«Φουντώνει» κι άλλο ο ανταγωνισμός στη συνδρομητική τηλεόραση, όπου το περιεχόμενο αποτελεί το νούμερο 1 κριτήριο επιλογής παρόχου, την ίδια στιγμή που οι υπηρεσίες Οver Τhe Top (ΟΤΤ), ανεξάρτητα από το τηλεπικοινωνιακό δίκτυο του πελάτη, κερδίζουν περαιτέρω έδαφος.
Προς αυτή την κατεύθυνση ήταν χθες και οι ανακοινώσεις από τη Vodafone Ελλάδος, η οποία πλέον θέτει τον στόχο των 200.000 πελατών μέσα σε ένα χρόνο για το Vodafone ΤV, «επενδύοντας» για τον σκοπό αυτό περαιτέρω στο κομμάτι του περιεχομένου μέσα και από την αποκλειστική συνεργασία που ξεκίνησε με την ΗΒΟ στην ελληνική αγορά, έχοντας επιπλέον εγκαινιάσει και την εμπορική διάθεση της υπηρεσίας σε όλους τους καταναλωτές, ανεξαρτήτως δικτύων και τεχνολογιών.
«Είναι ένα βήμα ακόμη στην προσπάθεια που ξεκίνησε πριν από μερικά χρόνια για να προσφέρουμε στο κοινό ένα περιεχόμενο με βάση τις σύγχρονες συνθήκες όπως διαμορφώνονται στην αγορά της συνδρομητικής τηλεόρασης», ανέφερε χαρακτηριστικά χθες κατά τη διάρκεια της παρουσίασης της νέας συνεργασίας ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της Vodafone Ελλάδας κ. Χάρης Μπρουμίδης, προσθέτοντας ότι μετά την εξαγορά της hol, o αριθμός των πελατών ήταν στις 35.000 για να ανέβει στις 60.000 το 2017 και να αυξηθεί πλέον σε επίπεδα άνω των 120.000.
«Επένδυση» στο περιεχόμενο και ΟΤΤ έχει ανακοινώσει, ήδη από τα τέλη του περασμένου έτους και ο μεγαλύτερος «παίκτης» της αγοράς, η Cosmote TV, με κοντά στις 550 χιλ. συνδρομητές με βάση τα τελευταία επίσημα στοιχεία του περασμένου Νοεμβρίου.
Την ίδια στιγμή, η WIND, μέσω της WIND VISION, ως η πιο νέα προσθήκη στην αγορά κι έχοντας τη συνεργασία με την Νetflix, έφθασε στο τέλος Σεπτεμβρίου να έχει έναν συνολικό αριθμό πελατών στις 55.000, με διείσδυση 8,9% επί της συνολικής βάσης της σταθερής.
Αντίστοιχα, η Forthnet με βάση τα επίσημα στοιχεία για τη ΝΟVA στο τέλος εξαμήνου του περασμένου έτους, είχε ανακοινώσει 459 χιλιάδες συνδρομητές Pay TV λιανικής και χονδρικής σε Ελλάδα και Κύπρο (351 χιλ. συνδρομητές λιανικής Pay TV σε Ελλάδα και Κύπρο και 108 συνδρομητές χονδρικής μέσα από τις συνεργασίες με Vodafone, Wind, Cyta Κύπρου, Cablenet, MTN και Primetel). Θολή είναι η εικόνα όσον αφορά τον αριθμό των συνδρομητών της NETFLIX, με ορισμένες εκτιμήσεις να βάζουν τον πήχη ψηλά, με νούμερα που ξεκινούν από τις 300.000 φθάνοντας ακόμη και τις 500.000. Πάντως, ακριβώς ο εμπλουτισμός περιεχομένου, με τις νέες συνεργασίες και τις υπηρεσίες ΟΤΤ σχετίζονται και με τον ανταγωνισμό από τους «διεθνείς» παίκτες- βλ. Netflix, Apple κ.α..
Ειδικά όσον αφορά τη Vodafone Ελλάδος, οι προσδοκίες μετά και τις χθεσινές ανακοινώσεις (όπου πέραν της συνεργασίας με την ΗΒΟ μέσα από το Vodafone TV καθίσταται διαθέσιμη και η πλατφόρμα περιεχομένου Amazon Prime Video) είναι μεγάλες. Πολύ περισσότερο δε από την στιγμή που η αύξηση της πελατειακής βάσης διπλασιάστηκε μέσα σε δύο χρόνια, όπως ανέφερε ο εμπορικός διευθυντής καταναλωτικών προϊόντων κ. Αρης Γεωργόπουλος, ενώ ο επόμενος στόχος, σύμφωνα με τους επιτελείς του ομίλου, είναι οι 200.000 συνδρομητές σε διάστημα ενός έτους με βασικό «όχημα» τον εμπλουτισμό του περιεχομένου το οποίο παραμένει το νούμερο 1 κριτήριο επιλογής παρόχου για το κοινό, όπως προκύπτει και από τις σχετικές έρευνες.
Στο πλαίσιο αυτό εντάσσεται και η αποκλειστική συνεργασία με ΗΒΟ (Home Box Office), ενώ το Vodafone TV έχει εγκαινιάσει και την εμπορική του διάθεση σε όλους τους καταναλωτές, ανεξαρτήτως δικτύων και τεχνολογιών, παρουσιάζοντας, σύμφωνα με τους επιτελείς του ομίλου «το επόμενο βήμα στην παροχή περιεχομένου, απαντώντας στην ανάγκη του σύγχρονου θεατή να διατηρεί παράλληλα πολλαπλές συνδρομές, προκειμένου να έχει τηλεοπτικό περιεχόμενο με όλα όσα θέλει και χρειάζεται, όποια στιγμή και από οποιαδήποτε συσκευή τα θέλει».
Με βάση τα στοιχεία από την πλατφόρμα τoυ Vodafone TV, είναι πάνω από 30 οι ώρες on demand θέασης (η δυνατότητα να παρακολουθήσει ο θεατής όποια στιγμή θέλει μία ταινία/ σειρά) ανά χρήστη το μήνα από δύο τουλάχιστον συσκευές, ενώ σε ποσοστό πάνω από 50% αντιστοιχεί επίσης η χρήση on demand, το μήνα. «Εχουμε επιθετικούς στόχους ανάπτυξης και βλέπουμε ότι η ελληνική αγορά έχει περιθώρια ανάπτυξης, γι’ αυτό και κρατάμε ανταγωνιστικές τις τιμές. Στο ερώτημα αν η Vodafone Eλλάδος μπορεί να προχωρήσει στην παραγωγή δικού της περιεχομένου, οι επιτελείς του ομίλου ανέφεραν χαρακτηριστικά ότι «δεν είμαστε αντίθετοι, ωστόσο αυτή την στιγμή δεν υπάρχει κάτι τέτοιο στα σχέδιά μας.