Από μεράκι πολλοί Έλληνες παρασκευάζουν στα σπίτια τους παραδοσιακά ποτά όπως κρασί, τσίπουρο και ούζο. Μπύρα, όμως, πόσοι; Η πορεία της βραβευμένης μικροζυθοποιίας Ammousa ξεκίνησε ως… χόμπι ενός Μηχανολόγου-Μηχανικού Τ.Ε. κατασκευαστικής εταιρείας, του Γιώργου Ντάνου, από ένα υπόγειο στην Πάτρα και σήμερα οι φιάλες της βρίσκονται τοποθετημένες σε επιλεγμένες κάβες, σε γνωστά delicatessen και συμπληρώνουν τα μενού εστιατορίων διακεκριμένων με αστέρια Michelin με την έγκριση «επώνυμων» σεφ ή φημισμένων ξενοδοχείων.

Έστω και αν η εστίαση και ο τουρισμός ως κλάδοι παραμένουν τους τελευταίους μήνες «κλειστοί» λόγω του lockdown, ο επιχειρηματίας-ιδιοκτήτης της Ammousa, δεν έδωσε το βάρος στα μεγάλα «κανάλια» πώλησης, τα οποία κέρδισαν έδαφος στην διάρκεια της πανδημίας, όπως τα ράφια των μεγάλων αλυσίδων σούπερ μάρκετ της χώρας ή το ψυγείο του περιπτέρου. Ίσως συμβεί κι αυτό, όταν η αυξηθεί περισσότερο η παραγωγή του…

«Η Ammousa δεν είναι ένα προϊόν που «με το ζόρι» θα μπει στο εστιατόριο, στην κάβα ή στην μπυραρία, γιατί απλά έτσι πρέπει. Είναι από τις λίγες ελληνικές μπύρες που από το «μηδέν», σε τόσο μικρό διάστημα και με μικρή παραγωγή κέρδισε τόση αναγνωρισιμότητα. Δεν θέλω να αυξήσω την ποσότητα, με κίνδυνο να αλλοιώσω την ποιότητα της. Εξελισσόμαστε με αργά, μα σταθερά βήματα. Η φιλοσοφία μας είναι να μεταφέρουμε την γευστική εμπειρία στον καταναλωτή. Γνωστοί σεφ, στους οποίους στέλνω τα δείγματα και την δοκιμάζουν πριν την επιλέξουν για τα μενού τους, αλλά και γευσιγνώστες, την έχουν αποκαλέσει «γαστρονομική μπύρα» σε συζητήσεις μου μαζί τους και νομίζω ότι αυτή η φράση δίνει τις απαντήσεις…», εξηγεί στο newmoney ο κ. Ντάνος.

Γεγονός που δεν αρνείται κανείς είναι ότι η ποιότητα οφείλει να συμβαδίζει πάντα με την… ποσότητα. Μετράει σαφώς να υπάρχει καλή συνταγή, όταν μιλάμε για μπύρα και να γίνεται σωστή ωρίμανση.

«Επόμενος στόχος, κάτι πού πήγε πίσω εξαιτίας του κορωνοϊού, είναι να προετοιμασθούμε κατάλληλα για να μπορέσουμε να εξάγουμε μια μπύρα, η οποία διαθέτει όλα εκείνα τα χαρακτηριστικά για να εξελιχθεί σε διεθνές brand. Αν δεν είχε προκύψει η πανδημία, θα είχαμε πάει ήδη και στην Κύπρο. Στα σχέδια μου είναι να λανσάρω δυο, ακόμα, συνταγές…», προσθέτει.

Η Ammousa παράγεται στις εγκαταστάσεις της Μικροζυθοποιίας Θεσσαλίας, ενώ, ο Γιώργος Ντάνος έχει συνεργασθεί και με την πατραϊκή βιομηχανία αναψυκτικών ΛΟΥΞ των αδελφών Μαρλαφέκα στο σκέλος της διανομής.

«Η μετάβαση από την οικιακή στην επαγγελματική ζυθοποίηση»

«Με την οικιακή ζυθοποίηση ασχολήθηκα τυχαία στις αρχές του 2016, όταν ήμουν σε ένα μικροζυθοποιίο και δοκίμασα φρέσκια, αφιλτράριστη και απαστερίωτη μπίρα. Από την πρώτη στιγμή που ασχολήθηκα με την ζυθοποίηση είχα σαν σκέψη και σαν στόχο, να συνδυάσω, δύο διαφορετικές ίδιες τέχνες, την τέχνη της μπίρας και την τέχνη του φαγητού και να δημιουργώ μπίρες ιδιαίτερης γεύσης και αρώματος, που να σου συμπληρώνει ή να σου αναδεικνύει το φαγητό. Μετά από 3-4 μήνες άρχιζα να αυτοσχεδιάζω και να «στήνω» το «οικο-ζυθοποιείο» μου, για να παράγω μπίρα με την μέθοδο «allgrain»…», θυμάται ο κ.Ντάνος και όσο για το δια ταύτα:

