search icon

Επιχειρήσεις

Γιάννης Κωστόπουλος (SaMMY): Η «έξυπνη» ψηφιακή διαχείριση μαρινών και η συνεργασία με την Amazon Web Services στη Νάξο

Ποια είναι η ελληνική τεχνολογική εταιρία που επιτυγχάνει τον Ψηφιακό Μετασχηματισμό του θαλάσσιου τουρισμού και του yachting - Tο project Marina 4.0 σε 35 σημεία και οι 7.000 χρήστες της πλατφόρμας www.sammyaght.com

Σε μια εποχή που ο θαλάσσιος τουρισμός κερδίζει πολλά… ναυτικά μίλια σε επίπεδο ανάπτυξης και η τεχνολογία βρίσκεται παράλληλα στο φόρτε της, ο Ψηφιακός Μετασχηματισμός του κλάδου αποτελούσε βασικό ζητούμενο.

Ο παρελθοντικός χρόνος χρησιμοποιείται, γιατί πρόκειται για ένα τομέα ο οποίος παρουσιάζει ήδη σημαντική εξέλιξη.

Απτό παράδειγμα το project της SaMMY, για την «έξυπνη» διαχείριση της νέας γενιάς μαρινών και τουριστικών λιμένων και η παρουσία της ελληνικής εταιρίας στον σχεδιασμό της Amazon Web Services (AWS) για την μετατροπή της Νάξου σε Smart Island.

Το story της: H SaMMY ξεκίνησε την πορεία της πριν από λίγα χρόνια ως μία καινοτόμος τεχνολογική πλατφόρμα εξασφαλίζοντας την αρχική χρηματοδότησή της από το πρόγραμμα FIWARE της Ευρωπαϊκής Επιτροπής και μετεξελίχθηκε στη συνέχεια σε μία από τις κορυφαίες τεχνολογικές επιχειρήσεις που έχουν ως αντικείμενο τον Ψηφιακό Μετασχηματισμό της αγοράς του θαλάσσιου τουρισμού και του yachting.

Επιπλέον διατηρεί τον ρόλο του μέντορα στο startup οικοσύστημα του Orange Grove.

Ιδρυτικά μέλη της SaMMY είναι οι Γιάννης Κωστόπουλος – CEO (Computer Science, PhD), Γιάννης Παναρέτου – COO (Computer Engineering, MSc) και Λίνος Κωστόπουλος CTO (Computer Engineering, MSc), οι οποίοι πλαισιώνονται από μια ισχυρή ομάδα στελεχών.

Η νεοφυής εταιρία δραστηριοποιείται στην Ελλάδα και το εξωτερικό, παρέχοντας υπηρεσίες σε πάνω από 35 σημεία, σε όλες τις μαρίνες, ενώ η κοινότητα της πλατφόρμας της www.sammyacht.com αριθμεί πάνω από 7.000 μοναδικούς χρήστες, ιδιοκτήτες ή κατόχους σκαφών, όπως αναφέρει στο newmoney o Διευθύνων Σύμβουλος της SaMMY, Γιάννης Κωστόπουλος και αποκαλύπτει τα επόμενα σχέδιά της.

Αυτά περιλαμβάνουν την ισχυροποίηση της θέσης της στην Ελλάδα και την Ανατολική Μεσόγειο και την επέκτασή της στην Ευρώπη και Μέση Ανατολή, μέσα από στρατηγικές συμφωνίες και συνεργασίες με τεχνολογικούς παρόχους ή επιλεγμένους συνεργάτες από τη διεθνή αγορά του yachting.

Από την συζήτηση με τον CEO της SaMMY προκύπτουν ιδιαίτερα ενδιαφέροντα στοιχεία και για το restart του θαλάσσιου τουρισμού και του yachting…

-Τι ακριβώς προσφέρει η πλατφόρμα sammyacht στην αγορά του yachting, κύριε Κωστόπουλε;

H πλατφόρμα της SaMMY (www.sammyacht.com) έχει διεθνή προσανατολισμό και o βασικός της στόχος είναι να προσφέρει μία αυτοματοποιημένη υπηρεσία εύρεσης, διαχείρισης και κράτησης θέσης ελλιμενισμού με σύγχρονα τεχνολογικά μέσα.

Η πλατφόρμα παρέχει ένα σύνολο από επιπρόσθετες υπηρεσίες όπως η ολοκληρωμένη διαχείριση ζωνών ελλιμενισμού (online πληρωμές, διασύνδεση με καταναλώσεις ηλεκτρικού ρεύματος και νερού από τα pillars), ο έλεγχος και παρακολούθηση της κίνησης των σκαφών σε ένα τουριστικό λιμάνι ή μαρίνα (κατάσταση θέσεων ελλιμενισμού, διερχόμενα σκάφη, είσοδος/έξοδος λιμένα).

