© Απαγορεύεται από το δίκαιο της Πνευμ. Ιδιοκτησίας η καθ΄οιονδήποτε τρόπο παράνομη χρήση/ιδιοποίηση του παρόντος, με βαρύτατες αστικές και ποινικές κυρώσεις για τον παραβάτη
Με διεύρυνση της σεζόν και αύξηση των απευθείας online κρατήσεων ξεκίνησε η νέα θερινή περίοδος για την Grecotel, σε μια χρονιά που, παρότι ξεκίνησε δυναμικά, φαίνεται ότι κρύβει και αρκετές προκλήσεις.
«Το 2023 ξεκίνησε με το πολυαναμενόμενο άνοιγμα του νέου ξενοδοχείου του Ομίλου “The Dolli” στην καρδιά του ιστορικού κέντρου της Αθήνας. Πρόκειται για ένα ξενοδοχείο-στολίδι για την πόλη, 46 δωματίων και σουιτών, με την ωραιότερη θέα στην Ακρόπολη και την Πλάκα», αναφέρει η κυρία Μάρι Δασκαλαντωνάκη, Διευθύνουσα Σύμβουλος του Ομίλου Grecotel. «Οι πωλήσεις για το 2023 ξεκίνησαν δυναμικά και με την κεκτημένη ταχύτητα από το 2022, δημιουργώντας υψηλές προσδοκίες. Μετά από πολυετείς προσπάθειες επιτύχαμε να διευρύνουμε την εποχικότητα στην Κρήτη και την Κέρκυρα, όπου ξεκινήσαμε με τα περισσότερα ξενοδοχεία μας ανοιχτά από τις αρχές Απριλίου και με προοπτική για σεζόν έως τον Νοέμβριο. Οι απευθείας online κρατήσεις μας παρουσιάζουν αύξηση περίπου 40% από πέρυσι επιβεβαιώνοντας τη δύναμη του brand της Grecotel».
Ωστόσο, οι πρώτοι μήνες της σεζόν, παρόλο που έκλεισαν με θετικό πρόσημο, δείχνουν ότι το 2023 θα είναι μια χρονιά-πρόκληση. «Η άνοδος του πληθωρισμού στις ευρωπαϊκές χώρες και οι υψηλές τιμές των αεροπορικών θέσεων μετριάζουν τις αρχικές προσδοκίες. Βιώνουμε μια πρωτοφανή επιδείνωση των καιρικών συνθηκών από την αρχή της καλοκαιρινής σεζόν στη χώρα μας και παρατηρούμε πολύ συχνά καθυστερήσεις, αλλά και ακυρώσεις πτήσεων στα αεροδρόμια. Ολα αυτά δημιουργούν κάποια ανασφάλεια στις προβλέψεις», δηλώνει η ίδια.
Σε εταιρικό επίπεδο, «η θέση μας ως ηγέτη του ξενοδοχειακού κλάδου στην Ελλάδα, η διασπορά του ξενοδοχειακού μας χαρτοφυλακίου με 40 ξενοδοχεία, αλλά και η διεθνής αναγνωρισιμότητα που έχει κατακτήσει το brand Grecotel εδώ και 50 χρόνια μάς κάνουν να πιστεύουμε ότι η φετινή σεζόν θα είναι καλύτερη από το 2019 και το 2022».
Επιπλέον, σε αυτή τη συγκυρία η Grecotel αναγνωρίζει ότι οι άνθρωποί της είναι θεμέλιο επιτυχίας. «Προτεραιότητά μας παραμένουν η υποστήριξη, η διά βίου μάθηση και η προσωπική ανάπτυξη των 6.700 εργαζομένων μας, η καρδιά και το διαχρονικό ανταγωνιστικό πλεονέκτημα του Ομίλου». Φέτος επαναλειτούργησε διά ζώσης το πρόγραμμα «Grecotel Academy», το πρόγραμμα που καθιέρωσε την εταιρεία ως κοιτίδα μόρφωσης στον τομέα του τουρισμού. «Εκπαιδεύσαμε και επιμορφώσαμε την τρίτη πλέον γενιά στελεχών του Ομίλου, σε συνεργασία με τον γαλλικό οίκο Alain Ducasse στα θέματα επισιτισμού και το Κολλέγιο BCA στα θέματα διοίκησης και επιχειρηματικότητας. Παράλληλα, μέσω του Grecotel e-Learning συνεχίζουν να εκπαιδεύονται διαρκώς όλοι οι εργαζόμενοι σε πάνω από 80 διαφορετικές εκπαιδευτικές ενότητες. Δημιουργούμε μια εργασιακή κουλτούρα διαφορετικότητας και συμπερίληψης και καθιερώνουμε ένα ευέλικτο περιβάλλον εργασίας για τους ανθρώπους μας αναδεικνύοντας τις προοπτικές επαγγελματικής αποκατάστασης που προσφέρει ο τουρισμός».
