search icon

Επιχειρήσεις

Γιάννης Καντώρος (Interamerican) στο newmoney: Ενεργό το ενδιαφέρον μας και για άλλες εξαγορές στο χώρο της οδικής βοήθειας

Πως η Interamerican έφθασε στο deal για την Europ Assistance και τι αυτό θα της προσδώσει – Γιατί η συγκέντρωση της αγοράς είναι μονόδρομος

Το ενδιαφέρον της Interamerican για την εξαγορά εταιρειών παροχής οδικής βοήθειας δεν περιορίζεται μόνο στην Europ Assistance. Οπως λέει στο newmoney ο διευθύνων σύμβουλος της Interamerican κ. Γιάννης Καντώρος, σε μια αγορά που φαίνεται ότι θα συγκεντρωθεί λόγω των έντονων πιέσεων που δέχεται σε πολλά επίπεδα, η ασφαλιστική εταιρεία ενδιαφέρεται να προβεί και σε επόμενα βήματα έχοντας λάβει τη στρατηγική απόφαση να ενισχύσει τον ηγετικό ρόλο που σήμερα κατέχει.

Όπως εξηγεί το μεγάλο κίνητρο για τη συμφωνία εξαγοράς της Europ Assistance ήταν περισσότερο οι υποδομές και το εξειδικευμένο ανθρώπινο δυναμικό που διαθέτει και λιγότερο το εμπορικό κομμάτι. «Οι υποδομές είναι πολύτιμες. Ενα μεγάλο πρόβλημα που αντιμετωπίζουν όλες οι εταιρείες παροχής οδικής βοήθειας στην Ευρώπη και στην Ελλάδα είναι η έλλειψη εξειδικευμένου προσωπικού για να κάνει αυτή τη δουλειά. Οπότε ήταν για μας μεγάλη ευκαιρία γιατί θεωρούμε ότι αποκτώντας ιδιόκτητη υποδομή, θα έχουμε τη δυνατότητα να εξυπηρετήσουμε τους πελάτες μας καλύτερα. Διότι με την η έλλειψη οδηγών, με τις μεγάλες καθυστερήσεις στην παράδοση των ειδικών φορτηγών, ρυμουλκών κοκ, και με το γεγονός ότι έχουν χειροτερεύσει πάρα πολύ οι συνθήκες κυκλοφορίας δεν μπορείς πλέον να εξυπηρετήσεις με τα ίδια Μέσα έγκαιρα τους πελάτες σου. Οταν πχ είναι ‘κολλημένος’ ο Κηφισός και το κέντρο και μείνει κάποιος με το όχημα του, δεν κάνεις πλέον την ίδια ώρα για την παροχή βοήθειας όσο έκανες πριν 3-4 χρόνια. Εκεί λοιπόν οι λύσεις είναι δύο για μία εταιρεία: είτε θα μείνεις όπως είσαι και θα πεις στους πελάτες σου ότι εγώ πλέον δεν μπορώ να εξυπηρετώ σε 40 λεπτά αλλά σε 2 ώρες, πράγμα όμως που αρχίζει να χτυπάει στην εικόνα της εταιρείας σου, είτε θα αναγκαστείς να κάνεις μεγαλύτερες επενδύσεις σε προσωπικό και Μέσα για να μπορείς να ανταπεξέλθεις. Ελα όμως που τους τελευταίους δεν μπορείς να τους βρεις εύκολα! Οπότε για εμάς ήταν ευκαιρία να κάνουμε αυτή την εξαγορά. Βρήκαμε εκπαιδευμένο προσωπικό, βρήκαμε οχήματα άρα η λογική ήταν να κάνουμε αυτό το βήμα για να εξυπηρετήσουμε καλύτερα τους ασφαλισμένους μας γνωρίζοντας ότι αυτό είναι πάρα πολύ δύσκολο να το κάνεις οργανικά», σημειώνει ο κ. Καντώρος.

Με την επίτευξη της συμφωνίας εξαγοράς της Europ Assistance πλέον η Interamerican αυξάνει τον στόλο της από 225 στα 300 οχήματα και ενισχύει το ανθρώπινο δυναμικό της που σήμερα αριθμεί 320 εργαζόμενους, με 125 επιπλέον συνεργάτες, κατακτώντας τη θέση της ως η εταιρία με τον μεγαλύτερο ιδιόκτητο στόλο οδικής βοήθειας στην Ελλάδα.

