Μέχρι τα τέλη Οκτωβρίου θα έχει ολοκληρωθεί το investor day της Ιντρακάτ κατά το οποίο η διοίκηση της εταιρείας θα παρουσιάσει τον εταιρικό μετασχηματισμό της, δίνοντας νέα ώθηση στην στρατηγική ανάπτυξης που ακολουθεί και επισφραγίζει η πλήρης ενσωμάτωση της ΑΚΤΩΡ στα αποτελέσματα εξαμήνου.

Θα κάνουμε το επόμενο βήμα, αλλάζοντας την δομή της εταιρείας «ώστε να μην στηρίζεται αποκλειστικά ή στο μεγαλύτερο μέρος στις κατασκευές και ετοιμάζουμε μια σειρά από εξαγορές που μπορούμε να επιτύχουμε τους στόχους αυτούς», δήλωσε ο αντιπρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος εταιρείας κ. Αλέξανδρος Εξάρχου.

Η Ιντρακάτ σύμφωνα με την διοίκηση θέλει να αυξήσει την συνεισφορά του τομέα των ΑΠΕ ενώ στα ΣΔΙΤ και τις παραχωρήσεις στόχος είναι η αναλογία να φτάσει στο 60% με το υπόλοιπο 40% να καλύπτεται από τον κλάδο κατασκευών. Κατά τις εκτιμήσεις τα επόμενα χρόνια 2 με 3 χρόνια η κατασκευή θα προσφέρει περί τα 5 έως 7 δις. ανεκτέλεστο κάτι που θα συμβάλλει στην επίτευξη αυτής της στρατηγικής.

Μιλώντας χθες στους αναλυτές, ο κ. Εξάρχου εξέφρασε την μεγάλη ικανοποίησή του για τα αποτελέσματα της κατασκευαστικής εταιρίας (αύξηση κατά 32% στα 533 εκ. στον κύκλο εργασιών αλλά και  τριπλασιασμό της λειτουργικής κερδοφορίας στα 28,5 εκ.).

Όπως τόνισε, στα τέλη Οκτωβρίου και κατά πάσα πιθανότητα στις 23 του μήνα η Ιντρακάτ θα παρουσιάσει ενώπιον των επενδυτών το σχέδιο αναδιάρθρωσης του ομίλου με το βλέμμα προς το μέλλον και με την Ιντρακάτ να έχει εξασφαλίσει μια κερδοφόρα πορεία και μια «θέση εφάμιλλη αν όχι καλύτερη από τους ανταγωνιστές της».

Η εταιρεία δήλωσε ότι αναμένει  σημαντική αύξηση του ανεκτέλεστου υπόλοιπου έργων καθώς διεκδικεί σημαντικά υδραυλικά έργα ενώ αναφέρθηκε και στις εργολαβίες για την αποκατάσταση των υποδομών στην Θεσσαλία.

Η επιστροφή στη Ρουμανία

Επιπλέον, η εταιρεία ανεβάζει στροφές και στην αγορά της Ρουμανίας στην οποία η Ιντρακάτ έχει επενδύσει τους τελευταίους 10 μήνες 220 εκατομμύρια ευρώ  για πολύ σημαντικά έργα στην γειτονική χώρα. Όπως ανέφερε η διοίκηση, στην Ρουμανία η εταιρεία έχει αυξήσει την παραγωγικότητα των έργων κατά 168%. Για παράδειγμα το έργο της σιδηροδρομικής γραμμής Brasov –Sighisora ύψους  573 εκ. ευρώ βρισκόταν κατά την απόκτηση της ΑΚΤΩΡ στο 2% και σήμερα έχει φτάσει το 21%. Η εταιρεία έχει αξιοποιήσει δύο μηχανήματα ΤΒM (διάνοιξης σηράγγων) έχοντας επίσης άλλα δύο τα οποία έχουν συναρμολογηθεί και προετοιμάζονται για να λειτουργήσουν τον επόμενο μήνα. Αντίστοιχα ο αυτοκινητόδρομος Α0 του Βουκουρεστίου ήταν στο 32% όταν εξαγοράστηκε η ΑΚΤΩΡ και σήμερα έχει φτάσει το 81% και θα παραδοθεί έως τα τέλη του έτους.

