Σε τροχιά μεγάλης ανάπτυξης βρέθηκε το 2023 ο όμιλος Goldair, θέτοντας τα θεμέλια για εμβληματικά πρότζεκτ στον τομέα των logistics αλλά και στον αεροπορικό κλάδο, ο οποίος επέστρεψε στα προ πανδημίας επίπεδα.
Φέτος η επένδυση του Θριασίου Εμπορευματικού Κέντρου βρέθηκε σε πλήρη εξέλιξη. Η ΘΕΚ κατέθεσε τον φάκελο αδειοδότησης του κέντρου στο Υπουργείο Ανάπτυξης, ενώ οι τελικές μελέτες του έργου βρίσκονται σε φάση πλήρους ολοκλήρωσης με στόχο την υλοποίηση επένδυσης ύψους 200 εκ. ευρώ.
Με βάση το σχεδιασμό εντός του 2024 θα εκκινήσει και το κατασκευαστικό έργο της μεγαλύτερης επένδυσης στον χώρο των logistics στην Ελλάδα, και το δεύτερο μεγαλύτερο επενδυτικό σχέδιο εν γένει στην Αττική, μετά το Ελληνικό.
Με την ολοκλήρωσή του το Κέντρο φιλοδοξεί να καταστήσει την χώρα μας το επίκεντρο των συνδυασμένων μεταφορών και αποθήκευσης της Νοτιοανατολικής Ευρώπης. Τα μοναδικά χαρακτηριστικά του ΘΕΚ θα προσδώσουν νέα δυναμική στον τομέα των logistics στην Αττική, ενώ το κέντρο θα μπορεί να εξυπηρετήσει ένα ευρύ φάσμα διεθνούς και ευρωπαϊκού πελατολογίου με αυξημένες και ιδιαίτερες απαιτήσεις, καθιστώντας την χώρα μας πόλο έλξης σύνθετων δραστηριοτήτων στον τομέα των διαμεταφορών και της ελαφράς μεταποίησης. Θριάσιο Εμπορευματικό Κέντρο.
Η εταιρεία συμμετείχε επίσης στο διαγωνισμό για την ιδιωτικοποίηση του 67% του λιμένα Βόλου χωρίς να προκριθεί, εξέλιξη που έχει οδηγήσει σε διπλή προσφυγή στο ΣτΕ εναντίον της ΕΑΔΥΣΗ που δήλωσε αναρμόδια να κρίνει την προσφυγή της αλλά και εναντίον του ΤΑΙΠΕΔ για την ανάδειξη του προσωρινού μειοδότη που ήταν ο όμιλος Σαββίδη-ΟΛΘ.
Goldair Handling
Φέτος ήταν χρονιά προκλήσεων και διατήρησης της ηγετικής της θέσης στις αγορές που δραστηριοποιείται η Goldair Handling. Ο αριθμός των πτήσεων που εξυπηρετήθηκαν στα 26 ελληνικά αεροδρόμια παρουσίας της εταιρείας, άγγιξε τα επίπεδα του 2019, σημειώνοντας ουσιαστικά την επιστροφή στην κανονικότητα στα προ covid επίπεδα , ενώ ήταν και σημαντικά αυξημένες (9%) σε σχέση με το 2022. Ωστόσο, για ακόμα μια χρονιά, παρατηρήθηκε έλλειψη προσωπικού σε αεροδρόμια με έντονη επιχειρησιακή δραστηριότητα, ένα διεθνές πρόβλημα που ξεκίνησε στο τέλος της πανδημίας, δημιουργώντας αρρυθμίες στην ομαλή εξυπηρέτηση επιβατών & αεροσκαφών στα ευρωπαϊκά και ελληνικά αεροδρόμια, τους μήνες αιχμής κατά τη διάρκεια της τουριστικής περιόδου, με σημαντική αύξηση του κόστους παρεχόμενων υπηρεσιών.
Μεικτή εικόνα παρουσίασαν οι πτήσεις στα 3 διεθνή αεροδρόμια που δραστηριοποιείται η Goldair Handling στη Βουλγαρία, με αύξηση της κίνησης στη Σόφια (+14% σε σχέση με το 2022) και στον αντίποδα μείωση στους εποχικούς σταθμούς της Βάρνας και του Μπουργκάς, (-35% σε σχέση με το 2022), γεγονός που οφείλεται στη συνέχιση του πολέμου στην Ουκρανία.
Στην Κύπρο, η Goldair Handling προχώρησε στην εξαγορά του πλειοψηφικού πακέτου της LGS Handling, μετονομάζοντας πλέον την εταιρεία σε Goldair Handling Cyprus, ασκώντας πλέον η ίδια την διοίκηση της εταιρείας. Στη Ζυρίχη, η εξυπηρέτηση των ατόμων με αναπηρία (ΑμεΑ) ενισχύθηκε (+5%) συγκριτικά με το 2019, ωστόσο σε σχέση με το 2022 παρουσιάστηκε σημαντική αύξηση (+36%).
Στην Ινδία, η Goldair Handling διατηρεί την παρουσία της σε 2 αεροδρόμια (Bagdogra & Udaipur) μέσω της κοινοπραξίας Goldair-LAS, διευρύνοντας το μερίδιο αγοράς στα εν λόγω αεροδρόμια με νέους πελάτες. Η εταιρεία διεισδύει και στο αεροδρόμιο του Βελιγραδίου, Nikola Tesla, μέσω της θυγατρικής Goldair Handling Serbia, κατόπιν πρόσφατης σχετικής αδειοδότησης, με ημερομηνία έναρξης λειτουργειών την 20η Δεκεμβρίου 2023.
