To καλοκαίρι του 2001, σε ηλικία μόλις 17 χρονών, o Γιώργος Λεβεντάκης ξεκίνησε να βοηθάει τον πατέρα του, Κωνσταντίνο, στην τοποθέτηση επίπλων κουζίνας σε σπίτια.
Σήμερα 23 χρόνια μετά ηγείται της Gruppo Cucine, της μεγαλύτερης εταιρείας του κλάδου, με πάνω από 17.000 τοποθετημένες κουζίνες, 6 καταστήματα, 100 εργαζόμενους, συνεργασία με 25 καταστήματα που εξυπηρετούν κάθε νόμο της Ελλάδας και πωλήσεις που φτάνουν μέχρι την Αυστραλία, τον Καναδά, το Ντουμπάι και τη Νέα Ζηλανδία.
Πώς όμως πηγαίνει κανείς από το σημείο Α, στο σημείο Β; Ο κ. Λεβεντάκης τονίζει μιλώντας στο newmoney.gr πως η απάντηση κρύβεται «στην πειθαρχία, τη σκληρή δουλειά και στο να μην τα παρατάς ποτέ, όποια αναποδιά και αν σου τύχει».
Ειδικά η αναφορά στις αναποδιές, δεν μοιάζει τυχαία, καθώς η εταιρεία γεννήθηκε μέσα από ένα πρόβλημα.
Ένα χρόνο αφού ο Γιώργος είχε ξεκινήσει να βοηθάει τον πατέρα του, μια παρεξήγηση με τον τότε εργοδότη, οδήγησε στο να χάσουν και οι δύο τη δουλειά τους.
Αντί να το βάλουν κάτω, αποφάσισαν να συνεχίσουν μόνοι τους, ξεκινώντας με εισαγωγή των δικών τους κουζινών, χωρίς κεφάλαια και δανεισμούς.
Εκεί, ο Κωνσταντίνος, και τα παιδιά του, Γιώργος, Άρης και Σοφία, ξεκίνησαν την Gruppo Cucine, η οποία ονομάστηκε έτσι επειδή έγιναν μία ομάδα (γκρουπ).
Παρά την αισιοδοξία για το νέο τους εγχείρημα, δεν ήταν όλα εύκολα. Η έδρα της εταιρείας βρισκόταν στο διαμέρισμα της οικογένειας στον Κορυδαλλό, με εμβαδόν 45 τ.μ. και συγκεκριμένα στο παιδικό δωμάτιο, έχοντας έναν ηλεκτρονικό υπολογιστή, ένα δανεικό πρόγραμμα σχεδιασμού κουζίνας και μια βαλίτσα από δείγματα.
«Δουλεύαμε ο καθένας σαν να είμαστε πέντε», λέει χαρακτηριστικά ο κ. Λεβεντάκης. «Τα κάναμε όλοι, όλα. Το πρωί ξυπνούσα στις 6:30 για να πάω να πάρω τους εργάτες για να κουβαλήσουμε τα υλικά και να οδηγήσω το φορτηγό. Το μεσημέρι ασχολούμουν με την σχεδίαση κουζινών, την οποία δεν ήξερα και έμαθα από το μηδέν με πολλή μελέτη, και το βράδυ έκοβα τα δελτία αποστολής, για να μπορέσω πρωί – πρωί, χωρίς να χάσω χρόνο, να ξεκινήσω πάλι από την αρχή».
«Αρχίσαμε με πελάτες που ήταν γνωστοί μας, για παράδειγμα μία γειτόνισσα ή κάποιον μακρινό συγγενή», αναφέρει.
«Είχαμε βρει ένα εργοστάσιο στην Ιταλία που εκπροσωπούσαμε, και δουλεύαμε με κουζίνες μαζικής παραγωγής πετυχαίνοντας σημαντική ευκαιρία από την αγορά τους, λόγω της οικονομίας κλίμακας. Πρόκειται για μία σειρά που έχουμε και τώρα, για κάποια μεγάλα project με πιο εμπορικό χαρακτήρα. Ουσιαστικά δίναμε τις κουζίνες σχεδόν στην τιμή κόστους, με το κέρδος μας να είναι όσα θα βγάζαμε από την τοποθέτηση, οπότε ήταν και για τους πελάτες ευκαιρία», δηλώνει.
«Επίσης τότε ήταν 2003 που υπήρχε ανάπτυξη στις οικοδομές, οπότε μπορούσαμε πιο εύκολα να βρούμε και κατασκευαστές στα δυτικά προάστια και να συμφωνήσουμε να τοποθετήσουν τις κουζίνες μας, πριν πουλήσουν τα σπίτια. Εκείνοι ήθελαν κάτι φθηνό, άρα με μηδέν κόστος μεταφοράς, μηδέν κόστος τοποθέτησης, μηδέν κόστος σχεδιασμού, εμείς τους το παρείχαμε», υπογραμμίζει.
«Τα επόμενα έξι χρόνια, όταν και πήγαμε πλέον σε κατάστημα, μας βοήθησε ότι λειτουργούσαμε τότε με κουζίνες τυποποιημένες που είχαμε πολύ δυνατή εμπορική συμφωνία με πολύ μεγάλη έκπτωση. Αλλά ακόμη και μετά, διαχειριστήκαμε την κρίση με πολύ χαμηλά κόστη».
