Νέα στρατηγική συμφωνία στον κλάδο των αθλητικών ειδών πέτυχε η Fourlis Συμμετοχών μέσω της σύναψης συμφωνιών αδειοδότησης (licensing agreements) με την Foot Locker για την περαιτέρω επέκταση του δικτύου καταστημάτων και των ηλεκτρονικών πωλήσεων της στη Νοτιοανατολική Ευρώπη.
Η εξέλιξη αυτή, όπως ανέφερε η διοίκηση σε ενημερωτική συνάντηση που πραγματοποιήθηκε νωρίτερα σήμερα, σηματοδοτεί μία σημαντική ανάπτυξη του ομίλου, ο οποίος ήδη αποτελείται από brands όπως η IKEA, η INTERSPORT και η HOLLAND & BARRETT που λειτουργούν μέσω συμφωνιών franchise και αδειοδότησης στην Ελλάδα, την Κύπρο, τη Βουλγαρία και τη Ρουμανία. «Αλλάζουμε κατηγορία με αυτή την επένδυση», ανέφερε χαρακτηριστικά ο Δημήτρης Βαλαχής, CEO του Ομίλου, ενώ ο Βασίλης Φουρλής, πρόεδρος του ΔΣ συμπλήρωσε πως με την κίνηση αυτή ενισχύεται η δυναμική και τα ανταγωνιστικά πλεονεκτήματα του Ομίλου στην αγορά λιανικής αθλητικών ειδών καθώς αξιοποιείται η τεχνογνωσία και η παρουσία του στην αγορά.
Όπως έγινε γνωστό, η συμφωνία (σ.σ. υπογράφηκε χθες 27/8) προβλέπει και την εξαγορά των υφιστάμενων δραστηριοτήτων της Foot Locker στην Ελλάδα και τη Ρουμανία. Συγκεκριμένα, στο πλαίσιο της συμφωνίας, ο Όμιλος Fourlis σκοπεύει να εξαγοράσει το υπάρχον δίκτυο καταστημάτων της Foot Locker στην Ελλάδα και τη Ρουμανία, το οποίο περιλαμβάνει επί του παρόντος 6 καταστήματα (3 φυσικά καταστήματα και ένα ηλεκτρονικό κατάστημα στην Ελλάδα και 3 φυσικά καταστήματα στη Ρουμανία), ενώ ταυτόχρονα ο Όμιλος συνάπτει αποκλειστικές συμφωνίες αδειοδότησης (licensing agreements) με την Foot Locker για την ανάπτυξη των αγορών της Ελλάδας και της Ρουμανίας, με παράλληλη επέκταση του δικτύου της μέσω της δημιουργίας καταστημάτων σε 6 επιπλέον χώρες στη Νοτιοανατολική Ευρώπη.
Οι χώρες αυτές είναι η Βουλγαρία, η Κύπρος, η Σλοβενία, η Κροατία, η Βοσνία & Ερζεγοβίνη και το Μαυροβούνιο. Με δεδομένο ότι ο όμιλος πέραν της Ελλάδας έχει παρουσία σε Ρουμανία, Βουλγαρία και Κύπρο, η είσοδός του σε νέες αγορές στα δυτικά Βαλκάνια δημιουργεί προϋποθέσεις για ανάπτυξη περαιτέρω δραστηριοτήτων. Συγκεκριμένα, πρόκειται για μία σειρά από στρατηγικές πρωτοβουλίες του Ομίλου Fourlis, με σκοπό την επέκταση των δραστηριοτήτων του στον κλάδο των αθλητικών ειδών, και παράλληλα την εισχώρηση του σε νέες αγορές με σημαντική προοπτική.
Η διοίκηση τόνισε πως πρόκειται για μια επένδυση της τάξης των 80 εκατ. ευρώ που δεν θα αυξήσει το δανεισμό της καθώς θα αξιοποιηθούν ίδια κεφάλαια και κεφαλαιακές ροές του Ομίλου.
