Η Gannett, η μεγαλύτερη εκδοτική εταιρεία στις Ηνωμένες Πολιτείες, αποφάσισε να κινηθεί νομικά εναντίον της Google, κατηγορώντας τον τεχνολογικό κολοσσό για μονοπωλιακές πρακτικές στην αγορά της διαδικτυακής διαφήμισης.
Πιο αναλυτικά, η εκδότρια εταιρεία της USA Today και πάνω από 200 τοπικών media κατέθεσε την Τρίτη αγωγή σε ομοσπονδιακό δικαστήριο της Νέας Υόρκης, διεκδικώντας αποζημίωση το ύψος της οποίας δεν είναι γνωστό. Όπως μεταδίδει το CNNbusiness, η Gannett υποστηρίζει στα δικαστικά έγγραφα ότι η Google και η μητρική της εταιρεία, Alphabet, ελέγχουν τον τρόπο με τον οποίο οι εκδότες αγοράζουν και πωλούν διαφημίσεις στο διαδίκτυο.
«Το αποτέλεσμα είναι δραματικά λιγότερα έσοδα για τους εκδότες και τους αντιπάλους της Google στον τομέα της διαφημιστικής τεχνολογίας, την ώρα που η Google αποκομίζει υπέρογκα μονοπωλιακά κέρδη», αναφέρεται στην αγωγή.
Η Google ελέγχει περίπου το ένα τέταρτο της αμερικανικής αγοράς ψηφιακής διαφήμισης, με τις Meta, Amazon και TikTok να ελέγχουν αθροιστικά ένα 30%, σύμφωνα με το eMarketer. Οι εκδότες των media και άλλοι ιστότοποι ελέγχουν από κοινού το υπόλοιπο 40% περίπου. Το μερίδιο των Big Tech στην αγορά αρχίζει να μειώνεται ελαφρώς, αλλά η Google παραμένει μακράν ο μεγαλύτερος μεμονωμένος παίκτης.
Αυτό σημαίνει ότι οι εκδότες συχνά βασίζονται εν μέρει τουλάχιστον στη διαφημιστική τεχνολογία της Google για την υποστήριξη των δραστηριοτήτων τους. Η Gannett ισχυρίζεται ότι η Google ελέγχει το 90% της αγοράς διαφημίσεων για τους εκδότες.
Ο Μάικλ Ριντ, πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της Gannett, ανέφερε σε δήλωσή του την Τρίτη ότι η κυριαρχία της Google στον κλάδο της διαδικτυακής διαφήμισης είναι «εις βάρος των εκδοτών, των αναγνωστών και όλων των άλλων».
«Η ψηφιακή διαφήμιση είναι το αίμα της διαδικτυακής οικονομίας», πρόσθεσε ο Ρίντ. «Χωρίς ελεύθερο και δίκαιο ανταγωνισμό για τον ψηφιακό διαφημιστικό χώρο, οι εκδότες δεν μπορούν να επενδύσουν στις αίθουσες ειδήσεων τους».
Ο Νταν Τέιλορ, αντιπρόεδρος της Google για τις παγκόσμιες διαφημίσεις, δήλωσε στο CNN ότι οι ισχυρισμοί της αγωγής «είναι απλώς λανθασμένοι».
«Οι εκδότες έχουν πολλές επιλογές όταν πρόκειται να χρησιμοποιήσουν διαφημιστική τεχνολογία για να βγάλουν χρήματα – στην πραγματικότητα, η Gannett χρησιμοποιεί δεκάδες ανταγωνιστικές διαφημιστικές υπηρεσίες, συμπεριλαμβανομένου του Google Ad Manager», ανέφερε ο Τέιλορ σε δήλωσή του την Τρίτη. «Και όταν οι εκδότες επιλέγουν να χρησιμοποιούν εργαλεία της Google, διατηρούν τη συντριπτική πλειοψηφία των εσόδων», πρόσθεσε.
Διαβάστε ακόμη
NBG Securities: Παραμένει θετική για όλες τις ελληνικές τράπεζες – Οι τιμές στόχοι
Λάμπρος Παπακωνσταντίνου στο newmoney: Γιατί η Ideal εξαγόρασε τα πολυκαταστήματα Attica
ΕΝΙ: Κοντά σε deal $5 δισ. για την Neptune Energy
Για όλες τις υπόλοιπες ειδήσεις της επικαιρότητας μπορείτε να επισκεφτείτε το Πρώτο ΘΕΜΑ