Με επιστολή προς τους υπαλλήλους, η αεροπορική εταιρεία Lufthansa προειδοποίησε ότι τα αποθέματα μετρητών συνέχισαν να συρρικνώνονται – την ώρα που οι διαπραγματεύσεις για το πακέτο διάσωσης ύψους 9 δισ. ευρώ δεν έχουν ακόμα ολοκληρωθεί.
Το διοικητικό συμβούλιο της Lufthansa είπε ότι ελπίζει ότι η κυβέρνηση θα βρει την «πολιτική βούληση» για μια συμφωνία που θα κρατούσε τον αερομεταφορέα ανταγωνιστικό έναντι των διεθνών αεροπορικών εταιρειών και θα λάβει την έγκριση της Ευρωπαϊκής Ένωσης.
«Το ζήτημα του πότε και σε ποιό τρόπο θα αποφασίσει η γερμανική κυβέρνηση να στηρίξει τη Lufthansa γίνεται όλο και πιο επείγον για εμάς», δήλωσε το διοικητικό συμβούλιο της εταιρείας στην επιστολή που είδε το Bloomberg.
Οι μετοχές υποχώρησαν 2,6% στα 7,81 ευρώ στις 10:32 π.μ. στη Φρανκφούρτη, έχοντας χάσει το ήμισυ της αξίας τους από την αρχή του έτους.
Η γερμανική κυβέρνηση και η Lufthansa συνεχίζουν εδώ και εβδομάδες εντατικές συνομιλίες με το σχέδιο διάσωσης. Ενώ το Υπουργείο Οικονομίας συμφώνησε εσωτερικά να λάβει μερίδιο 25% συν μία μερίδιο, η καγκελαρία αντιτίθεται στην ανάληψη μεριδίου στην αεροπορική, όπως εξήγησαν άτομα με γνώση του θέματος.
Σύμφωνα με τη γερμανική νομοθεσία, το μερίδιο 25% συν ένα μερίδιο θα επιτρέψει στην κυβέρνηση να διακόψει τις πρωτοβουλίες στις ετήσιες γενικές συνελεύσεις της εταιρείας, δίνοντάς της έτσι βέτο για σημαντικές αποφάσεις.
Κυβερνητικό μερίδιο
Για να σπάσει το αδιέξοδο, ένα υπό συζήτηση σενάριο είναι η αεροπορική εταιρεία να πουλήσει το 9,3% των νέων μετοχών στην κυβέρνηση σε πολύ χαμηλότερη τιμή από την τρέχουσα. Ένα μετατρέψιμο ομόλογο θα μπορούσε στη συνέχεια να δώσει στην κυβέρνηση μια μειοψηφία ικανή για να αντιταχθεί σε αποφάσεις της διοίκησης, εάν απαιτείται.
Μια τέτοια κίνηση θα έδινε επίσης στο κράτος ενδεχομένως ισχυρά κέρδη από την ανάκαμψη των μετοχών της Lufthansa.
Τα στελέχη της Lufthansa ανησυχούν ότι οι όροι θα έδεναν τα χέρια της εταιρείας έναντι των διεθνών ανταγωνιστών της που διασώθηκαν με λιγότερο αυστηρούς όρους διάσωσης, κάτι που το διοικητικό συμβούλιο επανέλαβε στην επιστολή.
Οι συνομιλίες συνεχίζονται και θα μπορούσαν να συνεχιστούν την επόμενη εβδομάδα, σύμφωνα με πηγές του Bloomberg στη Γερμανία. Ο αερομεταφορέας αρνήθηκε να σχολιάσει.
Εν τω μεταξύ, για τη Lufthansa τελειώνει ο χρόνος και το χρήμα: καίει 800 εκατομμύρια ευρώ κάθε μήνα μετά την καθήλωση του μεγαλύτερου μέρους του στόλου της λόγω κορωνοϊού. Ο Διευθύνων Σύμβουλος Κάρστεν Σπορ είπε στις 5 Μαΐου ότι η εταιρεία είχε περίπου 4 δισ. Ευρώ σε μετρητά.
300 αεροπλάνα… εδάφους
Η επιστολή έδωσε περαιτέρω λεπτομέρειες σχετικά με τις σχεδιαζόμενες μειώσεις του στόλου της Lufthansa για τα επόμενα χρόνια. Το διοικητικό συμβούλιο ανέφερε ότι αναμένεται 300 από τα αεροσκάφη της να παραμείνουν στο έδαφος το 2021, καθώς η ζήτηση για πτήσεις ανακάμπτει αργά, με 200 να παραμένουν εκτός λειτουργίας έως το 2022.
Η Lufthansa είχε προηγουμένως δηλώσει ότι αναμένεται ότι ο στόλος της – που πριν από την κρίση έφτανε τα 760 αεροσκάφη – νε μειωθεί κατά περίπου εκατό μετά το τέλος της κρίσης το 2023, μια εκτίμηση στην οποία επιμένει στην επιστολή.
Ο Σπορ νωρίτερα αυτό το μήνα είχε δηλώσει ότι η αεροπορική εταιρεία βρίσκεται σε «έντονες» συνομιλίες με την Airbus SE και την Boeing Co. σχετικά με την αναβολή ποργραμματισμένων παραδόσεων νέαων αεροσκαφών στο πλαίσιο του σχεδιασμού για την επιβίωση της εταιρείας από την λαίλαπα του κορωνοϊού.