Ήταν καλοκαίρι του 2019 όταν οι Γερμανοί της Media-Saturn-Holding έδιναν τα χέρια με τον όμιλο Olympia συμφερόντων του Πάνου Γερμανού για τη συνένωση των Public και των Media Markt σε μία φιλόδοξη Κοινοπραξία 75-25 υπέρ του Ομίλου Olympia υπό την ομπρέλα της «Retail World Μονοπρόσωπη Α.Ε.».
Μία συμφωνία απ’ την οποία ουσιαστικά έβγαιναν από το αδιέξοδο στο οποίο είχαν φθάσει με τις συσσωρευμένες ζημιές της MediaMarkt. Για την Public πάλι ήταν μία πρώτης τάξεως ευκαιρία αλλά και ένα μεγάλο στοίχημα να κάνει ένα άλμα επέκτασης στην αγορά των ηλεκτρικών συσκευών που τζιράρει ετησίως στην Ελλάδα κάπου 550 εκατ. ευρώ και παράλληλα να ενισχύσει τη θέση της στους υπόλοιπους τομείς.
Η περίοδος που ακολούθησε, αν και χαρακτηρίστηκε απ’ τις έντονες αναταράξεις που έφερε η έκρηξη της πανδημίας αλλάζοντας τις καταναλωτικές συνθήκες αλλά και τον τρόπο που διεξάγεται το λιανεμπόριο με άξονα κυρίως την πολυκαναλική εμπειρία πωλήσεων, συνοδεύτηκε από μία μεγάλη προσπάθεια εκτέλεσης του αρχικού σχεδίου ώστε να επιτευχθεί ο πρώτος στόχος. Κοινώς οι μέγιστες δυνατές συνέργειες από το ενιαίο σχήμα, που απ’ το περασμένο καλοκαίρι άρχισαν να υλοποιούνται μέσα απ’ την εφαρμογή των νέων concept stores, όπου οι δύο μπράντες μπορούν να συνδυαστούν (περισσότερα για τη νέα στρατηγική ΕΔΩ).
Η β’ φάση του μετασχηματισμού
Από την αρχή της χρονιάς όμως αυτή η συνένωση έχει οδηγήσει στη δεύτερη φάση μετασχηματισμού της εταιρείας. Σε αυτή, ο Όμιλος Olympia έχει αποκτήσει το 98% του μετοχικού κεφαλαίου της εταιρείας, όπως ανακοίνωσε, καλύπτοντας πλήρως μία αύξηση μετοχικού κεφαλαίου ύψους 5 εκατ. ευρώ και δεσμευόμενος να προβεί σε συνολικές επενδύσεις 50 εκατ. ευρώ. Κάτι που σημαίνει ότι οι Γερμανοί της Saturn βρίσκονται ήδη στον προθάλαμο της εξόδου με ένα μερίδιο μόλις 2% και τον εκπρόσωπο της στο ΔΣ, τον Τούρκο περιφερειακό διευθυντή Yenal Gökyildirim να υποβάλει προ ημερών την παραίτηση του. Επίσης μία κίνηση που ίσως για πρώτη φορά δίνει και μία ένδειξη για την αποτίμηση της εταιρείας που σύμφωνα με πρόχειρους υπολογισμούς δεν ξεπερνά τα 200 εκατ. ευρώ.
Σε αυτή τη νέα φάση που ξεκινά η Public MediaMarkt πλέον θα εξελιχθεί σε Όμιλο που θα υποστηρίξει ένα οικοσύστημα στρατηγικών συνεργασιών και επενδυτικών πρωτοβουλιών – όπως είναι για παράδειγμα η επένδυση στην ψηφιακή πλατφόρμα Douleutaras. Η τελευταία θα αποτελεί ουσιαστικά την πρώτη θυγατρική του Ομίλου. Σύμφωνα με ασφαλείς πληροφορίες η πρόθεση δημιουργίας ενός ομίλου συνδέεται με το σχέδιο επέκτασης σε παράλληλες υπηρεσίες που θα μπορούσαν να προωθηθούν μέσω είτε του δικτύου των καταστημάτων είτε της πλατφόρμας και του marketplace. Από χρηματοδοτικές λύσεις, τεχνικές εργασίες και μία σειρά άλλων ευκαιριών που θα μπορούσαν να εμφανιστούν.
Στο πλαίσιο αυτό μάλιστα εντάσσεται και η πρόθεση επένδυσης σε μία in-house ομάδα από 100 εξειδικευμένους tech experts και software developers που θα εστιάσουν στην ανάπτυξη εφαρμογών και λύσεων για την αναβάθμιση της αγοραστικής εμπειρίας, με επίκεντρο τις ανάγκες του καταναλωτή στην Ελλάδα και Κύπρο.
Από εκεί και έπειτα, σύμφωνα με τον Όμιλο Olympia, η επένδυση των 50 εκατ. ευρώ θα υποστηρίξει τη νέα στρατηγική του Public που έχει αναπτυχθεί μετά από ενδελεχή έρευνα στις βέλτιστες πρακτικές των μεγάλων omnichannel retailers, σε Ευρώπη και Αμερική. Στις πρωτοβουλίες που θα υποστηρίξει συμπεριλαμβάνονται:
-Το λανσάρισμα νέων Public concept stores που συνδυάζουν τα ψώνια με την ψυχαγωγία σε εντυπωσιακούς, σύγχρονους και φιλικούς προς τους καταναλωτές χώρους, για μια άνετη και ακόμη πιο συναρπαστική εμπειρία αγορών, με επιλογές στις πιο ανταγωνιστικές τιμές.
-Η παρουσίαση από το Public καινοτόμων, ψηφιακών interfaces με επίκεντρο την εξαιρετική εμπειρία του πελάτη, δίνοντας του πρόσβαση σε αμέτρητες επιλογές προϊόντων, ανεξάρτητα από την τοποθεσία ή τον τρόπο που επιλέγει να πραγματοποιήσει τις αγορές του.
-Η πιο σύγχρονη e-commerce πλατφόρμα για την καλύτερη omnichannel εμπειρία των καταναλωτών.
-Η δημιουργία ενός από τα μεγαλύτερα και πιο σύγχρονα κέντρα logistics με την επέκταση της σημερινής εγκατάστασης στον Ασπρόπυργο κατά 11.000 τμ και την ενίσχυση του στόλου μεταφορικών οχημάτων της εταιρίας με στόχο τη σημαντική βελτίωση της ταχύτητας διεκπεραίωσης των παραδόσεων σε όλη την Ελλάδα, με υπηρεσίες παράδοσης ακόμα και εντός της ίδιας μέρας ή του Σαββάτου.
-H αξιοποίηση των πιο σύγχρονων λύσεων λογισμικού και εργαλείων τεχνητής νοημοσύνης στο call center της εταιρίας, με στόχο τη βέλτιστη εμπειρία εξυπηρέτησης του καταναλωτή μέσα από την ψηφιοποίηση των συναλλαγών και την υποστήριξη 24/7 εξυπηρέτησης, καθώς και τη δραστική μείωση των χρόνων αναμονής, σε συνδυασμό με τη βελτίωση του ποσοστού απόκρισης.
Διαβάστε ακόμη:
Την Πέμπτη «κληρώνει» για το νέο πακέτο στήριξης της οικονομίας
Επιδότηση ρεύματος: Φορολογική «καραμπόλα» για όσους άλλαξαν σπίτι και για φοιτητές (vid)