Προσφέρεται επίσης η δυνατότητα αποστολής μηνυμάτων προς πολλαπλούς χρήστες με τη μορφή Instant Notifications για κάποιο προγραμματισμένο γεγονός (εκδήλωση, αγώνας κ.λ.π.) είτε για έκτακτα περιστατικά (ατύχημα, καιρικό φαινόμενο) και δυνατότητες χαρτογραφικής απεικόνισης επιλεγμένων σημείων ενδιαφέροντος.

Στόχος των παραπάνω υπηρεσιών είναι η διευκόλυνση της επικοινωνίας και η αύξηση του φάσματος των παρεχόμενων υπηρεσιών της μαρίνας προς τα σκάφη αναψυχής, καθώς και η συμβολή στην οργάνωση και αναβάθμιση της ταξιδιωτικής εμπειρίας στο χώρο του θαλάσσιου τουρισμού και του yachting.

– Θα μας περιγράψετε πως λειτουργεί το Marina 4.0, το οποίο παραπέμπει σε μια νέα γενιά μαρινών και τουριστικών λιμένων και στην «έξυπνη» διαχείρισή τους;

Ο όρος Marina 4.0 αφορά σε ένα πρωτότυπο concept για τις μαρίνες και τους τουριστικούς λιμένες του μέλλοντος, το οποίο συνδυάζει τεχνολογίες του Διαδικτύου των Πραγμάτων, αλγορίθμους μηχανικής μάθησης και αναγνώρισης προτύπων πάνω σε υποδομές υπολογιστικού νέφους προκειμένου να συλλεχθούν δεδομένα που αφορούν την κατάσταση επιλεγμένων περιοχών του λιμένα, να προσφερθούν μηχανισμοί κράτησης θέσεων με χρήση αισθητήρων και LED panels και να αξιοποιηθούν ευφυείς κάμερες και έξυπνοι μετρητές κάτω από ένα ενιαίο τεχνολογικό πλαίσιο.

Τα δεδομένα οπτικοποιούνται σε ένα περιβάλλον που πρακτικά αποτελεί το ψηφιακό δίδυμο μίας μαρίνας ή τουριστικού λιμένα, ενώ χρησιμοποιούνται και αλγόριθμοι προγνωστικής αναλυτικής (predictive analytics) προκειμένου να εξαχθούν συμπεράσματα για τα ποσοστά πληρότητας των λιμενικών ζωνών, τα χαρακτηριστικά και τις απαιτήσεις των διερχόμενων σκαφών που πρόκειται να επισκεφθούν κάθε λιμενική εγκατάσταση καθώς και τον προβλεπόμενο χρόνο παραμονής τους.

– Μιλήστε μας για την παρουσία της SaMMY στον σχεδιασμό της Amazon Web Services (AWS) για την μετατροπή της Νάξου σε Smart Island.

Στην πρωτοβουλία ‘Naxos Smart Island’, συμμετέχουν 20 ελληνικές και διεθνείς εταιρείες και start-ups, ανάμεσα στις οποίες και η εταιρία μας. Αναφερόμαστε σε ένα πιλοτικό και καινοτόμο εγχείρημα που θα μετατρέψει τη Νάξο στο πρώτο Smart Island στον κόσμο υπό το συντονισμό της Amazon με την υποστήριξη της Ελληνικής κυβέρνησης, της Πρεσβείας των ΗΠΑ, της Περιφέρειας Νοτίου Αιγαίου και του Δήμου Νάξου & Μικρών Κυκλάδων.

Στα πλαίσια αυτά η εταιρία μας πρόκειται να αξιοποιήσει τεχνολογίες της Amazon όπως το Smart Territory Framework και να βασιστεί σε ανοικτά τεχνολογικά πρότυπα και αρχιτεκτονικές για την ανάπτυξη νέων καινοτόμων ψηφιακών υπηρεσιών και προϊόντων. Στόχος της πρωτοβουλίας είναι να μεγιστοποιηθούν τα οφέλη για τους κατοίκους αλλά και τους και επισκέπτες της Νάξου, επιτρέποντας την ασφαλή χρήση δεδομένων αλλά και την παροχή νέων ψηφιακών υπηρεσιών και να δημιουργήσουμε ένα σημείο αναφοράς για τα υπόλοιπα νησιά της Ελλάδας αλλά και παγκοσμίως.

Η τεχνολογική μας καινοτομία, θα βασίζεται στην ευρεία χρήση μηχανισμών υποβοήθησης και ειδοποίησης, αξιοποιώντας τις δυνατότητες των έξυπνων/φορητών συσκευών σε συνδυασμό με ασύρματους αισθητήρες και συστήματα ευφυούς παρακολούθησης/αναγνώρισης, με κυριότερες προσφερόμενες υπηρεσίες την αυτοματοποιημένη διαδικασία εύρεσης και κράτησης θέσεων ελλιμενισμού και τη συνολική διαχείριση των λιμενικών υποδομών και εγκαταστάσεων της Νάξου.

