Η εποπτική αρχή για τη χρηματοδότηση των καταναλωτών CFPB (Consumer Financial Protection Bureau) των ΗΠΑ επέβαλε πρόστιμο άνω των 89 εκατ. δολαρίων στην Goldman Sachs και στην Apple, λέγοντας ότι οι δύο εταιρείες «παρέκαμψαν παράνομα» τις υποχρεώσεις τους έναντι των πελατών της κοινής τους επιχείρησης πιστωτικών καρτών.
Τα πρόστιμα που ανακοινώθηκαν την Τετάρτη υποδεικνύουν τον δύσκολο δρόμο που είχαν η Goldman και η Apple στην επέκταση σε καταναλωτικά χρηματοοικονομικά προϊόντα. Για την Goldman, η επιχείρηση αυτή αντιπροσώπευε μια σημαντική απομάκρυνση από την παραδοσιακή της δραστηριότητα της επενδυτικής τραπεζικής και των συναλλαγών.
«Το CFPB απαγορεύει στην Goldman Sachs να προσφέρει νέα πιστωτική κάρτα για τους καταναλωτές, εκτός εάν μπορεί να αποδείξει ότι μπορεί πραγματικά να ακολουθήσει το νόμο», δήλωσε ο διευθυντής του Γραφείου Προστασίας Καταναλωτών Χρηματοοικονομικών Υπηρεσιών, Ροχίτ Τσόπρα. «Η Apple και η Goldman Sachs απέφυγαν παράνομα τις νομικές τους υποχρεώσεις για τους δανειολήπτες της Apple Card».
Η απόφαση αποτελεί επίσης μια επίπληξη για την Apple πέντε χρόνια αφότου έκανε μια μεγάλη στροφή προς τις χρηματοπιστωτικές υπηρεσίες με τη δική της πιστωτική κάρτα, βασιζόμενη στην επιτυχία του ψηφιακού πορτοφολιού. Ωστόσο, σύμφωνα με τους Financial Times, θεωρείται απίθανο η απόφαση να αποτρέψει τις φιλοδοξίες της εταιρείας στον τραπεζικό τομέα και τις πληρωμές.
Η CFPB ισχυρίστηκε ότι η Apple παρέλειψε να στείλει χιλιάδες συναλλαγές που αμφισβητήθηκαν από πελάτες της κάρτας στην Goldman και ότι η Goldman δεν είχε ακολουθήσει τις ομοσπονδιακές απαιτήσεις για τη διερεύνηση των αμφισβητήσεων που προωθήθηκαν. Η υπηρεσία δήλωσε επίσης ότι οι δύο εταιρείες παραπλάνησαν τους πελάτες σχετικά με τα άτοκα προγράμματα πληρωμών για τα προϊόντα της Apple.
Η Goldman κλήθηκε να καταβάλει τουλάχιστον 19,8 εκατ. δολάρια ως αποζημίωση καθώς και πρόστιμο ύψους 45 εκατ. δολαρίων. Η Apple θα καταβάλει 25 εκατ. δολάρια σε αστικές ποινές.
Σε ανακοίνωσή της, η Goldman ανέφερε ότι «εργάστηκε επιμελώς για να αντιμετωπίσει ορισμένες τεχνολογικές και λειτουργικές προκλήσεις που αντιμετωπίσαμε μετά την έναρξη λειτουργίας και τις έχει ήδη χειριστεί με τους πελάτες που επηρεάστηκαν».
«Είμαστε ικανοποιημένοι που καταλήξαμε σε λύση με την CFPB και είμαστε υπερήφανοι που αναπτύξαμε ένα τόσο καινοτόμο και βραβευμένο προϊόν μαζί με την Apple», αναφέρεται στην ανακοίνωση τηςέγιναν Goldman.
Η Apple ανέφερε σε δήλωσή της: «Μόλις έγιναν γνωστά αυτά τα ακούσια ζητήματα πριν από χρόνια, η Apple συνεργάστηκε στενά με την Goldman Sachs για να τα αντιμετωπίσει γρήγορα και να βοηθήσει τους πελάτες που επηρεάστηκαν. Παρόλο που διαφωνούμε έντονα με τον χαρακτηρισμό της συμπεριφοράς της Apple από την CFPB, έχουμε ευθυγραμμιστεί μαζί τους για μια συμφωνία. Ανυπομονούμε να συνεχίσουμε να προσφέρουμε μια εξαιρετική εμπειρία για τους πελάτες μας με την Apple Card».
Σημειώνεται ότι οι εταιρείες δεν παραδέχθηκαν ούτε αρνήθηκαν τα ευρήματα της ρυθμιστικής αρχής στις δικαστικές καταθέσεις.
Διαβάστε ακόμη
Τέλος χρόνου για το Κτηματολόγιο – Κίνδυνος για χιλιάδες ιδιοκτήτες ακινήτων
«Πράσινα» χρεόγραφα 12,475 δισ. ευρώ διατίθενται στην Ελλάδα
Ευρωζώνη: Σημάδια συρρίκνωσης για την επιχειρηματική δραστηριότητα και τον Οκτώβριο
Για όλες τις υπόλοιπες ειδήσεις της επικαιρότητας μπορείτε να επισκεφτείτε το Πρώτο Θέμα