Ο νέος μετασχηματισμός της Κωτσόβολος ξεκίνησε και απ’ ότι φαίνεται με δυναμικό τρόπο χωρίς να κάμπτεται η διοίκηση της υπό τον κ. Γιάννη Βασιλάκο από τη διαδικασία πώλησης της που ενεργοποίησε ο μητρικός Όμιλος Currys.
Θέλοντας μάλιστα να δώσει το μήνυμα ότι η ελληνική εταιρεία δεν είναι μόνο μία λιανεμπορική επιχείρηση και ως εκ τούτου δεν μπορεί να αποτιμηθεί αμιγώς έτσι, ο κ. Βασιλάκος παρουσίασε τη νέα στρατηγική της αλυσίδας που εστιάζει στην παροχή υπηρεσιών σε κάθε δυνατό τομέα, απ’ την εγκατάσταση ΦΒ συστημάτων, αντλιών θερμότητας ή ηλιακών θερμοσιφώνων «με το κλειδί στο χέρι», τη μελέτη, εγκατάσταση ηλεκτρικών και την επίπλωση σπιτιών και μικρών επιχειρήσεων, συνοδεία μάλιστα χρηματοδοτικών λύσεων και σχετικών εγγυήσεων, ως διαφημιστικά πακέτα προβολής, κάθε είδους επισκευή ή τεχνολογικές λύσεις και εφαρμογές σε άλλες επιχειρήσεις λιανικής που έχουν αναπτυχθεί και δοκιμαστεί στη λειτουργία της ίδιας! Παράλληλα θα επιδιωχθεί μεγαλύτερη δραστηριοποίηση και συμμετοχή σε έργα που αφορούν το Δημόσιο, που σήμερα (και) λόγω Ταμείου Ανάκαμψης αποτελούν μία σημαντική πηγή εσόδων.
Όπως μάλιστα έλεγε στο newmoney ο κ. Βασιλάκος στο περιθώριο της εκδήλωσης, στόχος είναι σε λίγα χρόνια όλο αυτό το κομμάτι των νέων υπηρεσιών να αντιστοιχεί στο 30% του κύκλου εργασιών της Κωτσόβολος συμβάλλοντας στην ουσιαστική επέκταση του μικτού περιθωρίου κέρδους με δεδομένο ότι οι υπηρεσίες έχουν σαφώς μεγαλύτερα περιθώρια κέρδους.
«Είμαστε μία ανεξάρτητη εταιρεία, πολύ περισσότερο από έναν απλό retailer που μπορεί να προσφέρει σημαντικές υπεραξίες. Εφόσον την κρατήσει η μητρική θα αποτελέσει οδηγό στην κερδοφορία του Ομίλου, εάν πάλι την πουλήσει θα φροντίσει να κεφαλαιοποιήσει τις προοπτικές της», σημείωσε ο κ. Βασιλάκος σε μία απ’ τις πολλές αναφορές που έγιναν για το ιδιοκτησιακό μέλλον της εταιρείας. «Η εταιρεία πάντως είναι θωρακισμένη από μόνη της. Το αποδεικνύουμε έμπρακτα και παράλληλα το έχει δείξει και η ίδια η ιστορία της μιας και δεν έχει αλλάξει λίγες φορές χέρια», σημείωσε.
Γι αυτό και όπως τόνισε ο κ. Βασιλάκος το νέο επενδυτικό σχέδιο της Κωτσόβολος το οποίο προσεγγίζει τα 20 εκατ. ευρώ για την τρέχουσα χρήση, «τρέχει» κανονικά ενώ σε εκκρεμότητα έχει μπει η εκδηλωθείσα πρόθεση επέκτασης της εταιρείας και σε μία τρίτη αγορά, μετά την πετυχημένη διείσδυση στην Κύπρο, κάτι όμως που θα τεθεί επί τάπητος προς το τέλος της χρονιάς «είτε με την Currys είτε με τον νέο ιδιοκτήτη».
Σημειωτέον πως χθες το μεσημέρι ο διευθύνων σύμβουλος του Ομίλου Currys Αλεξ Μπάλντοκ δήλωνε στους χρηματιστηριακούς αναλυτές όπου παρουσιάστηκαν τα οικονομικά αποτελέσματα της χρήσης 1/5/22 – 30/4/23, πως «αν δεν πετύχουμε καλή τιμή, δεν θα πουλήσουμε τον Κωτσόβολο».