«Η μετάβαση από την οικιακή ζυθοποίηση στην επαγγελματική ζυθοποίηση, είναι απλά μία απόφαση. Μία απόφαση που θέλει πολύ σκέψη και σωστές κινήσεις. Στο καταναλωτικό κοινό πρέπει να προσφέρεις κάτι διαφορετικό, νέες εμπειρίες και γεύσεις. Η μεγαλύτερη δυσκολία είναι να μάθει το καταναλωτικό κοινό ότι υπάρχουν και διαφορετικές μπύρες. Γιατί δυστυχώς στην Ελλάδα δεν υπάρχει η κατάλληλη παιδεία με αποτέλεσμα η μπίρα να αντιμετωπίζεται λάθος. Παρότι η Ammousa με την επαγγελματική της μορφή είναι λίγο παραπάνω από ένα χρόνο στην αγορά, η ανταπόκριση από το καταναλωτικό κοινό είναι πολύ μεγαλύτερη από ότι περίμενα και σιγά σιγά βρίσκει τον δρόμο της.».

 Τα σούπερ μάρκετ, τα… Michelin και το Hilton

Ο Γιώργος Ντάνος έχει δεχθεί νύξεις από δυο μεγάλες πανελλαδικές αλυσίδες σούπερ μάρκετ για να τοποθετήσει στην Ammousa στα ράφια των καταστημάτων τους, αλλά προς το παρόν αυτό συμβαίνει σε τοπικό επίπεδο, όπως μας λέει:

«Δεν είναι στόχος μου τα σούπερ μάρκετ. Είναι, όμως, τα delicatessen και οι κάβες, σε πολλά εκ των οποίων διατίθεται η Ammousa στην Αθήνα. Πωλείται πλέον σε επιλεγμένα Σ/Μ στο Ν. Αχαΐας και στο Ν. Ηλείας και σε διάφορες επιλεγμένες κάβες και εστιατόρια σε Πάτρα, Αθήνα, Θεσσαλονίκη, Ναύπλιο, Καλαμάτα, Κέρκυρα, Κρήτη, Μύκονο, Πόρο, Άνδρο, Κεφαλλονιά, Ζάκυνθο, Μήλο, Σίφνο… Μάλιστα επιλέχθηκε και τοποθετήθηκε και στον κατάλογο του Hilton Athens Hotel για το 2019, στο Βαρούλκο του κ.Λαζάρου στην Σπονδή το οποίο έχει δύο αστέρια Michelin και σε αρκετά ακόμη εστιατόρια υψηλής γαστρονομίας όπως τα Oinoscent, 3sixty, ErgonFoods, the Glass, Tommo’s, Nostos, Steak Alive, Thurios και άλλα, πριν από το lockdown, όπως και σε ορισμένα άλλα μικρότερα ξενοδοχεία.»

Οι 6 βραβεύσεις

H Ammousa English I.P.A. (όπως είναι η ακριβής ονομασία της, με βάση και τον τύπο παραγωγής της) έχει διακριθεί και βραβευτεί από έξι διαφορετικούς διαγωνισμούς (οι τρεις διεθνείς) στα πέντε τελευταία χρόνια.

Συγκεκριμένα:

• Το 2017 πήρε τη 2η θέση στο Πανελλήνιο διαγωνισμό οικιακής ζυθοποίησης που έγινε από τον Σύλλογο Ερασιτεχνών Ζυθοποιών Ελλάδος.

• Το 2018 πήρε ένα αστέρι στο παγκόσμιο διαγωνισμό γευσιγνωσίας Great Taste Awards που έγιναν στο Λονδίνο.

• Τον Ιούνιο του 2019 πήρε την υψηλότερη διάκριση κερδίζοντας το Πλατινένιο βραβείο στο διαγωνισμό γεύσης-ποιότητας Olymp Awards – Food and Drinks Competitions 2019.

• Τον Νοέμβριο του 2019 κέρδισε Double Gold Medal στο παγκόσμιο διαγωνισμό γευσιγνωσίας μπίρας European Beer Challenge στο Λονδίνο.

• Τον Φεβρουάριο το 2020, βραβεύτηκε με την πρώτη θέση στην κατηγορίας της στην γευστική δοκιμή, από το περιοδικό Beer & Bar Magazine.

• Τον Απρίλιο του 2021, βραβεύτηκε με την πρώτη θέση (Best Platinum) από όλες τις κατηγορίες προϊόντων στα Athens Fine Food Awards by Expotrof.

Διαβάστε ακόμη:

«Κλειδώνει» το 95% του Σχεδίου Ανάκαμψης μέσα στην εβδομάδα

JP Morgan: Κατοχύρωση κερδών για τα ελληνικά ομόλογα – Θετικό outlook για την οικονομία

Μικρολίμανο: Πώς θα μεταμορφωθεί η γραφική περιοχή μετά την ανάπλαση