Διπλασιασμό της κερδοφορίας μέσω οργανικής ανάπτυξης σε βάθος πενταετίας και ενίσχυσης των περιθωρίων κέρδους περιλαμβάνει το στρατηγικό σχέδιο που εκπόνησε η νέα διοικητική ομάδα του Ομίλου Sarantis, η οποία δεσμεύεται ότι το 38% των κερδών θα διανέμεται υπό τη μορφή μερίσματος στους μετόχους. Το νέο στρατηγικό σχέδιο ανάπτυξης επικεντρώνεται ξεκάθαρα στα προϊόντα που παράγει η ίδια η εταιρεία και λιγότερο στις στρατηγικές συνεργασίες με πολυεθνικούς ομίλους, στοχεύει στην ενδυνάμωση όλων των κατηγοριών προϊόντων σε κάθε μία αγορά της Κεντρικής και ΝΑ Ευρώπης όπου ο όμιλος δραστηριοποιείται και επίσης βάζει στο “κάδρο” τις αγορές της ΝΑ Ασίας, όπου ήδη ο Όμιλος σε συνεργασία με την αλυσιδα λιανικής καλλυντικών Watson δραστηριοποιείται ήδη στις Φιλιππίνες. Στο “κάδρο” οι κ.κ. Γιάννης Μπούρας και Χρήστος Βάρσος, αναπλ. Διευθύνων σύμβουλος και οικονομικός διευθυντής του Ομίλου αντίστοιχα, φρόντισαν κατά τη χθεσινή παρουσίαση που έκαναν στο πλαίσιο του “Investor Day” να βάλουν και νέες εξαγορές, οι οποίες θα στοχεύουν κυρίως στην αγορά των καλλυντικών ή της προσωπικής φροντίδας μιας που όπως τόνισαν μετά την εξαγορά της Stella Pack στην Πολωνία «δεν φαίνεται να υπάρχει κάτι άλλο μεγάλο στο χώρο των οικιακών προϊόντων στις αγορές της ΝΑ Ευρώπης που έχουμε στοχεύσει».

Σύμφωνα με το πλάνο που παρουσιάστηκε ο Όμιλος στοχεύει σε μία σταθερή ανάπτυξη όλων των οικονομικών δεικτών. Για τις καθαρές πωλήσεις εκτιμά ότι φέτος θα καταφέρει να καταγράψει αύξηση 23,5% φθάνοντας τα 595,2 εκατ. ευρώ. Τα ορόσημα όμως στην υλοποίηση της νέας στρατηγικής που έχει βάλει αφορούν τις χρήσεις 2026 και 2028. Στην πρώτη στοχεύσει σε αύξηση των καθαρών πωλήσεων στα 662,5 εκατ. ευρώ και στην τελευταία στα 737,4 εκατ. ευρώ.

Στο πλαίσιο αυτό η διοίκηση του Ομίλου ποντάροντας αφενός στην επέκταση των πωλήσεων, τις νέες αγορές που θέλει να “ξεκλειδώσει” αλλά και την καλύτερη οργάνωση και περιστολή κόστους μέσα από ένα πλέγμα επενδύσεων σε υποδομές, μηχανολογικό εξοπλισμό αλλά και στην “πράσινη μετάβαση”, θέτει «επιτεύξιμους», όπως χαρακτήρισε στόχους κερδοφορίας. Ο απώτερος είναι πως ως το 2028 η κερδοφορία θα πρέπει να έχει διπλασιαστεί με παράλληλη βελτίωση των περιθωρίων κέρδους.

Συγκεκριμένα τα EBITDA του Ομίλου από 61,6 εκατ. ευρώ το 2023 με περιθώριο στα 12,8% να αυξηθεί φέτος στα 80,2 εκατ. ευρώ με περιθώριο 13,5%, το 2026 στα 100,5 εκατ. ευρώ με περιθώριο 15,2% και το 2028 στα 120,2 εκατ. ευρώ με περιθώριο 16,3%.

Αντίστοιχα τα EBIT από 47,1 εκατ. ευρώ το 2023 να αυξηθούν στα 61 εκατ. ευρώ φέτος, στα 76,9 εκατ. ευρώ το 2026 και τελικά στα 94,6 εκατ. ευρώ το 2028

«Ολα αυτά χωρίς να υπολογίζονται τυχόν εξαγορές που θα κάνει η εταιρεία, παρά μόνο η πλήρης ενσωμάτωση της Stella Pack», σημείωσε η διοίκηση, διευκρινίζοντας πως τυχόν εξαγορές θα επιταχύνει την επίτευξη του στρατηγικού πλάνου.