Αν και ο κ. Βασιλάκος δήλωσε άγνοια για πιθανές συζητήσεις με ενδιαφερόμενους επενδυτές που κάνει η Currys ή ο χρηματοοικονομικός της σύμβουλος, Citi, επιχείρησε χθες να προσδιορίσει κάπως το χρονικό ορίζοντα της διαδικασίας αναφερόμενος στα στάδια που θα ακολουθήσουν. «Η Citi τρέχει τη διαδικασία, η οποία συλλέγει ενδιαφέρον και θεωρητικά αλλά και πρακτικά στο επόμενο διάστημα, όσοι έχουν εκδηλώσει ενδιαφέρον και περάσουν το πρώτo screening θα λάβουν περισσότερες πληροφορίες για να αξιολογήσουν την Κωτσόβολος και να υπάρξει η πρώτη προφορά. Επειδή μπροστά μας είναι το καλοκαίρι, η πρώτη φάση είναι κοντά στην ολοκλήρωσή της με συλλογή του ενδιαφέροντος για να περάσουμε στην επόμενη φάση. Οι διαπραγματεύσεις θα συνεχιστούν πιο σοβαρά μετά το καλοκαίρι γιατί οι επόμενες φάσεις έχουν και άλλη πληροφορία και παρουσιάσεις, θα υπάρξουν στη συνέχεια βαριά due diligence που θα χρειαστεί ακόμα περισσότερο χρόνο», σημείωσε ο κ. Βασιλάκος.
Ο ίδιος πάντως εκτίμησε πως η δύναμη και οι προοπτικές του Κωτσόβολου, ιδίως με βάση το νέο μοντέλο ανάπτυξης, μπορεί να προσελκύσει σοβαρό ενδιαφέρον αλλά και πιθανές χρηματοδοτικές διευκολύνσεις εκ μέρους του τραπεζικού συστήματος στον επίδοξο επενδυτή. Ως εκ τούτου ο ίδιος δεν θα απέκλειε οποιοδήποτε αποτέλεσμα, ακόμα και την εμπλοκή εγχώριου ομίλου παρά το σημαντικό μέγεθος της Κωτσόβολος.
«Ένας στρατηγικός επενδυτής θα μπορούσε να δει περισσότερα benefits και συνέργειες» σημείωσε ο επικεφαλής της εταιρείας, τονίζοντας μάλιστα ότι «θα μπορούσαμε να τον πάμε πολλά βήματα μπροστά και μαζί και εμείς».
«Μακάρι αν υπάρξει επόμενος να είναι καλύτερος από την Carry’s που μας έφερε μέχρι εδώ σήμερα. Αν όχι θα παραμείνουμε σε ένα γκρουπ που είμαστε πολύ παραγωγικοί και αυτόνομοι» πρόσθεσε ο κ. Βασιλάκος, ο οποίος όπως είπε ανεξάρτητα από τις εξελίξεις «θα συνεχίσει να τρέχει την εταιρεία όπως πάντα».
Ο ρόλος κλειδί των καταστημάτων
Στον Κωτσόβολο της νέας εποχής καταλυτικό ρόλο θα συνεχίσουν να έχουν τα καταστήματα, τα οποία πλέον θα μετατραπούν σε μίνι hubs όχι μόνο για την άμεση διάθεση των προϊόντων υποστηρίζοντας μάλιστα και υπηρεσίες τύπου «παράδοση σε 20’» εντός καταστήματος και «παράδοση σε 60’» των προϊόντων στο σπίτι. Παράλληλα όμως δημιουργείται και ένα νέο μοντέλο μικρότερων καταστημάτων K-spot με premium προϊόντα και υπηρεσίες. Ήδη το πρώτο πιλοτικό λειτουργεί στο Sani Resort. Οι δε επενδύσεις που γίνονται στο κομμάτι της τεχνολογίας αναμένεται να υποστηρίξουν αυτό το μοντέλο. Ως εκ τούτου οι επενδύσεις για την πλήρη γεωγραφική κάλυψη της ελληνικής αγοράς με καταστήματα σε όλες τις πόλεις θα συνεχιστεί. Το ίδιο θα συμβεί με τη διαρκή επένδυση σε υποδομές αλλά την επέκταση των ορίων της Κωτσόβολος.