Προκλήσεις και προτεραιότητες
Σε σχέση με τις σημαντικότερες προκλήσεις για τον τουρισμό σε αυτή τη συγκυρία, η ανεξέλεγκτη αύξηση του κόστους χρήματος αποτελεί σήμερα τεράστια αναπτυξιακή τροχοπέδη πιέζοντας τον κλάδο, σε συνδυασμό με τον αυξανόμενο πληθωρισμό. Για να υπάρξουν νέες επενδύσεις πρέπει να διαμορφωθούν κατάλληλα χρηματοδοτικά εργαλεία που θα αξιοποιούν τα αναπτυξιακά κονδύλια της χώρας. «Ιδιαίτερα για τον ψηφιακό μετασχηματισμό και τη βιώσιμη ανάπτυξη, είναι παράλογο να αποκλείονται από χρηματοδοτικά προγράμματα οι μεγάλοι όμιλοι στον τουρισμό που λόγω μεγέθους και εξειδίκευσης είναι πολύ πιο κατάλληλοι να αξιοποιήσουν αυτές τις υποδομές», αναφέρει η κυρία Δασκαλαντωνάκη.
Επιπλέον, επείγει η ρύθμιση, όπως και σε άλλες ευρωπαϊκές χώρες, του ανεξέλεγκτου περιβάλλοντος των βραχυχρόνιων μισθώσεων, ενώ προκειμένου να υποστηριχθεί μακροπρόθεσμα η ανταγωνιστικότητα προτάσσεται η μείωση του ΦΠΑ στον τουρισμό, που είναι ο υψηλότερος στην Ελλάδα έναντι των ανταγωνιστριών χωρών.
Απαραίτητο επίσης είναι και το branding των προορισμών, αλλά και η ενίσχυση της συνδεσιμότητας των περιφερειακών αεροδρομίων που υστερούν μεν σε αφίξεις, αλλά φιλοξενούν σημαντικές τουριστικές επενδύσεις και εμφανίζουν τεράστιες αναπτυξιακές προοπτικές, όπως η Δυτική Πελοπόννησος.
Αντίστοιχα, «η συντονισμένη προσπάθεια για επέκταση της σεζόν είναι πιο αναγκαία από ποτέ ώστε να αποσυμφορηθούν οι προορισμοί που δέχονται πίεση και να ενισχυθούν η εργασιακή ασφάλεια και το ενδιαφέρον των εργαζομένων για μια καριέρα στον τουρισμό», τονίζει η κυρία Δασκαλαντωνάκη. «Η μεγαλύτερη όμως πρόκληση που αντιμετωπίζει ο τουρισμός διεθνώς αλλά και στην Ελλάδα είναι οι κανόνες που πρέπει να θέσουμε για μια βιώσιμη ανάπτυξη. H Grecotel εκδίδοντας τον Ετήσιο Απολογισμό Εταιρικής Ευθύνης, σύμφωνα με τα τελευταία διεθνή πρότυπα και με πρακτικές ολοκληρωμένης περιβαλλοντικής διαχείρισης, στοχεύει να εμπνεύσει θετικές αλλαγές στον κλάδο και προσκαλεί τους συναδέλφους ξενοδόχους, τους ενδιαφερόμενους φορείς και την ευρύτερη κοινότητα να συμμετάσχουν μαζί μας στο ταξίδι για ένα πιο βιώσιμο και υπεύθυνο μέλλον».
Διαβάστε ακόμη
Προσλήψεις: Έρχονται οι προκηρύξεις για τους επιτυχόντες στον διαγωνισμό του ΑΣΕΠ
Γιώργος Γλου: «Κληρώνει» ξανά για τη βίλα του στην Καστέλα (pics)
Κωστής Χατζηδάκης: Μέση αύξηση 1.292 ευρώ για τους μισθούς στο Δημόσιο το 2024
Για όλες τις υπόλοιπες ειδήσεις της επικαιρότητας μπορείτε να επισκεφτείτε το Πρώτο ΘΕΜΑ