Η FCA και η όμιλος PSA ανακοίνωσαν επίσημα πριν λίγα λεπτά ότι θα ενώσουν τις δυνάμεις τους, δημιουργώντας την τέταρτη μεγαλύτερη αυτοκινητοβιομηχανία στον κόσμο.
Τα διοικητικά συμβούλια των δύο ομάδων έδωσαν εντολή στις αντίστοιχες ομάδες τους να ολοκληρώσουν τις συζητήσεις και να καταλήξουν σε δεσμευτικό μνημόνιο κατανόησης τις προσεχείς εβδομάδες.
Ο πρόεδρος John Elkann θα προεδρεύσει του ομίλου, η οποία θα εδρεύει στην Ολλανδία, ενώ ο Carlos Tavares του PSA θα είναι ο νέος CEO.
Λίγο νωρίτερα είχε διαρρεύσει ότι τα διοικητικά συμβούλια της γαλλικής αυτοκινητοβιομηχανίας PSA (Peugeot, Citroen, DS, Opel) αλλά και της Fiat Chrysler Automobiles (Fiat, Alfa Romeo, Abarth, Lancia, Jeep, Chrysler, Dodge, Ram) ενέκριναν ένα προκαταρτικό σχέδιο συγχώνευσης, δημιουργώντας έναν κολοσσό αξίας 50 δισ. δολαρίων. Σύμφωνα με το σχέδιο οι μέτοχοι της κάθε εταιρείας θα κατέχουν το 50% της νέας εταιρείας που θα προκύψει από την συγχώνευση. Οι επενδυτές της Fiat θα λάβουν μέρισμα ύψους 5,5 δισ. ευρώ, ενώ η PSA θα διανείμει στους μετόχους την συμμετοχή της στο κατασκευαστή εξαρτημάτων αυτοκινήτων Faurecia αξίας περίπου 3 δισ. ευρώ.
Όπως γράφει το newsauto.gr, το διοικητικό συμβούλιο θα αποτελείται από 11 μέλη, εκ των οποίων τα έξι μέλη θα προέρχονται από την πλευρά του ομίλου PSA συμπεριλαμβανομένου και του CEO Carlos Tavares. Ο πρόεδρος της Fiat, John Elkann, θα αναλάβει τον ίδιο ρόλο στο Νέο όμιλο που θα προκύψει, ενώ ως έδρα του νέου ομίλου φέρεται να είναι η Ολλανδία. Οι διευθυντές της FCA ενέκριναν αρχικά συμφωνία ωστόσο αναμένονται οι επίσημες ανακοινώσεις.
Το σχέδιο που εγκρίθηκε από το διοικητικό συμβούλιο του ομίλου PSA απαιτεί διαπραγματεύσεις για ένα δεσμευτικό μνημόνιο συμφωνίας που θα μπορούσε να διαρκέσει αρκετές εβδομάδες. Οι δύο αυτοκινητοβιομηχανίες προβλέπουν εξοικονόμηση κόστους περίπου 3,9 δισ. ευρώ και κανένα κλείσιμο εργοστασίων. Η συγχώνευση της FCA και της PSA θα δημιουργήσει έναν όμιλο που θα ανταγωνιστεί τον όμιλο Volkswagen με χρηματιστηριακή αξία περίπου 50 δισ. δολάρια. Το σχέδιο συγχώνευσης έρχεται αρκετούς μήνες αφότου η FCA και ο όμιλος PSA διεξήγαγαν μια σύμπραξη για τη συγκέντρωση επενδύσεων για την κατασκευή ελαφρών οχημάτων στην Ευρώπη και μετά την κατάρρευση τον Ιούνιο των διαπραγματεύσεων μεταξύ της Fiat και της γαλλικής ανταγωνιστικής Renault SA.
Ο όμιλος PSA και η FCA ανταγωνίζονται κάθε φορά σε επενδύσεις για την ηλεκτροκίνηση και δεν έχουν ισχυρή παρουσία στην Κίνα, αλλά ένας συνδυασμός θα μπορούσε να τους βοηθήσει να αναπτυχθούν στην κερδοφόρα αγορά επαγγελματικών οχημάτων στην Ευρώπη, δήλωσε ο Munoz. Οι αυτοκινητοβιομηχανίες αντιμετωπίζουν τεράστια πίεση για να συγκεντρώσουν πόρους για την ανάπτυξη της ηλεκτροκίνησης αλλά και των συστημάτων, έχουν να αντιμετωπίσουν τους εμπορικούς πολέμους, την παγκόσμια επιβράδυνση ενώ ειδικά στην Ευρώπη, οι νέοι κανόνες για τις εκπομπές αποτελούν μια ακόμη πρόκληση.
Σε αυτό το πλαίσιο, ο ρυθμός των διαπραγματεύσεων έχει αυξηθεί. Η Volkswagen, τον Ιούλιο ανακοίνωσε ότι θα συνεργαστεί με τη Ford για τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα αλλά και συστήματα αυτόνομης οδήγησης, ενώ η Toyota ενισχύει τους δεσμούς με τους εταίρους , όπως η Subaru και η BYD της Κίνας. Ο ινδικός όμιλος που κατέχει την Jaguar Land Rover είναι ανοικτός να βρει συνεργάτες για τη βρετανική αυτοκινητοβιομηχανία, αλλά δεν σχεδιάζει να πουλήσει την αυτοκινητοβιομηχανία.
Η γαλλική κυβέρνηση είναι πιθανό να διαδραματίσει βασικό ρόλο στη συγχώνευση, επειδή η Γαλλία είναι ένας από τους μεγαλύτερους μετόχους της PSA, των οποίων τα σήματα περιλαμβάνουν επίσης Opel και Vauxhall. Το γαλλικό υπουργείο Οικονομικών έχει υπογράψει την υποστήριξη για μια συμφωνία, προειδοποιώντας ότι θα εξετάσει τον αντίκτυπο στις θέσεις εργασίας και τη δομή διακυβέρνησης της νέας εταιρείας, καθώς και τη δέσμευσή της να δημιουργήσει έναν ευρωπαϊκό κατασκευαστή μπαταριών.