Σε «διαμάντι» ολόκληρου του Ομίλου Currys που πλήττεται ιδιαίτερα τα τελευταία χρόνια εξελίσσεται η Κωτσόβολος, η οποία σύμφωνα με πληροφορίες κατάφερε να ολοκληρώσει τη χρήση 1/5/22 – 30/4/23 διατηρώντας την ανοδική τροχιά παρά τις τεράστιες πιέσεις που ασκεί ο πληθωρισμός σε καταναλωτές και λιανική.
Κι αυτό, καθώς το β’ εξάμηνο της χρήσης που μόλις ολοκληρώθηκε, η ελληνική αλυσίδα φέρεται να κατάφερε να καλύψει το χαμένο έδαφος του α’ εξαμήνου και εν τέλει, όπως αναφέρουν ασφαλείς πληροφορίες να επιτευχθούν οι στόχοι που είχε θέσει η διοίκηση υπό τον κ. Γιάννη Βασιλάκο πέρυσι τέτοια εποχή. Κοινώς έναν κύκλο εργασιών πέριξ των 700 εκατ. ευρώ και μία ικανοποιητική κερδοφορία παρά τη μεγάλη πίεση που ασκεί ο πληθωρισμός στα περιθώρια κέρδους.
Σημειώνεται πως έναν χρόνο πριν, ο κύκλος εργασιών της Κωτσόβολος ήταν στα 654 εκατ. ευρώ. Επίσης τα EBITDA είχαν φθάσει τα 51,7 εκατ. ευρώ και τα λειτουργικά κέρδη (EBIT) στα 25,2 εκατ. ευρώ. Στο α’ εξάμηνο της οικονομικής χρήσης που έληξε την 1η Μαϊου η Κωτσόβολος παρουσίαζε αύξηση πωλήσεων 5% σε σχέση με ένα χρόνο πριν, φθάνοντας τις 295 εκατ. στερλίνες (κάπου 340 εκατ. ευρώ), σύμφωνα με τα οικονομικά αποτελέσματα που είχε κοινοποιήσει ο Όμιλος Currys το περασμένο φθινόπωρο. Την ίδια περίοδο τα EBITDA περιορίστηκαν σε μόλις 1 εκατ. στερλίνες (περίπου 1,15 εκατ. ευρώ), από 11 εκατ. στερλίνες (12,65 εκατ. ευρώ) το αντίστοιχο περυσινό διάστημα, κάτι που, σύμφωνα με τον βρετανικό όμιλο, αποδίδεται στη διαταραχή της αγοράς από τη σκληρή εκπτωτική πολιτική του ανταγωνισμού.
Σύμφωνα με πηγές απ’ την εταιρεία η άνοδος των πωλήσεων στο σύνολο της οικονομικής χρήσης, που μόλις ολοκληρώθηκε, συνδέεται σε σημαντικό βαθμό με τα προγράμματα κρατικής επιδότησης που έτρεξαν όλο αυτό το διάστημα, όπως το «ανακυκλώνω – αλλάζω συσκευή», το οποίο, αν και καθυστέρησε, τελικώς πυροδότησε σημαντικό κύμα αγορών κατά το β’ εξάμηνο.
Αξιοσημείωτη επίσης ήταν και η ζήτηση από το HORECA, που αντιστοιχεί στο 75% των εσόδων επί των Β2Β πωλήσεων που κάνει η Κωτσόβολος. Σημειωτέον πως οι τελευταίες φθάνουν σε αναλογία το 20% του συνολικού κύκλου εργασιών.
Σημαντικό στήριγμα, όπως και τις προηγούμενες χρονιές, στην κερδοφορία παρείχε το πλαίσιο των υπηρεσιών που προσφέρει στους πελάτες της η Κωτσόβολος. Γι αυτό εξάλλου στις προτεραιότητες του Ομίλου παραμένουν η ανάπτυξη νέων υπηρεσιών καθώς και οι λεγόμενες ‘κάθετες αγορές’ που απαιτούν βέβαια σημαντικές συνεργασίες με εξειδικευμένες ομάδες εγκαταστατών.
Τέλος, απ’ τα αξιοσημείωτα της περασμένης χρονιάς ήταν το γεγονός ότι οι Online πωλήσεις της αλυσίδας «ξεφούσκωσαν» στα επίπεδα του 10% με 11% καθώς το καταναλωτικό κοινό έχει επιστρέψει στα καταστήματα.
Διαβάστε ακόμη
ΕΝΦΙΑ 2023: Αυξάνεται η ακίνητη περιουσία, λιγοστεύουν οι ιδιοκτήτες
Αλίκη Παπαχελά: Βγαίνει στο σφυρί το σπίτι της στο Μαρούσι (pics)
Για όλες τις υπόλοιπες ειδήσεις της επικαιρότητας μπορείτε να επισκεφτείτε το Πρώτο ΘΕΜΑ