«Όταν οι άλλοι έκλειναν καταστήματα εμείς είχαμε μεταφερθεί σε ένα στρατηγείο στο Αιγάλεω και ξέραμε ακόμη και στα capital controls ότι αν έβαζαν όλοι λουκέτο, εμείς θα ήμασταν οι τελευταίοι», λέει.
Η τραγωδία μετατρέπεται σε εκτόξευση
Και εκεί που όλα πήγαιναν καλά, υπήρχε ανάπτυξη, σιγουριά και ηρεμία, μέσα στη γενικότερη τρικυμία της χώρας, ήρθε και πάλι ξαφνικά ένα «εμπόδιο»: Το 2016, σε ηλικία 57 ετών, η κεφαλή της οικογένειας, ο Κωνσταντίνος Λεβεντάκης, άφησε την τελευταία του πνοή. Τότε, έχοντας ως γνώμονα το ρητό «μην τα παρατάς ποτέ» τα παιδιά του κατάφεραν να μεγαλώσουν την επιχείρηση, μέσα σε πέντε χρόνια, εφτά φορές.
Πλέον η Gruppo Cucine, έχει διαφόρων κατηγοριών πελάτες, με τις τιμές να ξεκινούν από 3.000 ευρώ και να ξεπερνούν τις 200.000 ευρώ.
Να σημειωθεί ότι ο σχεδιασμός της κουζίνας γίνεται από την αρχή, με βάση τις εξατομικευμένες ανάγκες του ανθρώπου που τις αγοράζει, όπως το ποιος μαγειρεύει, αν είναι vegan ή κρεατοφάγος, ή αν έχει κατοικίδιο.
«Αναλόγως με την περιοχή που είναι το κάθε μαγαζί, συνήθως αλλάζει και το πελατολόγιο. Στα νότια έρχονται κυρίως ξένοι, στη Συγγρού επαγγελματίες, στο Χαλάνδρι οικογένειες μεσαίου και υψηλού εισοδήματος, και στο Χαϊδάρι και την Αγία Παρασκευή, δουλεύουν οι πιο εμπορικές σειρές», σημειώνει ο κ. Λεβεντάκης.
«Παράλληλα συνεργαζόμαστε ακόμη με κατασκευαστικές εταιρείες, και κλείνουμε deals για να δώσουμε κουζίνες σε μεγάλα projects, ενώ υπάρχουν και οι πελάτες υψηλού προφίλ, που μας επιλέγουν», προσθέτει.
«Έχει τύχει πελάτης από το εξωτερικό, να πάρει το αεροπλάνο, να έρθει στο κατάστημα για να επιλέξει κουζίνα από τη Gruppo Cucine, και να ξαναπετάξει για τη χώρα από την οποία ήρθε».
Όπως λέει ο κ. Λεβεντάκης, πλέον «έχουμε ανεβάσει το μέσο όρο πώλησης, έχουμε φέρει 5 καινούργιες εταιρείες, έχουμε την αφρόκρεμα της αγοράς, όποιος θέλει το καλύτερο για το σπίτι του, μπορεί να το βρει, αλλά μπορούμε να ταυτόχρονα να εξυπηρετήσουμε και κάποιον που θέλει κάτι εμπορικό».
Αναφορικά με το ποιοι είναι οι πιο απαιτητικοί πελάτες, ο κ. Λεβεντάκης απαντά πως πρόκειται για τους «ιδιοκτήτες κατασκευαστικών εταιρειών, οι οποίοι μας έχουν επιλέξει για τις κουζίνες των κατοικιών τους».
Ατενίζοντας το μέλλον, ο CEO της Gruppo Cucine, τονίζει ότι «δεν μας νοιάζει να γίνουμε η μεγαλύτερη εταιρεία στον κόσμο, θέλουμε να φτιάχνουμε ποιοτικές κατασκευές. Παράλληλα επιθυμούμε να έχουμε ευχαριστημένους εργαζόμενους, για να έχουμε και ευτυχισμένους πελάτες. Μόνο έτσι επιτυγχάνεται αυτό».
«Όραμά μας είναι να προσφέρουμε στην ελληνική οικογένεια, να βοηθήσουμε τα μέλη της να περνούν περισσότερο χρόνο μαζί, κουβεντιάζοντας, γευματίζοντας και δημιουργώντας αναμνήσεις μιας ζωής στην κουζίνα που έχουμε φτιάξει και σχεδιάσει παρέα», κατέληξε ο κ. Λεβεντάκης.
Διαβάστε ακόμη
Ηλεκτρικό ρεύμα: Από τις πράσινες στις (ξεχασμένες) πορτοκαλί κιλοβατώρες
Πετρέλαιο: Ποιοι και γιατί βλέπουν θερμό καλοκαίρι – Τι θα γίνει με τις τιμές
Ταμείο Ανάκαμψης: Σε πλήρη εξέλιξη οι δράσεις χρηματοδότησης στον πρωτογενή τομέα
Για όλες τις υπόλοιπες ειδήσεις της επικαιρότητας μπορείτε να επισκεφτείτε το Πρώτο ΘΕΜΑ