Δυναμικές επιδόσεις εμφάνισε η Frigoglass σε όλους τους τομείς των δραστηριοτήτων της κατά το α’ τρίμηνο του έτους.
Σύμφωνα με τα μη ελεγμένα στοιχεία στοιχεία που ανακοίνωσε η εταιρεία για το α’ τρίμηνο, τα καθαρά της κέρδη διαμορφώθηκαν σε 2,03 εκατ. ευρώ, έναντι ζημιών ύψους 3,671 εκατ. που είχε εμφανίσει το αντίστοιχο διάστημα του προηγούμενου έτους, ενώ οι πωλήσεις της αυξήθηκαν κατά 18,8% στα 125,56 εκατ. ευρώ. Τα συγκρίσιμα EBITDA ήταν αυξημένα κατά 40,4% στα 18,42 εκατ. ευρώ, ενώ τα λειτουργικά κέρδη αυξήθηκαν κατά 57,4% στα 12,99 εκατ. ευρώ. Τέλος οι κεφαλαιακές δαπάνες μειώθηκαν κατά 26,7% στα 2,739 εκατ. ευρώ από 3,735 εκατ. ευρώ το α’ τρίμηνο του 2018.
Όπως αναφέρει η εταιρεία, σημειώθηκε:
-διψήφια αύξηση των πωλήσεων του κλάδου Επαγγελματικής Ψύξης, ως αποτέλεσμα των επενδύσεων των πελατών σε επαγγελματικά ψυγεία και της αύξησης του μεριδίου αγοράς μας στις ζυθοποιίες στην Ευρώπη
– καλή επίδοση του κλάδου Υαλουργίας λόγω ανοδικής ζήτησης για γυάλινες φιάλες καθώς και πρωτοβουλιών αύξησης των τιμών
– βελτίωση του συγκρίσιμου περιθωρίου EBITDA κατά 230 μονάδες βάσης, σε 14,7%, ενισχυμένο και από την εξοικονόμηση κόστους πρώτων υλών και την αύξηση της παραγωγικότητας
– διατήρηση του δείκτη Καθαρού Δανεισμού προς 12μηνο EBITDA στο 3,9 παρά το εποχιακά υψηλό κεφάλαιο κίνησης λόγω του ισχυρού πρώτου τριμήνου
Ο κύριος Νίκος Μαμουλής, Διευθύνων Σύμβουλος της Frigoglass, σχολίασε:
«Το 2019 αποτελεί άλλο ένα έτος που ξεκίνησε δυναμικά για την εταιρεία μας. Αξιοποιώντας την ανοδική πορεία του 2018, πετύχαμε διψήφια αύξηση πωλήσεων και EBITDA στο πρώτο τρίμηνο. Η επίδοση αυτή αποδεικνύει τη σταθερή μας προσήλωση στη στρατηγική συνεργασία με τις εταιρείες αναψυκτικών και ποτών, μέσω καινοτόμων, ανταποκρινόμενων στις απαιτήσεις της αγοράς και υψηλής ποιότητας επαγγελματικών ψυγείων, καθώς και στις συνεχιζόμενες πρωτοβουλίες μείωσης του λειτουργικού κόστους.
Λαμβάνουμε σημαντικές πρωτοβουλίες ώστε να ενισχύσουμε την ανταγωνιστικότητάς μας και να βελτιώσουμε την κοστολογική μας δομή, εξορθολογίζοντας περαιτέρω την παραγωγική μας βάση. Τα αποτελέσματα του πρώτου τριμήνου ενισχύουν τις προσδοκίες μας για αύξηση πωλήσεων και βελτίωση του περιθωρίου κέρδους το 2019».
Επιχειρηματική Προοπτική
Σε συνέχεια των θετικών αποτελεσμάτων του πρώτου τριμήνου και της συνεχιζόμενης δυναμικής στους πρώτους μήνες του δευτέρου τριμήνου, πιστεύουμε ότι θα πετύχουμε αύξηση πωλήσεων και βελτίωση του συγκριτικού περιθωρίου κέρδους για δεύτερο συνεχόμενο έτος μετά την ολοκλήρωση της κεφαλαιακής αναδιάρθρωσης. Το 2019, ορισμένες από τις εταιρείες αναψυκτικών, με τις οποίες έχουμε στρατηγική συνεργασία, αξιοποιήσαν νωρίτερα τις ετήσιες κεφαλαιακές δαπάνες τους για επαγγελματικά ψυγεία προκειμένου να επωφεληθούν από τις θετικές τάσεις στις αγορές δραστηριοποίησής τους. Στο πλαίσιο αυτό, αυξήσαμε την παραγωγή μας ώστε να υποστηρίξουμε τους πελάτες μας. Στον κλάδο Υαλουργίας, αναμένουμε αύξηση των πωλήσεων για γυάλινες φιάλες, λόγω των ισχυρών βασικών μεγεθών της αγοράς αναψυκτικών και ποτών, της αύξησης της δυναμικότητας στον τομέα της μπύρας και των νέων προϊόντων των πελατών μας.
Στον κλάδο Επαγγελματικής Ψύξης, υλοποιούμε πρωτοβουλίες που θα μας επιτρέψουν τη περαιτέρω εξοικονόμηση του κόστους πρώτων υλών, την αύξηση της παραγωγικότητας καθώς και τον εξορθολογισμό της παραγωγικής μας βάσης. Η αύξηση του όγκου πωλήσεων και των τιμών θα βελτιώσουν το περιθώριο κέρδους στον κλάδο Υαλουργίας για το 2019.
Η εκτίμησή μας για το ύψος των κεφαλαιακών δαπανών, για το σύνολο του έτους, παραμένει στο επίπεδο των €25-30 εκατ.