 

Οι “πυλώνες” και η ΝΑ Ασία

Αν και ο Όμιλος έχει θέσει ως στόχο την ανάπτυξη και των τεσσάρων πυλώνων της δραστηριότητας του (Beauty & Skin Care, Personal Care, Home Care, Strategic Partnerships), όπως φαίνεται και απ’ τον πίνακα παρακάτω, εν τούτοις φαίνεται να επενδύει πολλά στον πρώτο πυλώνα με τον οποίο θα επιχειρήσει αφενός τη διείσδυση στη ΝΑ Ασία αλλά αποτελεί και μία κατηγορία που τα περιθώρια κέρδους είναι σαφώς καλύτερα. Ήδη πέρυσι η συνεργασία με την αλυσίδα λιανικής Watson στις Φιλιππίνες απέφεραν 3 εκατ. ευρώ στον Όμιλο ενώ ήδη συζητείται η επέκταση αυτής της συνεργασίας στο Χονγκ Κονγκ και την Ινδονησία όπου η συγκεκριμένη αλυσίδα έχει επίσης παρουσία. Ως εκ τούτου γι αυτά τα προϊόντα προβλέπει μία μέση ετήσια ανάπτυξη ως το 2028 15,7% με στόχο τα 99,7 εκατ. ευρώ. Το μεγαλύτερο αποτύπωμα βέβαια θα εξακολουθήσουν να έχουν τα προϊόντα για τη φροντίδα του σπιτιού, τα οποία αναμένεται να φθάσουν τα 334 εκατ. ευρώ σε καθαρές πωλήσεις το 2028. Για φέτος πάντως η εκτίμηση είναι πως οι πωλήσεις των προϊόντων της Sarantis θα φθάσουν τα 454,3 εκατ. ευρώ έναντι 349,6 εκατ. ευρώ το 2023 (57,2 εκατ. Vs 48,2 εκατ. ευρώ τα προϊόντα Beauty & Skin Care, 108,1 εκατ. ευρώ vs 102,8 εκατ. ευρώ τα personal care, 288,9 εκατ. ευρώ vs 198,7 εκατ. ευρώ τα home care) ενώ οι καθαρές πωλήσεις προϊόντων που παράγει για τρίτους μέσα απ’ τις στρατηγικές συνεργασίες 140,9 εκατ. ευρώ έναντι 132,6 εκατ. ευρώ το 2023.

 

Επενδύσεις

Προκειμένου να υποστηριχθεί η νέα στρατηγική ο Όμιλος έχει σχεδιάσει ένα πρόγραμμα επενδύσεων ύψους 81 εκατ. ευρώ για την πενταετία, το οποίο όμως είναι εμπροσθοβαρές. Εξ αυτών 25 εκατ. ευρώ θα επενδυθούν σε ένα νέο και μεγάλο κέντρο διανομής στα Οινόφυτα που θα ξεκινήσει να κατασκευάζεται ως το καλοκαίρι παίζοντας καταλυτικό ρόλο στις εξαγωγές, 12 εκατ. στον ψηφιακό μετασχηματισμό του Ομίλου (γι αυτά τα δύο έχουν εξασφαλιστεί χαμηλότοκα δάνεια απ’ το Ταμείο Ανάκαμψης), 18 εκατ. ευρώ επενδύσεις στην Stella Pack και άλλα 26 εκατ. ευρώ στον υπόλοιπο όμιλο.

 

 

Η νέα στρατηγική με τις επενδύσεις, πιθανές εξαγορές και διανομή μερισμάτων, θα χρηματοδοτηθεί από ισχυρές ταμειακές ροές ύψους 375 εκατ. ευρώ στις οποίες στοχεύει ο Όμιλος σε βάθος πενταετίας.

 

Διαβάστε ακόμη

Ταμείο Ανάκαμψης: 20 ορόσημα ως το Πάσχα για να μη χαθούν €3,3 δισ.

Ετοιμο το «ρομποτάκι» της εφορίας που «σαρώνει» κινήσεις τραπεζικών λογαριασμών

ΟΠΑΠ: Οι στόχοι του 2024, το come back των VLTs και τα σχέδια για το opaponline.gr

Για όλες τις υπόλοιπες ειδήσεις της επικαιρότητας μπορείτε να επισκεφτείτε το Πρώτο ΘΕΜΑ