Μια από τις μεγαλύτερες χρηματοδοτήσεις πρώτου γύρου για shipping tech startup (seed stage), ύψους 6,1 εκατ. ευρώ, εξασφάλισε η Harbor Lab.
Το fund VentureFriends ηγήθηκε του γύρου μαζί με τη Speedinvest, ενώ συμμετείχαν και άλλοι γνωστοί και σχετικοί με tech ή shipping επενδυτές όπως οι theDOCK, Signal Ocean Ltd, Motion Ventures, TecPier, Innoport, και Charge VC.
Λιγότερο από έναν μήνα πριν, ο Απόστολος Αποστολάκης, ιδρυτής και partner του VentureFriends, αποκάλυπτε σε συνέντευξη του στο newmoney:
«Είμαστε πολύ χαρούμενοι και για τη νέα μας επένδυση στη Harborlab, που είναι στην Ελλάδα. Η Harborlab αποτελεί ένα shipping tech startup το οποίο παρέχει ένα SaaS σε ναυτιλιακές εταιρείες για να διαχειριστούν τις διαδικασίες και να επιλέξουν συνεργάτες κατά τον ελλιμενισμό πλοίων.».
Ποια είναι η Harbor Lab; Ιδρυτής της το 2020, ο Αντώνης Μαλαξιανάκης, ο οποίος άρχισε την καριέρα του από τη Thenamaris ναυτιλιακή εταιρεία της οποίας ηγείται ο Νικόλας Μαρτίνος, γιος του εφοπλιστή Ντίνου Μαρτίνου και συνέχισε στη Star Bulk του Πέτρου Παππά.
Η δραστηριότητα της νεοφυούς εταιρείας προσφέρει διαφάνεια και αποτελεσματικότητα στις διαδικασίες των port calls. Το λογισμικό της κάνει αποδοτικότερη τη διαχείριση των λιμανιάτικων εξόδων και ταυτόχρονα εντοπίζει σχετικές δυσλειτουργίες, με αποτέλεσμα τη μείωση των εξόδων των port calls έως περίπου 6% ανά port call, περικόπτοντας τις διοικητικές/γραφειοκρατικές δαπάνες έως και 75%.
Η πλατφόρμα χρησιμοποιεί τις πιο ακριβείς και επικαιροποιημένες λιμανιάτικες ταρίφες στην αγορά έτσι ώστε οι σχετικές επιχειρησιακές αποφάσεις να λαμβάνονται από τις ναυτιλιακές εταιρείες βασιζόμενες σε δεδομένα πραγματικού χρόνου.
Σύμφωνα με την επίσημη ενημέρωση:
Η Harbor Lab, startup που δραστηριοποιείται στον τομέα της ναυτιλιακής τεχνολογίας, εξασφάλισε 6,1 εκατ. ευρώ για την περαιτέρω ανάπτυξη του λογισμικού προγράμματος για τη διαχείριση των λιμανιάτικων εξόδων (Disbursements).
Με τον όρο «λιμανιάτικα έξοδα» (Disbursements) νοούνται όλα τα έξοδα που πραγματοποιεί ο πράκτορας για λογαριασμό των operators της ναυτιλιακής εταιρείας όσο το καράβι βρίσκεται στο λιμάνι. Τα λιμανιάτικα έξοδα αποτελούν τη δεύτερη μεγαλύτερη δαπάνη για τις ναυτιλιακές εταιρείες, μετά την παροχή καυσίμων για χρήση από τα πλοία (bankering), και φτάνει περίπου τα 120 δισεκατομμύρια δολάρια το χρόνο. Η ελληνική startup, με βάση την Αθήνα, είναι η πρώτη που χρησιμοποίησε λογισμικό SaaS (Software-as-a-Service) για την ανάλυση των λιμανιάτικων εξόδων το οποίο υπολογίζει αυτομάτως τα κόστη ελλιμενισμού βασισμένο στη συλλογή επικαιροποιημένων λιμανιάτικων ταριφών.
Η εταιρεία θα χρησιμοποιήσει αυτή την σημαντική χρηματοδότηση για να συμπεριλάβει στους κόλπους της εξειδικευμένο προσωπικό που θα εργαστεί για την ανάπτυξη και εξέλιξη των υπηρεσιών της, οι οποίες έχουν ήδη φέρει σημαντικές εξοικονομήσεις και μεγαλύτερη διαφάνεια στη βιομηχανία της ναυτιλίας.
Η παραπάνω χρηματοδότηση αποτελεί μία από τις μεγαλύτερες που συγκεντρώθηκε από μία startup που δραστηριοποιείται στο χώρο της ναυτιλιακής τεχνολογίας σε αρχικό γύρο (seed stage).
Οι VentureFriends και οι Speedinvest ηγήθηκαν του πρώτου γύρου, με την συμμετοχή ενός μεγάλου αριθμού επενδυτών όπως οι theDOCK, Signal Ocean, Motion Ventures, TecPier, Innoport, Charge VC και άλλων. Η εταιρεία έλαβε επίσης χρηματοδότηση από επιτυχημένους επιχειρηματίες που δραστηριοποιούνται στο χώρο των εταιρειών τεχνολογίας όπως ο Αλέξανδρος Χατζηελευθερίου, ιδρυτής της Blueground.
