search icon

Επιχειρήσεις

FedEx: Πώς ένα ποντάρισμα στο καζίνο «γέννησε» τον κολοσσό των ταχυμεταφορών (pics)

Η ιστορία της FedEx, η οποία έχει παρουσία σε όλο τον κόσμο με τον μεγαλύτερο στόλο αεροσκαφών μεταφοράς εμπορευμάτων - Παραδίδει πάνω από 1,2 δισεκατομμύρια πακέτα ετησίως σε πάνω από 220 χώρες, με ετήσια έσοδά άνω των $40 δισ.

Η ιστορία της FedEx είναι μια ιστορία επιμονής, καινοτομίας και ενός τολμηρού στοιχήματος που τελικά απέδωσε. Η εταιρεία ιδρύθηκε το 1971 από τον Frederick W. Smith και κατέστη παγκόσμιος ηγέτης στον κλάδο της εφοδιαστικής, παραδίδοντας καθημερινά εκατομμύρια πακέτα σε πελάτες σε όλο τον κόσμο. Το ταξίδι προς την επιτυχία, ωστόσο, ήταν δύσκολο. Κάποια στιγμή, η ύπαρξη της εταιρείας κρεμόταν σε μια κλωστή, με τη μοίρα της να καθορίζεται από μια μόνο νύχτα σε ένα καζίνο του Λας Βέγκας. Και αυτό που συνέβη αργότερα είναι ιστορία.

Ο Φέντερικ Γ. Σμιθ,  ιδρυτής της FedEx, γεννήθηκε το 1944 στο Μαρκς του Μισισιπή. Φοίτησε στο διάσημο Πανεπιστήμιο του Γέιλ, όπου σπούδασε οικονομικά και έγραψε μια εργασία που αργότερα θα χρησίμευε ως βάση για την πρωτοποριακή επιχειρηματική του ιδέα. Στην εργασία αυτή, ο Σμιθ πρότεινε ένα νέο σύστημα για την ολονύκτια παράδοση ευαίσθητων στον χρόνο αγαθών, το οποίο πίστευε ότι θα μπορούσε να φέρει επανάσταση στον κλάδο της εφοδιαστικής.

Αφού υπηρέτησε ως αξιωματικός των πεζοναυτών στον πόλεμο του Βιετνάμ, ο Σμιθ επέστρεψε στις Ηνωμένες Πολιτείες και αποφάσισε να κάνει το όραμά του πραγματικότητα. Το 1971 ίδρυσε την Federal Express Corporation, η οποία αργότερα θα γινόταν FedEx, σύμφωνα με το Brand Riddle. Οι αρχικές δραστηριότητες της εταιρείας ήταν μέτριες, με έναν μικρό στόλο αεροσκαφών και μια χούφτα υπαλλήλων. Ωστόσο, η καινοτόμος προσέγγιση του Σμιθ στα logistics, η οποία επικεντρώθηκε σε ένα κεντρικό σύστημα hub-and-spoke, επέτρεψε στη FedEx να επεκτείνει γρήγορα τις υπηρεσίες και την πελατειακή της βάση.

Στα πρώτα χρόνια της FedEx, η εταιρεία αντιμετώπισε σημαντικές οικονομικές προκλήσεις. Μέχρι το 1974, η εταιρεία βρισκόταν στα πρόθυρα της χρεοκοπίας, με αυξανόμενα χρέη και μειωμένα ταμειακά αποθέματα. Ο Smith είχε ήδη επενδύσει μεγάλο μέρος της περιουσίας του στην επιχείρηση και πρόσθετη χρηματοδότηση από επενδυτές φαινόταν απίθανη.

Σε μια απελπισμένη προσπάθεια να σώσει την εταιρεία, ο Σμιθ πήρε ένα ρίσκο, κυριολεκτικά. Πέταξε στο Λας Βέγκας με τα τελευταία 5.000 δολάρια της εταιρείας και έπαιξε μπλακτζάκ σε ένα καζίνο. Ως εκ θαύματος, ο Σμιθ μετέτρεψε τα 5.000 δολάρια σε 27.000 δολάρια, αρκετά για να καλύψει το λογαριασμό καυσίμων της εταιρείας για την επόμενη εβδομάδα, όπως αναφέρει το Business Insider.

Αυτή η τολμηρή κίνηση χάρισε στη FedEx λίγο χρόνο που χρειαζόταν, επιτρέποντας στην εταιρεία να εξασφαλίσει πρόσθετη χρηματοδότηση και να συνεχίσει τις δραστηριότητές της. Το περιστατικό με το καζίνο θα γινόταν αργότερα μια θρυλική ιστορία στα χρονικά της επιχειρηματικής ιστορίας, συμβολίζοντας το επιχειρηματικό πνεύμα και την ανάληψη ρίσκου που χαρακτηρίζει τη FedEx.

Ενώ το στοίχημα απέδωσε, έπρεπε να υπάρξει μια πιο βιώσιμη λύση για τα οικονομικά προβλήματα της εταιρείας. Ο Smith ήξερε ότι έπρεπε να εξασφαλίσει πρόσθετη χρηματοδότηση για να κρατήσει την επιχείρηση ζωντανή. Το 1974, συγκέντρωσε 11 εκατομμύρια δολάρια σε μετοχικό κεφάλαιο, επιτρέποντας στη FedEx να επεκτείνει τις δραστηριότητές της και να αρχίσει να βγάζει κέρδη.

Διαβάστε ακόμη

Harbor Lab: Το έξυπνο λογισμικό για τη ναυτιλία και η «ρότα» προς το NYSE (pics)

Γκαμπριέλε Ντονάτι (TimeRepublik): «Η εμπιστοσύνη ανοίγει περισσότερες πόρτες από ό,τι τα χρήματα» (tweet + vid)

Χάρης Μπρουμίδης: «Να συνδιαμορφώσουμε πολιτικές υπέρ της ανθεκτικότητας της κοινωνίας και της οικονομίας»

Για όλες τις υπόλοιπες ειδήσεις της επικαιρότητας μπορείτε να επισκεφτείτε το Πρώτο ΘΕΜΑ

Exit mobile version