Μέχρι τα τέλη Μαρτίου προβλέπεται να έχει υποβληθεί στο ΤΑΙΠΕΔ από την κοινοπραξία ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ – Egis Project, ο πλήρης φάκελος της σύμβασης παραχώρησης για την Εγνατία Οδό με όλες τις μελέτες και τα συμβατικά προαπαιτούμενα.
Τα επόμενα βήματα για να προχωρήσει η διαδικασία είναι η έγκριση από το Ελεγκτικό Συνέδριο, η κύρωση από την βουλή και η υπογραφή της σύμβασης.
Οι σχετικές εκκρεμότητες αναμένεται να ολοκληρωθούν ως τα τέλη του έτους. Η κοινοπραξία, η οποία ανακηρύχθηκε προτιμητέος επενδυτής το καλοκαίρι του 2021, έχει ήδη καταθέσει από τον περασμένο Δεκέμβριο στο ΤΑΙΠΕΔ τους δεσμευτικούς όρους χρηματοδότησης από Eurobank και Πειραιώς, αλλά και τη συμμετοχή της με ίδια κεφάλαια.
Η σύμβαση της Εγνατίας Οδού μήκους 883 χιλιομέτρων μαζί με τους τρεις κάθετους οδικούς άξονες προς τις γειτονικές χώρες (Βουλγαρία, Αλβανία, Βόρεια Μακεδονία) αποτελεί ένα από τα σημαντικότερα έργα του χαρτοφυλακίου του ΤΑΙΠΕΔ, το οποίο εξασφάλισε τίμημα ρεκόρ στην ιστορία των ιδιωτικοποιήσεων, που ανήλθε σε 1,5 δισ. ευρώ.
Ο δεύτερος υποψήφιος του διαγωνισμού (η κοινοπραξία Vinci, ΑVΑX, Μυτιληναίος), σύμφωνα με τα όσα έγιναν γνωστά τους προηγούμενους μήνες, προσέφερε πολύ χαμηλότερο τίμημα, που ανήλθε σε περίπου 500 εκατομμύρια ευρώ.
Το νέο συμβόλαιο περιλαμβάνει και μια σειρά από έργα υποδομής, τα οποία υπολογίζονται σε περίπου 720 εκατ. ευρώ κατά την πρώτη πενταετία μελετών – κατασκευής. Στη σύμβαση εντάσσονται επίσης το σύνολο των έργων βαριάς συντήρησης του αυτοκινητοδρόμου και μερίδιο των έργων ελαφράς συντήρησης και λειτουργίας.
Η εταιρεία έχει ανακοινώσει ότι το τεχνικό αντικείμενο του έργου αντιστοιχεί συνολικά σε περίπου 3 δισ. ευρώ στη διάρκεια της 35ετούς παραχώρησης.
Με την Εγνατία Οδό, η ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ εντάσσει στο χαρτοφυλάκιό της τον μεγαλύτερο αυτοκινητόδρομο της χώρας και έναν από τους μεγαλύτερους στην ΕΕ, ανεβάζοντας σε τέσσερις τις οδικές παραχωρήσεις που διαχειρίζεται μήκους πάνω από 1.500 χιλιόμετρα.
Στα έργα αυτά περιλαμβάνονται το 100% της Νέας Οδού, το 100% της Κεντρικής Οδού και το 17% της Ολυμπίας Οδού. Επίσης, στον όμιλο ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ ανήκουν και άλλες υποδομές, όπως είναι το έργο της μελέτης, κατασκευής και διαχείρισης του νέου Διεθνούς Αερολιμένα Ηρακλείου Κρήτης στο Καστέλι, τα δύο έργα διαχείρισης απορριμμάτων (ΣΔΙΤ Ηπείρου και ΣΔΙΤ Πελοποννήσου) κ.ά.
Το πλέγμα των συμβάσεων παραχώρησης αναμένεται να ενισχυθεί σύντομα και με το ολοκληρωμένο τουριστικό συγκρότημα με καζίνο (IRC – Integrated Resort Casino) στο Ελληνικό, αλλά και σε μια πλειάδα έργων παραχώρησης που συμμετέχει η εταιρεία.
Όπως έχει δηλώσει η εταιρεία, η ανάληψη της Εγνατίας αυξάνει τη δυνατότητα του ομίλου να παράγει σημαντικά, σταθερά κι επαναλαμβανόμενα έσοδα σε βάθος χρόνου.
Με την συμμετοχή της σε ποσοστό 75% στο σχήμα παραχώρησης (το άλλο 25% κατέχει η Egis), η ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ θα ενοποιεί κατά τα διεθνή λογιστικά πρότυπα το σύνολο των εσόδων της παραχώρησης, τα οποία με βάση το χρηματοοικονομικό μοντέλο υπολογίζονται σε περίπου 11,3 δισ. ευρώ σε όλη τη διάρκεια της σύμβασης.
Διαβάστε ακόμη
Ενεργειακή καταιγίδα μέχρι αρχές του 2023
Brown Ηotels: Ντεμπούτο για τα πρώτα resorts των Ισραηλινών εκτός Αθηνών σε τρεις προορισμούς (pics)