δίκτυο μετά τις πρόσφατες πλημμύρες έχουν εντοπίσει τεράστιες ζημιές σε συνολικά 180 χιλιόμετρα του σιδηροδρόμου εκ των οποίων 50 χιλιόμετρα αφορούν τη διπλή γραμμή στον άξονα Αθήνα- Θεσσαλονίκη, 80 χιλιόμετρα στον άξονα Παλαιοφάρσαλα – Καλαμπάκα και 50 χιλιόμετρα στον άξονα Λάρισα- Βόλος. Παράλληλα όμως έχουν καταστραφεί πλήρως το υπερσύγχρονο κέντρο στο Δομοκό, που είχε παραδοθεί το Σεπτέμβριο και το κέντρο στα Παλαιοφάρσαλα, που έλεγχε την περιοχή μέχρι τη Λάρισα.
Οι ζημιές αυτές αφήνουν ένα μεγάλο οικονομικό αποτύπωμα στην Hellenic Train, η οποία πραγματοποιεί το μεγαλύτερο ποσοστό των εσόδων της στον άξονα του ΠΑΘΕ καθώς το επιβατικό έργο έχει αντικατασταθεί από λεωφορεία και οι εμπορευματικές μεταφορές θα χρειαστούν τουλάχιστον μία περίοδο μέχρι τα τέλη του έτους για να μπορέσουν να ορθοποδήσουν και μάλιστα σε μονή γραμμή.
Τα απανωτά προβλήματα στον ελληνικό σιδηρόδρομο που έφεραν τα έκτακτα γεγονότα των τελευταίων μηνών καλλιεργούν ένα κλίμα σοβαρών αλλαγών στις σιδηροδρομικές μεταφορές, επιδεινώνουν τα οικονομικά μεγέθη και εγείρουν σοβαρές απαιτήσεις από την πλευρά της πρώην ΤΡΑΙΝΟΣΕ.
Κατά πληροφορίες το δυσμενές κλίμα επιτείνει η καθυστέρηση από πλευράς του Δημοσίου της καταβολής των επιδοτήσεων για τα ΥΓΟΣ (άγονες γραμμές) ύψους 50 εκατ. ευρώ ενώ εκκρεμότητες υπάρχουν και σε άλλα επίπεδα μεταξύ ελληνικού Δημοσίου και εταιρείας που πριν τα Τέμπη ικανοποιούνταν με την ανταλλαγή εξωδίκων! Για την εξομάλυνση των διαφορών αυτών έχει συσταθεί ομάδα εργασίας, με την συμμετοχή της πρώην ΤΡΑΙΝΟΣΕ, του ΟΣΕ και της ΓΑΙΑΟΣΕ, η οποία μετά τα τελευταία συμβάντα στο Θεσσαλικό κάμπο εμφανίζει σημαντικές δυσλειτουργίες.
Υπενθυμίζεται ότι την άνοιξη ο Πρωθυπουργός είχε μιλήσει για την ανάγκη επαναδιαπραγμάτευσης της σύμβασης με τους ιταλικούς σιδηροδρόμους, διαπιστώνοντας το έλλειμμα και τα κενά που υπάρχουν ως προς την ικανοποίηση υποχρεώσεων αλλά και τις επενδύσεις της εταιρείας στο ελληνικό δίκτυο. Για το ενδεχόμενο αυτό είχε ερωτηθεί προς ενός μηνός η πολιτική ηγεσία του υπουργείου Υποδομών μετά και την συνάντηση που είχε τέλη Αυγούστου στην Αθήνα ο κ. Μητσοτάκης με την Ιταλίδα Πρωθυπουργό Τζόρτζια Μελόνι, την οποία όμως είχε αποφύγει να απαντήσει.
Διαβάστε ακόμα
Προϋπολογισμός 2024: «Χρυσή τομή» για μισθούς, ακρίβεια, αναβαθμίσεις και καταστροφές (πίνακας)
Πλειστηριασμοί: Ποια είναι τα 3+1 νέα ηχηρά σφυριά για ξενοδοχεία (pics)
Για όλες τις υπόλοιπες ειδήσεις της επικαιρότητας μπορείτε να επισκεφτείτε το Πρώτο ΘΕΜΑ