– Ποια είναι τα επόμενα σχέδια σας για την ανάπτυξη ή και επέκταση των δραστηριοτήτων της εταιρείας σας;

Στα άμεσα σχέδια της εταιρείας μας είναι η περαιτέρω ισχυροποίηση της θέσης της στην Ελλάδα και την Ανατολική Μεσόγειο και η επέκτασή της στην Ευρώπη και Μέση Ανατολή, μέσα από στρατηγικές συμφωνίες και συνεργασίες με τεχνολογικούς παρόχους ή επιλεγμένους συνεργάτες από τη διεθνή αγορά του yachting.

– Πόσο αυξήθηκε ο αριθμός των ναυλώσεων και αιτημάτων ελλιμενισμού μετά το τέλος της πιο δύσκολης περιόδου της πανδημίας που οδήγησε στην επανεκκίνηση του τουρισμού και τις ανάγκες δημιούργησε αυτό;

Έπειτα από δύο χρόνια ύφεσης στο χώρο του θαλάσσιου τουρισμού λόγω της πανδημίας το 2022 σηματοδότησε την ανάκαμψη του κλάδου και την επιστροφή στην κανονικότητα, με τα στατιστικά κίνησης να ξεπερνούν αυτά του 2019.

H αισιόδοξη αυτή τάση επιβεβαιώνεται και στις αρχές του φετινού έτους, με την εκτίμηση όλων των θεσμικών εκπροσώπων του κλάδου ότι πρόκειται να δούμε την καλύτερη τουριστική σεζόν των τελευταίων ετών.

Στην περιοχή του Ιονίου με βάση τα στοιχεία του 2022 της πλατφόρμας μας, φαίνεται να υπάρχει μία αύξηση της τάξης του 40% στα αιτήματα ελλιμενισμού των σκαφών αναψυχής σε δημοφιλείς προορισμούς σε σχέση με το προηγούμενο έτος αναφοράς, με την πλειοψηφία των αιτημάτων να αφορά την καλοκαιρινή περίοδο (High season).

Η μέση διάρκεια κράτησης αντιστοιχεί σε 7 διανυκτερεύσεις, με το μέσο κόστος ελλιμενισμού να είναι αυξημένο κατά 15-20% σε σχέση με την προηγούμενη χρονιά.

Ως προς τα σκάφη αναψυχής, φαίνεται να υπάρχει μια αύξηση στη χρήση ιστιοπλοϊκών σκαφών (36%) και σκαφών τύπου καταμαράν (13%) συγκριτικά με το 2021.

Ως προς τις σημαίες των σκαφών αναψυχής που εξυπηρετούμε, το 32% αυτών είναι Ελληνικά, 38% έχουν την Ιταλική σημαία, 8% του Ηνωμένου Βασιλείου, 4% από την Γαλλία και 4% από την Πολωνία. Αύξηση παρατηρήθηκε επίσης στις κρατήσεις θέσεων ελλιμενισμού από επαγγελματικά σκάφη, της τάξης του 60% σε σχέση με το προηγούμενο έτος (2021).

– Ποιος είναι ο ρόλος της SaMMY ως μέντορας στο οικοσύστημα του Orange Grove;

To Orange Grove είναι μία από τις πιο σημαντικές πρωτοβουλίες στήριξης νέων επιχειρηματιών, για τη δημιουργία καινοτόμων startups και επιχειρήσεων που συμβάλλουν στην οικονομική ανάπτυξη και τη βελτίωση του οικονομικού κλίματος της χώρας μας.

Μέλη της εταιρίας μας συμμετέχουν στο οικοσύστημα αυτό με την ιδιότητα του μέντορα παρέχοντας συμβουλές και καθοδήγηση σε φιλόδοξους νέους επιχειρηματίες σε θέματα τεχνολογικής καινοτομίας και επιχειρηματικής ανάπτυξης στους τομείς της Γαλάζιας ανάπτυξης και του Τουρισμού.

Διαβάστε ακόμη: 

Άλκης Δαυίδ: Η τρίτη καταδίκη για σεξουαλική παρενόχληση, οι αποζημιώσεις των 58 εκατ. δολ. και η βίλα στις Σπέτσες (pics + vid)

Χρηματιστήριο Αθηνών: Το ράλι του Απριλίου και τα σενάρια για την επενδυτική βαθμίδα – Οι μετοχές που πρωταγωνιστούν

Γιατί τα γλυκά του Dimitris Economides αλλάζουν τα δεδομένα της ζαχαροπλαστικής

Exit mobile version