Τη μεγάλη απόσταση που χωρίζει τις ελληνικές επιχειρήσεις –και κυρίως τις μικρές- από τις ευρωπαϊκές περιέγραψε ο Γιώργος Τσόπελας, πρόεδρος και διευθύνων εταίρος Ελλάδας και Κύπρου της McKinsey & Company Ελλάδας και Κύπρου στη διάρκεια πάνελ με τίτλο «Το μέλλον του ηλεκτρονικού εμπορίου στην εποχή της τεχνητής νοημοσύνης» που πραγματοποιήθηκε στο πλαίσιο του 9ου Οικονομικού Φόρουμ των Δελφών.
Σύμφωνα με στοιχεία της McKinsey, οι ελληνικές εταιρείες είναι κατά 2,6 φορές λιγότερο παραγωγικές από τον μέσο ευρωπαϊκό όρο. Στις μικρότερες επιχειρήσεις, που αποτελούν το 95% της ελληνικής οικονομίας, το κενό παραγωγικότητας φτάνει στις 3,8 φορές.
«Αν δεν αρχίσουμε σοβαρά την ψηφιοποίηση, δε θα μπορέσουμε να γεφυρώσουμε αυτό το χάσμα» προειδοποίησε. «Και παρά τη μεγάλη πρόοδο, αν δείτε τους διαφορετικούς δείκτες όπου καταγράφεται η θέση της Ελλάδας θα απογοητευτείτε. Είμαστε ακόμα πολύ πίσω».
4,5 δις ευρώ τα δυνητικά οφέλη
Η έρευνα της McKinseyν για τα πλεονεκτήματα της ανάπτυξης του ψηφιακού μάρκετινγκ και του ηλεκτρονικού εμπορίου στους κλάδους του λιανικού εμπορίου και της φιλοξενίας έδειξε ότι αν οι ελληνικές επιχειρήσεις, όλων των μεγεθών, προχωρήσουν κατά ένα βήμα μπροστά θα προσθέσουν 4,5 δισεκατομμύρια ευρώ ή 2,5% της ακαθάριστης προστιθέμενης αξίας στο σύνολο της ελληνικής οικονομίας σε έναν ορίζοντα 5ετίας. Συγκεκριμένα μόνο για τον τομέα της φιλοξενίας το κέρδος ανέρχεται σε 3 δισεκατομμύρια ευρώ.
Η έρευνα διαπίστωσε ότι η μετάβαση από το πρώιμο στο ενδιάμεσο στάδιο ωριμότητας στο digital marketing και το ηλεκτρονικό εμπόριο είναι μία μικρή επένδυση που αποφέρει μεγάλα οφέλη. Για παράδειγμα, σε ένα μικρό ξενοδοχείο μία επένδυση ύψους 1.500-2.000 ευρώ αποφέρει ετήσια κέρδη 2.500-3.300 ευρώ από εξοικονόμηση κόστους και αύξηση των εσόδων.
«Αντιγράψτε» αυτούς που το κάνουν καλά
Το πώς θα μπορούσε η Ελλάδα να προλάβει το τρένο της ψηφιακής μετάβασης και κυρίως της τεχνητής νοημοσύνης εξήγησε ο Patrick Warnking, αντιπρόεδρος για την Κεντρική Ανατολική Ευρώπη της Google.
«Είναι ευχάριστο να βλέπει κανείς την πρόοδο της Ελλάδας τα τελευταία χρόνια» είπε. «Τώρα υπάρχει μία ευκαιρία για μεγάλα άλματα μπροστά στον τομέα της τεχνολογίας. Θα ήταν καλή ιδέα για την Ελλάδα να αναζητήσει συγκεκριμένους τομείς και να αντιγράψει άλλες χώρες ,όπως κάνει τώρα η Ουκρανία παρά τον πόλεμο. Η Ρουμανία και η Πολωνία που αύξησαν σημαντικά τις ηλεκτρονικές πληρωμές. Θα μπορούσατε να πάρετε τη βιωσιμότητα στον τουρισμό και να θέσετε το στόχο να γίνετε κορυφαίοι σε αυτόν τον τομέα και έτσι να ξεκινήσουν συνεργασίες μεταξύ της κυβέρνησης, της ακαδημαϊκής κοινότητας και του ιδιωτικού τομέα. Κάτι ανάλογο θα μπορούσε να γίνει και στη ναυτιλία.»
Ο Patrick Warnking τόνισε ότι για να επιτευχθεί η ανάπτυξη στην Τεχνητή Νοημοσύνη απαιτούνται έρευνα, ταλέντα, εποπτεία και υποδομές και εξήγησε πώς οι εφαρμογές τεχνητής νοημοσύνης μπορούν να βοηθήσουν επιχειρήσεις διαφορετικών κλάδων, όπως ο τουρισμός, για την καλύτερη τιμολόγηση των επιχειρήσεων, την καλύτερη επικοινωνία και προσωποποιημένη επαφή με τους παλιούς πελάτες και την προσέλκυση νέων πελατών
Όπως ανάφερε το κλειδί για την ανάπτυξη της διάδοσης της τεχνητής νοημοσύνης είναι το upskilling, καθώς δεν χρειάζεται κάποιος να σπουδάσει πληροφορική αφού τα περισσότερα εργαλεία ΤΝ είναι εύκολα στην χρήση και χρειάζονται απλά λίγη εξάσκηση.
«Η χώρα που θα καταφέρει να πετύχει ταχύτερα αυτό το upskilling στις μικρές και μεσαίες επιχειρήσεις είναι αυτή που θα κερδίσει προβάδισμα στην ανταγωνιστικότητα» τόνισε.
Διαβάστε ακόμη
Ξεκινούν με… ψιλά γράμματα τα νέα μέτρα για τα Airbnb
Για όλες τις υπόλοιπες ειδήσεις της επικαιρότητας μπορείτε να επισκεφτείτε το Πρώτο ΘΕΜΑ