© Απαγορεύεται από το δίκαιο της Πνευμ. Ιδιοκτησίας η καθ΄οιονδήποτε τρόπο παράνομη χρήση/ιδιοποίηση του παρόντος, με βαρύτατες αστικές και ποινικές κυρώσεις για τον παραβάτη
Το ηλεκτρονικό κανάλι πωλήσεων θα εξακολουθήσει να παίζει κυρίαρχο ρόλο στις λιανικές πωλήσεις, δίνοντας το πλεονέκτημα στις 2 από τις 10 ελληνικές εμπορικές επιχειρήσεις που επένδυσαν σε αυτό… έστω και αν δεν καταφέρνουν να αναπληρώσουν το χαμένο τζίρο από τα κλειστά καταστήματα.
Μάλιστα το τελευταίο δεκαήμερο παρατηρήθηκε το εξής: κατακόρυφη αύξηση των ηλεκτρονικών πωλήσεων, όχι μόνο λόγω του lockdown, αλλά και λόγω Black Friday.
Οπως έλεγε διοικητικός άρχων γνωστής αλυσίδας ηλεκτρικών και ηλεκτρονικών ειδών, οι πωλήσεις φέτος ξεπέρασαν κάθε προσδοκία αφήνοντας ένα θετικό αποτύπωμα στην ίδια την εταιρεία. «Από τη μία οι προσφορές, από την άλλη οι ανάγκες του κόσμου και το γεγονός ότι περισσότεροι καταναλωτές πλέον εκπαιδεύτηκαν φέτος σε αυτό το κανάλι πωλήσεων, έκαναν τη διαφορά», τόνισε.
Μάλιστα, όπως εξηγούσε, το μεγάλο πρόβλημα που άρχισε να εμφανίζεται ήδη από τις αρχές της περασμένης εβδομάδας ήταν οι αποστολές και οι έγκαιρες παραδόσεις των προϊόντων, μια και αφορούσαν δεκάδες χιλιάδες παραγγελίες.
Και η αλήθεια είναι ότι τις τελευταίες ημέρες της εβδομάδας που πέρασε η πίεση που ασκήθηκε στις ταχυμεταφορές ήταν τόσο μεγάλη που ακόμα και η καλύτερη προετοιμασία που έκαναν σε σχέση με το πρώτο lockdown δεν ήταν αρκετή για να μην υπάρξουν καθυστερήσεις. Μάλιστα δεν έλειψαν και πάλι καταγγελίες για πρακτικές εκ μέρους εταιρειών για μη παράδοση προϊόντων στο σπίτι, αλλά καλώντας τους πελάτες στο αρμόδιο υποκατάστημα ταχυμεταφορών για να παραλάβουν το δέμα τους.
Πολλές αλυσίδες, μάλιστα, προκειμένου να μην εκτεθούν απέναντι στους πελάτες τους προτίμησαν να παγώσουν τη δυνατότητα νέων ηλεκτρονικών παραγγελιών. Αυτό φάνηκε ξεκάθαρα στην περίπτωση της Jumbo, η οποία μπροστά στις δεκάδες χιλιάδες παραγγελίες χριστουγεννιάτικων προϊόντων που είχαν μπει ήδη από τις αρχές του μήνα αποφάσισε στις 17 Νοεμβρίου να σταματήσει να δέχεται παραγγελίες έως ότου διεκπεραιωθούν αυτές που είχαν μπει, με τις τελευταίες να αναφέρουν ημερομηνία παράδοσης το πρώτο δεκαήμερο του Δεκέμβρη!
Ακόμα και αυτές που κατάφεραν να ανταποκριθούν σχετικά καλά στην αυξημένη ζήτηση, πάντως, προειδοποιούσαν για σημαντικές καθυστερήσεις στις παραδόσεις που μπορεί να έφταναν και τις 12 μέρες.
Τεράστια ζήτηση
Η εκτίναξη της ηλεκτρονικής ζήτησης αυτόν τον μήνα φάνηκε και από τα στοιχεία που έδωσε στη δημοσιότητα η γνωστή ψηφιακή πλατφόρμα Skroutz. Σύμφωνα με αυτά, η κίνηση αυξήθηκε 32% με περίπου 1,7 εκατομμύρια επισκέψεις την ημέρα κατά μ.ό., από 1,1 εκατομμύρια που ήταν πέρυσι. Οι πωλήσεις που πραγματοποιήθηκαν μέσω του Skroutz αυξήθηκαν κατά 63% και διαμορφώνονται σε περίπου 1,5 εκατομμύριο, ενώ οι 65.000 από αυτές έχουν πραγματοποιηθεί από καταστήματα που δεν διαθέτουν ηλεκτρονικό κατάστημα μέσω του Skroutz Marketplace.
Τα είδη στα οποία καταγράφηκε η μεγαλύτερη αύξηση της ζήτησης ήταν:
1. Χριστουγεννιάτικα είδη 1.585%
2. Είδη ζωγραφικής 317%
3. Είδη «Φτιάξ’ το μόνος σου» (DIY) 248%
4. Tablets & αξεσουάρ Η/Υ 227%
5. Παιχνίδια 189%
6. Είδη γραφείου 177%
7. Περιφερειακά Η/Υ 160%
8. Ελεύθερος χρόνος 150%
9. Δικτυακά είδη για Η/Υ 149%
10. Εκτυπωτές & αξεσουάρ 144%
11. Συσκευές θέρμανσης 139%
12. Καλώδια 137%
13. Ηλεκτρολογικά & αυτοματισμοί 127%
14. Gaming 127%
15. Βαφές μαλλιών 120%
Διαβάστε περισσότερα
Με κριτήριο το 4μηνο Σεπτεμβρίου – Δεκεμβρίου η Επιστρεπτέα 5
Βέττας για έκθεση Πισσαρίδη: «Δεν είμαστε τριτοκοσμική οικονομία αλλά κάτι δεν κάνουμε καλά»
Lockdown: Φόβοι για νέα έξαρση των κρουσμάτων αν ανοίξει η οικονομία – Τι θα γίνει με την εστίαση