Η αμερικανική αυτοκινητοβιομηχανία Ford ανακοίνωσε χθες Δευτέρα το κλείσιμο των τριών τελευταίων εργοστασίων της στη Βραζιλία, εξέλιξη που θα οδηγήσει σε σχεδόν 5.000 απολύσεις, καθώς ο τομέας παραμένει βυθισμένος σε κρίση την οποία κλιμάκωσε η πανδημία του νέου κορωνοϊού.
«Η Ford θα διακόψει την παραγωγή (…), η πανδημία δεν έχει πάψει να αυξάνει το πλεονάζον παραγωγικό δυναμικό και η μείωση των πωλήσεων οδήγησε σε χρόνια μεγάλων απωλειών», ανέφερε η διοίκηση της εταιρείας σε δελτίο Τύπου που δημοσιοποίησε.
Η κίνηση αυτή θα επιτρέψει στην αμερικανική αυτοκινητοβιομηχανία να εξοικονομήσει 4,1 δισ. δολ., κατά υπολογισμούς της ιδίας.
«Γνωρίζουμε ότι οι αποφάσεις αυτές είναι πολύ δύσκολες», όμως «είναι απαραίτητες» ώστε η επιχείρηση να γίνει «κερδοφόρα και βιώσιμη», επιχειρηματολόγησε ο πρόεδρος της Φορντ, ο Τζιμ Φάρλι, σύμφωνα με την ανακοίνωση της εταιρείας.
Όπως μεταδίδει το ΑΠΕ-ΜΠΕ, τον Φεβρουάριο του 2019, η Ford έκλεισε το παλαιότερο εργοστάσιό της στη Βραζιλία, που απασχολούσε πάνω από 3.000 ανθρώπους, στο ιστορικό βιομηχανικό κέντρο Σαν Μπερνάρντου ντο Κάμπου, κοντά στο Σαν Πάουλου, στο πλαίσιο παγκόσμιας αναδιάρθρωσής της.
Ο Λάιλ Γουότερς, πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της θυγατρικής της Φορντ στη Νότια Αμερική, διαβεβαίωσε ότι η επιχείρηση θα συνεργαστεί «με τα συνδικάτα», με τους «εργαζομένους» της και άλλους κοινωνικούς «εταίρους» για να βοηθήσει να αντιμετωπιστεί ο «δύσκολος αντίκτυπος» της απόφασης αυτής.
Η αυτοκινητοβιομηχανία διευκρίνισε ότι η παραγωγή θα σταματήσει «αμέσως» στις μονάδες της σε Καματσάρι (βορειοανατολικά) και Ταούμπατε (νοτιοανατολικά), καθώς και ότι δεν θα παράγονται παρά μόνο κάποια ανταλλακτικά για μερικούς μήνες, ώστε να εξασφαλιστεί η δυνατότητα να γίνονται σέρβις μετά τις πωλήσεις.
Το εργοστάσιο στο Οριζόντσι, στην πολιτεία Σεαρά (βορειοανατολικά), θα συνεχίσει να λειτουργεί «μέχρι το τέταρτο τρίμηνο του 2021».
Η Ford Brasil δεν θα διατηρεί κατόπιν σε λειτουργία παρά μόνο την έδρα της διοίκησής της, το κέντρο έρευνας και ανάπτυξης και το πεδίο δοκιμών της.
Αντίθετα, ούτε τα εργοστάσια στην Αργεντινή, ούτε το σχέδιο να κατασκευαστεί εργοστάσιο στην Ουρουγουάη θα επηρεαστούν. Δεν θα τρωθούν οι δραστηριότητες σε άλλες χώρες της Λατινικής Αμερικής, διαβεβαίωσε η Ford.
«Ο τομέας της αυτοκίνησης γνωρίζει μεγάλες ανακατατάξεις τα τελευταία χρόνια. Η General Motors ιδίως παίρνει ενεργητικά μέτρα, αποσύρεται από αγορές που δεν έχουν νόημα με βάση το οικονομικό της σχέδιο. Η αποχώρηση της Ford από τη Βραζιλία επιβεβαιώνει ότι είναι έτοιμη να κάνει το ίδιο σε μη αποδοτικές αγορές», σχολίασε μιλώντας στο Γαλλικό Πρακτορείο ο Καρλ Μπράουερ, αναλυτής του εξειδικευμένου ιστότοπου CarExpert.com.
Γενικά η Ford τα τελευταία χρόνια μειώνει την παραγωγή αυτοκινήτων τύπου σεντάν και χάτσμπακ κι επικεντρώνεται στην παραγωγή ανοικτών ημιφορτηγών, SUV και επαγγελματικών οχημάτων. Τα SUV τα τελευταία χρόνια αποσπούν τη μερίδα του λέοντος ως προς τις πωλήσεις νέων οχημάτων στις ΗΠΑ.
Η εταιρεία εξάλλου επιταχύνει την παραγωγή ηλεκτρικών αυτοκινήτων, ειδικά ενόψει της προσεχούς έναρξης των πωλήσεων του μοντέλου της Mustang Mach-E, ηλεκτρικού crossover.
Η είδηση ήχησε σαν έκρηξη βόμβας στη Βραζιλία, όπου η αμερικανική αυτοκινητοβιομηχανία είναι παρούσα από το 1921.
«Αυτό δεν είναι καλό νέο. Η Fordέχει βγάλει πολύ χρήμα στη Βραζιλία. (…) Θεωρώ ότι θα μπορούσε να καθυστερήσει αυτή την απόφαση, να περιμένει, η αγορά μας είναι μεγαλύτερη από άλλες», έκρινε ο αντιπρόεδρος Χαμίλτον Μοουράου μιλώντας στο CNN Brasil.
Οι πωλήσεις καινούργιων αυτοκινήτων στη Βραζιλία συρρικνώθηκαν κατά 26% το 2020 σε σύγκριση με το προηγούμενο έτος, εξαιτίας της κρίσης που προκάλεσε η πανδημία.
Τον Απρίλιο, όταν είχαν επιβληθεί αυστηρά μέτρα για να αποτραπεί η εξάπλωση του νέου κορονοϊού, η παραγωγή της αυτοκινητοβιομηχανίας πρακτικά διακόπηκε (-99% σε σχέση με τον Μάρτιο), προτού ξαναρχίσει προοδευτικά.
Η Βραζιλία πλήττεται σκληρά το τρέχον διάστημα από το δεύτερο κύμα της πανδημίας του νέου κορωνοϊού. Η μεγαλύτερη χώρα της Λατινικής Αμερικής θρηνεί πάνω από 203.000 νεκρούς, τον δεύτερο βαρύτερο απολογισμό παγκοσμίως, πίσω από αυτόν των ΗΠΑ.
Διαβάστε ακόμη:
Και ερωτώ: Θα ακουμπήσουν στο τραπέζι την 60άρα τα offshore αγόρια του Ντουμπάι;
Η «πράσινη» Αστυπάλαια μετά τη Volkswagen θέλει ψηφιακούς νομάδες και τουρίστες υψηλών εισοδημάτων