Με τα έργα αυτά η Ιντρακάτ θέτει ισχυρή υποψηφιότητα και για τους μελλοντικούς διαγωνισμούς που θα προκηρύξει η Ρουμανική κυβέρνηση που υπολογίζονται σε περίπου 1,5 δισεκατομμύριο ευρώ, έχοντας  ουσιαστικό πλεονέκτημα έναντι των ανταγωνιστών της.

Ο κ. Εξάρχου απαντώντας στους αναλυτές δήλωσε ότι Ιντρακάτ διεκδικεί σημαντικά έργα και στην Ελλάδα και εκτίμησε ότι μέχρι το τέλος του χρόνου θα αυξήσει το ανεκτέλεστο υπόλοιπο συμβάσεων κατά 700 έως 800 εκατομμύρια ευρώ. Σε ότι αφορά την ΔΕΗ είπε ότι ενεργοποιείται η συμφωνία και μπαίνουν στο στάδιο κατασκευής τα πρώτα 11 MW αιολικών πάρκων.

Αναφερόμενος στην εξωστρεφή αναπτυξιακή πορεία της τεχνικής εταιρείας δήλωσε ότι το ενδιαφέρον της Ιντρακάτ παραμένει για την αγορά της Ρουμανίας χωρίς αυτό να σημαίνει ότι αν υπάρξουν ευκαιρίες και σε άλλες αγορές δεν θα τις αξιοποιήσει. Τόνισε όμως ότι αυτό που προέχει είναι η εταιρεία να έχει μια μόνιμη εγκατάσταση σε μια χώρα. «Πρώτα θα ελέγξουμε μια αγορά και μετά θα αξιοποιήσουμε τις ευκαιρίες εφόσον το επιτρέπουν οι συνθήκες» σχολίασε χθες ο κ. Εξάρχου.

Πάνω από 1,1 δισ. τζίρο

Αναφερόμενος σε καθυστερήσεις στον τομέα των πληρωμών από την πλευρά του Δημοσίου σημείωσε ότι η κατάσταση έχει εξομαλυνθεί ωστόσο παραδέχτηκε ότι όταν υπάρχουν καθυστερήσεις στις πληρωμές υπάρχουν αντίστοιχες καθυστερήσεις και στους υπεργολάβους και τις συνδεδεμένες εταιρείες με τα έργα. Η καταβολή των οφειλών από την πλευρά του δημοσίου δεν ήταν πάντα αναμενόμενη, σημείωσε ο διευθύνων σύμβουλος της Άκτωρ.

Στο πρώτο εξάμηνο τα ταμειακά διαθέσιμα της Ιντρακάτ αυξήθηκαν κατά 90%, στα 115 εκατ.  χωρίς ακόμη να έχουν εισπραχθεί πολύ σημαντικά ποσά από την εκτέλεση των μεγάλων έργων υποδομών στη Ρουμανία. Επίσης δεν υπάρχει ουσιώδης αύξηση των δανειακών υποχρεώσεων του Ομίλου που είναι στα 140 εκ., στο 80% των ιδίων κεφαλαίων. Στο τέλος του οικονομικού έτους, ο όμιλος αναμένει κύκλο εργασιών της τάξης του 1,15 δισ. και λειτουργικά κέρδη EBITDA 60 εκ. επιβεβαιώνοντας τις αρχικές προσδοκίες της διοίκησης.

Διαβάστε ακόμη

Ασκήσεις ισορροπίας και ρίσκα στο placement της Εθνικής Τράπεζας

Νίκος Λαβίδας: Το σχέδιο ανάτασης της ΑΒ Βασιλόπουλος, η εξαγορά, το πρόστιμο και τα μηνύματα στους …«μνηστήρες»

Μεσοπρόθεσμο: «Μαξιλαράκι» 4 δισ. ευρώ για επιπλέον κρατικές δαπάνες το 2025-2028 (γραφήματα)

Για όλες τις υπόλοιπες ειδήσεις της επικαιρότητας μπορείτε να επισκεφτείτε το Πρώτο Θέμα