Όσον αφορά, το επενδυτικό πλάνο ανανέωσης του στόλου του επίγειου εξοπλισμού, η Goldair Handling πραγματοποίησε μια σημαντική επένδυση ύψους 11 εκ. ευρώ, με την παραγγελία νέων λεωφορείων και εφοδίων πίστας, που στην πλειοψηφία τους χρησιμοποιούν βιώσιμες πηγές ενέργειας για την λειτουργία τους.
Επιπλέον, εγκαινίασε το νέο Lounge στο αεροδρόμιο της Κέρκυρας, ενώ ετοιμάζεται το νέο Lounge στο αεροδρόμιο της Ρόδου με ανακαίνιση των υπαρχόντων Lounges στο Διεθνή Αερολιμένα Αθηνών «Ελ. Βενιζέλος» (Εντός Σένγκεν) και στο αεροδρόμιο της Μύκονου.
Goldair Cargo
Στον τομέα των υπηρεσιών μεταφοράς & logistics, o όμιλος Goldair Cargo το 2023 διατήρησε σταθερό τον αριθμό των αποστολών που διακίνησε και το συνολικό όγκο φορτίων που διαχειρίστηκε, παρόλη την μειωμένη διαθεσιμότητα σε μεταφορικά μέσα λόγω του πολέμου στην Ουκρανία, αλλά και της μεγάλης έλλειψης οδηγών στην Ευρώπη.
Η εταιρία το 2023 κατάφερε να διατηρήσει την κερδοφορία της παρά την μεγάλη αύξηση του κόστους καυσίμων και ενέργειας, εφαρμόζοντας συνετή διαχείριση, αξιοποιώντας παράλληλα εργαλεία όπως η ψηφιοποίηση και οι ηλεκτρονικές πωλήσεις, με βασικό γνώμονα την διατήρηση υπηρεσιών υψηλού επιπέδου και την απρόσκοπτη λειτουργία της εφοδιαστικής αλυσίδας.
Η εταιρεία το 2023 ολοκλήρωσε την επένδυση και λειτουργία της νέας αποθήκης έκτασης 4.000 τ.μ. στην ΒΙ.ΠΕ. Ηρακλείου Κρήτης, διευρύνοντας έτσι τις υπηρεσίες που παρέχει προς τους πελάτες της και ενισχύοντας τον κύκλο εργασιών της. Παράλληλα, προχώρησε στην αγορά νέας, σύγχρονης, στεγασμένης αποθηκευτικής εγκατάστασης στον Ασπρόπυργο Αττικής, έκτασης 14.000 τ.μ., μια επένδυση ύψους 13.000.000€.
Rail Cargo Logistics Goldair
Στον τομέα των σιδηροδρομικών μεταφορών η εταιρία Rail CL-Goldair, επέδειξε σταθερότητα στα οικονομικά της αποτελέσματα, κυρίως από τον κλάδο των Logistics. Το σιδηροδρομικό έργο μειώθηκε αισθητά καθώς το δυστύχημα στα Τέμπη και οι μεγάλες ζημιές στο δίκτυο λόγω των πλημμυρών στη Θεσσαλία, υποχρέωσαν την εταιρεία σε σημαντική συρρίκνωση του έργου της.
H Travellair
Goldair ΑΕ
Η Goldair ΑΕ την χρονιά που πέρασε, συνέχισε με αυξανόμενους ρυθμούς την δυναμική της ανάπτυξη επιτυγχάνοντας ακόμα υψηλότερες πωλήσεις στην Ελλάδα και στην Κύπρο. Η εταιρεία διατήρησε την ηγετική της θέση στην αγορά, στον τομέα αντιπροσώπευσης αεροπορικών εταιρειών τόσο σε επιβάτες όσο και σε εμπορεύματα. Συνεχίζει πάντα να αντιμετωπίζει τις επιχειρηματικές προκλήσεις επενδύοντας στους ανθρώπους της και στηρίζοντας το πλάνο της στις μακροχρόνιες συνεργασίες.
Travellair
εξελίχθηκε σε πολύ σύντομο χρονικό διάστημα σε premium τουριστικό γραφείο παροχής υπηρεσιών υψηλής ποιότητας. Εστιάζοντας σε high end υπηρεσίες προς VIP και Corporate ταξιδιώτες, αποτελεί μια εναλλακτική επιλογή από τα παραδοσιακά ταξιδιωτικά γραφεία. Το 2023, κατάφερε να πολλαπλασιάσει τις πωλήσεις της και να αυξήσει σημαντικά την κερδοφορία της. Παράλληλα, στοχεύει σε νέες συνεργασίες με σκοπό την επέκταση της σε νέες τουριστικές δραστηριότητες.
Διαβάστε ακόμη
Capital Link: Έτος ορόσημο για νέες επενδύσεις το 2024 (pics)
ΔΕΗ: Βάζει «μπουρλότο» στην μπλε κιλοβατώρα με χρέωση 17,5 λεπτά για έναν χρόνο
Ερευνα: 5 συμπληρώματα που “υπόσχονται” μακροζωία
Για όλες τις υπόλοιπες ειδήσεις της επικαιρότητας μπορείτε να επισκεφτείτε το Πρώτο ΘΕΜΑ