Οι διαπραγματεύσεις των δύο πλευρών είχαν ξεκινήσει το καλοκαίρι, αμέσως μετά την εκδήλωση της πρόθεσης του γαλλικού Ομίλου Europ Assistance να αποχωρήσει απ’ την ελληνική αγορά καθώς οι συνθήκες στην αγορά και ο όγκος της δραστηριότητας της θυγατρικής δεν μπορούσαν να φέρουν το τελικό αποτέλεσμα που η ίδια αποζητούσε. Με τη συμφωνία η ίδια πλέον μπορεί να αποχωρήσει με τον καλύτερο δυνατό τρόπο αφού εξασφαλίζει λύση στο επιχειρησιακό κομμάτι και τη συνέχεια της δραστηριότητας υπό την ομπρέλα της Interamerican.

Σύμφωνα με τον κ. Καντώρο η απόφαση αποχώρησης της Europ Assistance και η συμφωνία με την Interamerican είναι το πρώτο βήμα για ένα κύμα συγκέντρωσης στο χώρο της Οδικής Βοήθειας.

«Τα νούμερα δεν βγαίνουν εύκολα σε αυτή την αγορά. Στις μεγάλες ευρωπαϊκές αγορές θα δείτε ότι υπάρχει κυρίως ένας μεγάλος παίκτης και άντε ένας μικρότερος. Κι αυτό διότι είναι ένας χώρος που απαιτεί μεγάλες επενδύσεις. Αυτό λοιπόν θεωρώ ότι σιγά σιγά θα γίνει και στην Ελλάδα. Η συνένωση δυνάμεων είναι μονόδρομος. Γι αυτό και θεωρώ ότι η συμφωνία μας θα δώσει το έναυσμα για κινήσεις και από άλλες εταιρείες. Εμείς πάντως θα συνεχίσουμε να κοιτάμε αυτή την αγορά. Δεν σταματάμε με την Europ Assistance. Υπάρχει σαφής στρατηγική, θέλουμε να είμαστε η ηγέτιδα δύναμη στο χώρο της παροχής υπηρεσιών Οδικής Βοήθειας».

Οπως εξηγεί οι περισσότερες εταιρείες του κλάδου σήμερα είναι ζημιογόνες δεχόμενες έντονη πίεση απ’ το μισθολογικό κόστος το οποίο αυξάνεται σημαντικά, απ’ το μεγαλύτερο κόστος συντήρησης των οχημάτων, τα μεταφορικά, την ανάγκη για περισσότερες υποδομές λόγω της επιβάρυνσης της κυκλοφορίας κοκ. «Το κόστος αυξάνεται πιο γρήγορα απ’ ότι το έσοδο μιας που ασφαλιστικά υπάρχει μεγάλος ανταγωνισμός. Οπότε κάποιοι αρχίζουν να επαναπροσδιορίζουν τη θέση τους. Εάν είσαι μεγάλος τα πράγματα είναι πιο εύκολα, για τους υπόλοιπους είναι ακόμα δυσκολότερα», επισημαίνει.

Σημειώνεται ότι πέραν της Interamerican, στην αγορά οδικής βοήθειας δραστηριοποιούνται δεκάδες εταιρείες, μικρότερες και μεγαλύτερες. Απ’ τους πιο σημαντικούς “παίκτες” είναι η Mondial και η Extra Assistance ενώ σημαντική παρουσία έχουν και δύο ασφαλιστικές, η Ergo Hellas μέσω της Eurosos και η Ιντερσαλόνικα.

Διαβάστε ακόμη

Coca-Cola Τρία Έψιλον: Νέα επένδυση στο εργοστάσιο Τσακίρης Chips στην Αταλάντη

Βίεροντ (ΑΒΒ): Η Ευρώπη κινδυνεύει να χάσει επενδύσεις και θέσεις εργασίας λόγω του ενεργειακού κόστους

ΤΕΜΕΣ: «Τρέχει« με έσοδα €140 εκατ. – Τα ξενοδοχεία της Costa Navarino και το real estate

Για όλες τις υπόλοιπες ειδήσεις της επικαιρότητας μπορείτε να επισκεφτείτε το Πρώτο Θέμα

Exit mobile version