«Κενά στην ψηφιοποίηση της ναυτιλιακής βιομηχανίας»
Ο CEO και ιδρυτής της Harbor Lab, Αντώνης Μαλαξιανάκης, αναφέρει χαρακτηριστικά: «Πολλά κενά στη διαδικασία της ψηφιοποίησης της ναυτιλιακής βιομηχανίας έχουν κλείσει, ωστόσο η διαχείριση των λιμανιάτικων εξόδων στις ναυτιλιακές εταιρείες είναι συχνά ανεπαρκής και επιρρεπής στη γραφειοκρατία, με αποτέλεσμα ο operator του πλοίου να μην έχει συχνά πλήρη εικόνα για τα συνολικά κόστη που σχετίζονται με τα port calls. Το DA Tool της Harbor Lab αντιμετωπίζει αυτά τα ζητήματα και μπορεί να γλιτώσει από τους operators περίπου 2.000 δολάρια ανά port call, όταν το πλοίο δραστηριοποιείται στην spot αγορά και 1.500 δολάρια όταν βρίσκεται σε χρονοναύλωση.»
Τα λιμανιάτικα κόστη συχνά περιλαμβάνουν τέλη ελλιμενισμού, τέλη ρυμούλκησης, τα οποία συνδυαστικά αποτελούν τα δεύτερο μεγαλύτερο κόστος μετά τα καύσιμα για τον operator του πλοίου. Μέσω του DA Tool της Harbor Lab, ο operator του πλοίου μπορεί να κάνει appoint έναν εκπρόσωπο στο λιμάνι, να επιβεβαιώσει τις σχετικές δραστηριότητες, και να συγκρίνει προσφορές εύκολα, μειώνοντας τη διαχείριση έως και 500% –ένας operator μπορεί να διαχειριστεί έως και 6-8 πλοία αλλά μπορεί να φτάσει έως και 40 πλοία μέσω της Harbor Lab πλατφόρμας. Αξιοποιώντας τον συνολικό αριθμό των port calls που δύνανται να διαχειριστούν εντός της πλατφόρμας, οι operators εξασφαλίζουν εκπτώσεις σε ναυτιλιακές υπηρεσίες και στα έξοδα αντιπροσώπευσης που χρεώνουν οι πράκτορες (agency fees) εξοικονομώντας κατά μέσο όρο το επταπλάσιο του ποσού που δαπανάται για τις υπηρεσίες της Harbor Lab.
Από τη δημιουργία της τον Μάρτιο του 2020, η Harbor Lab έχει λάβει θετικές κριτικές από τους χρήστες της, με παραπάνω από 10.000 port calls να υλοποιούνται με τη χρήση του λογισμικού της. Οι operators των πλοίων που χρησιμοποιούν την πλατφόρμα επωφελούνται από την καλύτερη εικόνα των λιμανιάτικων εξόδων, γρηγορότερη διαχείρισή τους και εξοικονομήσεις έως και 6% ανά call καθώς μπορούν να εντοπίσουν τις αποκλίσεις στα σχετικά έξοδα.
«Εδραιώνει το αποτύπωμά της»
Ο Απόστολος Αποστολάκης, Partner στη VentureFriends, τονίζει: «Είμαστε ενθουσιασμένοι που θα στηρίξουμε περαιτέρω τη Harbor Lab στην αποστολή της να επεκταθεί σε παγκόσμιο επίπεδο, ενώ εδραιώνει το αποτύπωμά της σε μεγάλους ναυτιλιακούς κόμβους όπως η Κοπεγχάγη και η Σιγκαπούρη. Επιπλέον, ανυπομονούμε να δούμε το προϊόν να αναπτύσσεται μέσω της χρήσης τεχνολογιών machine learning για την ψηφιοποίηση των λιμένων ανά τον κόσμο, καθιστώντας έτσι τη ναυτιλία πιο αποτελεσματική».
Με την τρέχουσα πελατειακή βάση στην Ευρώπη, το πρόσφατα εξασφαλισμένο κεφάλαιο θα επιτρέψει στην Harbor Lab να επεκτείνει το αποτύπωμά της με γραφεία σε όλη την Ασία και τη Βόρεια Αμερική και να εδραιωθεί περαιτέρω στην αγορά των λιμανιάτικων εξόδων που εκτιμάται στα 200 δισεκατομμύρια δολάρια.
Ο Philip Specht, Partner στη Speedinvest, δηλώνει: «Η Harbor Lab είναι μία από εκείνες τις σπάνιες εταιρείες που μπορούν να επηρεάσουν καθοριστικά τις βασικές αρχές μιας γιγαντιαίας βιομηχανίας. Με τη βελτιστοποίηση των port calls και των λιμανιάτικων διαδικασιών ανά τον κόσμο, η Harbor Lab ξεκλειδώνει τεράστια αξία για τις ναυτιλιακές εταιρείες και όλους τους εμπλεκόμενους στις λειτουργίες των λιμανιών. Δε θα μπορούσαμε να είμαστε πιο χαρούμενοι που θα στηρίξουμε την ομάδα στο συναρπαστικό ταξίδι της».
Διαβάστε ακόμη
Ποιο διαβατήριο είναι το πιο ισχυρό; Η αραβική «έκπληξη» και η θέση της Ελλάδας
Jefferies: Δίνει «ψήφο εμπιστοσύνης» στις ελληνικές μετοχές και το 2023 (πίνακες)