Σύμφωνα με τα δεδομένα της αγοράς, η Νοτιοανατολική Ευρώπη κρίνεται ως η ταχύτερα αναπτυσσόμενη περιοχή στην EMEA στο λιανικό εμπόριο αθλητικών ειδών, σημειώνοντας ρυθμούς ανάπτυξης διψήφιων ποσοστών τα τελευταία 3 χρόνια, ενώ αναμένεται να αναπτυχθεί με υψηλούς ρυθμούς, προσεγγίζοντας τα 3,7 δισ. ευρώ μέχρι το 2026.
Στον τομέα των αθλητικών ειδών, η κατηγορία lifestyle & fashion είναι η πιο περιζήτητη και ελκυστική, αντιπροσωπεύοντας σχεδόν το 50% της αγοράς με την Gen-Z να αποτελεί το μεγαλύτερο αγοραστικό κοινό, συμβάλλοντας στο 30% της συνολικής αγοράς αθλητικών ειδών. Στο πλαίσιο αυτό, η Foot Locker έχει αναπτύξει μία συγκεκριμένη και μοναδική τοποθέτηση που συνδυάζει μάρκα, προϊόν και μάρκετινγκ, ώστε να προσεγγίσει και να αλληλεπιδράσει αποτελεσματικά με τους καταναλωτές, δημιουργώντας μία ξεχωριστή σχέση με όσους αγαπούν τα sneakers.
100 νέα καταστήματα
Δεδομένης της δυναμικής της αγοράς και των ευκαιριών που η ίδια παρουσιάζει, ο Όμιλος Fourlis δημιουργεί, μέσω αυτής της συνέργειας, τη δυνατότητα να αναπτύξει περισσότερα από 100 φυσικά καταστήματα στην περιοχή, παράλληλα με 8 ηλεκτρονικά καταστήματα, ανέφερε η διοίκηση. Όπως σημειώθηκε, η θέση της Foot Locker στην αγορά αθλητικού lifestyle και των sneakers συμπληρώνει τη μακροπρόθεσμη εστίαση της Fourlis στην αγορά sport performance μέσω του brand INTERSPORT, επιτρέποντας έτσι στον όμιλο να προσφέρει μια ολοκληρωμένη πρόταση αθλητικών ειδών με κορυφαίες παγκόσμιες μάρκες λιανικής πώλησης αθλητικών ειδών στην περιοχή της Νοτιοανατολικής Ευρώπης.
Παράλληλα, ο Όμιλος Fourlis αξιοποιώντας τα στρατηγικά του πλεονεκτήματα ενισχύει αυτήν την επέκταση μέσω των γραφείων του στην Αθήνα, το Βουκουρέστι, τη Σόφια και τη Λευκωσία, τα οποία ήδη διαχειρίζονται διεθνείς συνεργασίες με brands. Η εμπειρία του Ομίλου στην omnichannel προσέγγιση στην EMEA περιοχή και στη διαχείριση lifestyle sneaker concepts εξασφαλίζει υψηλά πρότυπα για τα καταστήματα της Foot Locker. Το υπερσύγχρονο και πλήρως αυτοματοποιημένο κέντρο logistics στην Αθήνα εξυπηρετεί αποτελεσματικά όλες τις χώρες της ΕΕ, υποστηριζόμενο από ολοκληρωμένες επιχειρηματικές υπηρεσίες (shared business services).
Να σημειωθεί πως η συνεισφορά της Foot Locker στις ενοποιημένες οικονομικές καταστάσεις του Ομίλου, συμπεριλαμβανομένων των καταστάσεων Αποτελεσμάτων, Ισολογισμού και Ταμειακών Ροών, αναμένεται να ξεκινήσει εντός του 2025, μετά την ολοκλήρωση των συναλλαγών στην Ελλάδα και τη Ρουμανία και είναι επί του παρόντος υπό εκτίμηση.
Διαβάστε ακόμη
Πρόζακ στα ποτάμια: Ψάρια με προβλήματα
Ρεύμα: Μόλις 24.000 νέους πελάτες κέρδισαν οι εναλλακτικοί πάροχοι το α’ εξάμηνο του έτους
Μαρκ Κούμπαν: Ο δισεκατομμυριούχος επιχειρηματίας επιλέγει «Κάμαλα δαγκωτό»
Για όλες τις υπόλοιπες ειδήσεις της επικαιρότητας μπορείτε να επισκεφτείτε το Πρώτο ΘΕΜΑ