Επενδύσεις
Συνολικά για την τρέχουσα χρήση το πλάνο των επενδύσεων φθάνει τα 19,4 εκατ. ευρώ. Εξ αυτών τα 4,9 εκατ. ευρώ αφορούν το δίκτυο καταστημάτων, 1 εκατ. ευρώ στην εφοδιαστική αλυσίδα, 4,1 εκατ. ευρώ σε επενδύσεις τεχνολογίας καθώς και 9,4 εκατ. ευρώ για την 1η φάση επένδυσης σε αυτοματισμούς στο νέο αποθηκευτικό, διανεμητικό, και επισκευαστικό κέντρο 3000 τμ
Κατά το οικονομικό έτος 2022-2023, η Κωτσόβολος ενίσχυσε για μία ακόμα χρονιά τα μερίδιά της στην Ελληνική και την Κυπριακή αγορά, συνεχίζοντας εντατικά τις επενδύσεις της, όσον αφορά το δίκτυο καταστημάτων της. Συγκεκριμένα, άνοιξε 3 νέα καταστήματα στην Ελλάδα και ένα ακόμα στην Κύπρο -το τρίτο κατά σειρά-, ενώ ολοκλήρωσε μία σειρά σημαντικών αναβαθμίσεων, τόσο σε υποδομές, όσο και σε λειτουργικά συστήματα εξυπηρέτησης, δίνοντας στους πελάτες της πρωτοποριακές λύσεις, μέσα από ένα ισχυρό omnichannel λειτουργικό μοντέλο. Παράλληλα, ενίσχυσε την εφοδιαστική της αλυσίδα, με επενδύσεις σε ρομποτικούς αυτοματισμούς τελευταίας τεχνολογίας, ενώ, ολοκλήρωσε μία σειρά μεγάλων έργων ψηφιακού μετασχηματισμού, όπως, μεταξύ άλλων, την πλήρη μετάβαση όλων των συστημάτων της εταιρείας σε νέες σύγχρονες πλατφόρμες λογισμικού, αλλά και τη μετάβαση αυτών, στο Microsoft Azure cloud.
Συνολικά οι επενδύσεις κατά την προηγούμενη χρήση έφθασαν τα 13,4 εκατ. ευρώ. Τα 6,5 εκατ. ευρώ κατευθύνθηκαν στο δίκτυο καταστημάτων, τα 1,7 εκατ. ευρώ στην εφοδιαστική αλυσίδα και τα 5,2 εκατ. ευρώ σε επενδύσεις τεχνολογίας.
Οικονομικές Επιδόσεις
Σύμφωνα με τα αναλυτικά οικονομικά στοιχεία που παρουσίασε χθες ο κ. Βασιλάκος, η Κωτσόβολος, είχε στην προηγούμενη χρήση κύκλο εργασιών έκλεισε 733 εκατ ευρώ, σημειώνοντας σημαντική αύξηση της τάξεως του 12,1%, σε σχέση με το οικονομικό έτος 2021-2022. Tα κέρδη προ τόκων, φόρων και αποσβέσεων (EBITDA) έφτασαν τα 48,6 εκατ ευρώ., από 51,7 εκατ. το προηγούμενο έτος. Τα λειτουργικά κέρδη (EBIT) ανήλθαν στα 20,7 εκατ., από 25,2 εκατ. το 2021-2022, παρουσιάζοντας μείωση, λόγω των ισχυρών πληθωριστικών πιέσεων σε όλες –ανεξαιρέτως – τις γραμμές κόστους, συμπεριλαμβανομένης της αύξησης στο κόστος πωληθέντων. Τα ταμειακά διαθέσιμα έκλεισαν στα 82,8 εκατ. έναντι 59,4 εκατ. το 2021-2022, σημειώνοντας αύξηση της τάξεως του 39,4%.
Συγκριτικά η ελληνική αγορά ηλεκτρικών και ηλεκτρονικών ειδών παρουσίασε το 2022 αύξηση 4%, φθάνοντας τα 2,6 δισ ευρώ (από 2,5 δισ ευρώ) με εντυπωσιακή αύξηση στις κατηγορίες των οικιακών συσκευών (+20%) και των αιρ κοντίσιον (+45%) κυρίως λόγω του προγράμματος «Ανακυκλώνω – Αλλάζω Συσκευή». Αντίθετα η κατηγορία ΙΤ υποχώρησε 20% και οι κατηγορίες τεχνολογίας 10% , με εξαίρεση την κατηγορία Telecoms όπου είχε αύξηση 10%.
Φέτος, σύμφωνα με τον κ. Βασιλάκο, στο πρώτο τετράμηνο καταγράφεται στην αγορά αύξηση πωλήσεων 30%. Μάλιστα το σύνολο των κατηγοριών είναι θετικό με εξαίρεση το ΙΤ, όπου καταγράφεται μείωση 10% λόγω της επίδρασης του προγράμματος Ψηφιακής Μέριμνας και την επιστροφή στην κανονικότητα μετά τον Covid.
Διαβάστε ακόμη
Προγραμματικές δηλώσεις Μητσοτάκη: Τι αλλάζει στη ζωή μας εφέτος και το 2024
Τα σημεία – κλειδιά της αποεπένδυσης του Δημοσίου από τις τράπεζες
Για όλες τις υπόλοιπες ειδήσεις της επικαιρότητας μπορείτε να επισκεφτείτε το Πρώτο ΘΕΜΑ