Τι θα συνέβαινε εάν ιδρυτές και οι χρηματοδότες της πλατφόρμας WhatsApp είχαν απορρίψει την πρόταση εξαγοράς από το Facebook έναντι 19 δισεκατομμυρίων δολαρίων; Θα είχε καταρρεύσει η εταιρεία υπό τον ανταγωνισμό με τους μεγάλους τεχνολογικούς γίγαντες; Ή θα είχε επικρατήσει το επιχειρηματικό μοντέλο της ετήσιας συνδρομής ύψους 1 δολαρίου έναντι των δωρεάν υπηρεσιών που έχουν πάντως πάρα πολλές εξατομικευμένες διαφημίσεις;
Αμέσως μετά τη γνωστοποίηση της συμφωνίας της 19ης Φεβρουαρίου 2014 πολλοί χρήστες ανησύχησαν πως υπό το Facebook η πλατφόρμα θα άλλαζε ριζικά. Δεν θα έπρεπε η εταιρεία να βγάλει από κάπου τα λεφτά που δαπάνησε για την εξαγορά του WhatsApp; Εξάλλου, μέχρι την ολοκλήρωση της εξαγοράς τον Οκτώβριο του 2014 το κόστος είχε αυξηθεί περαιτέρω φτάνοντας τα 22 δισεκατομμύρια δολάρια – ένα μεγάλο μέρος εκ των οποίων καταβλήθηκε υπό τη μορφή μετοχών του Facebook, η αξία των οποίων αυξήθηκε επίσης.
Το λογότυπο της Meta και των πλατφορμών της (Facebook, Messenger, Instagram, WhatsApp, Oculus)Το λογότυπο της Meta και των πλατφορμών της (Facebook, Messenger, Instagram, WhatsApp, Oculus)
Δέκα χρόνια αργότερα το WhatsApp έχει διατηρήσει ατόφιο τον χαρακτήρα του. Δεν υπάρχουν διαφημίσεις ενώ το app δεν συνδέεται με κάποιο προφίλ αλλά με τον αριθμό τηλεφώνου του χρήστη. Επιπλέον, όλα τα μηνύματα είναι κρυπτογραφημένα – με άλλα λόγια είναι ορατά μονάχα για τους χρήστες και όχι για τους διαχειριστές της πλατφόρμας.
Μία απαραίτητη εναλλακτική την κατάλληλη στιγμή
Όταν το Facebook αποφάσισε να αγοράσει το WhatsApp, το τελευταίο μετρούσε γύρω στους 450 εκατομμύρια χρήστες. Και στέλνονταν περισσότερα κλασικά SMS παρά μηνύματα μέσω chat. Σήμερα φαντάζει αδιανόητο να πληρώνει κανείς το οποιοδήποτε αντίτιμο για να μπορέσει να στείλει ένα γραπτό μήνυμα. Tότε οι πάροχοι κινητής τηλεφωνίας είχαν μόλις αρχίσει να συμβιβάζονται με την ιδέα ότι θα χάσουν αυτήν την αρκετά προσοδοφόρα πηγή εσόδων.
Έτσι, το WhatsApp αποδείχθηκε ως η καλύτερη εναλλακτική λύση στα SMS και δη στη σωστή χρονική συγκυρία. Η εύκολη χρήση της πλατφόρμας δεν αποθάρρυνε τους νέους χρήστες smartphone και γεφύρωσε το χάσμα μεταξύ των iPhone και των κινητών τηλεφώνων με λογισμικό Android. Tα iPhone προσφέρουν την υπηρεσία iMessage, η οποία όμως προϋποθέτει πως αμφότεροι οι συνομιλητές χρήστες έχουν iPhone. Έτσι, το WhatsApp έδωσε τη λύση και σε αυτό.
Διαβάστε τη συνέχεια στη DW