Kυρίαρχος παίκτης στην ελληνική αγορά, στην οποία έτσι κι αλλιώς κατέχει σημαντικό μερίδιο, τόσο στο κομμάτι της έκδοσης και της εκκαθάρισης καρτών, όσο και στις αποδοχές πληρωμών, φιλοδοξεί να γίνει η Nexi Ελλάδος, «ποντάροντας» αφενός, στη συνεργασία με έξι από τις 10 εγχώριες τράπεζες και αφετέρου, στο deal με την Alpha Bank.
«Σε μία δυναμική αγορά όπως η ελληνική, η επένδυσή μας στη χώρα αποτελεί για εμάς μια καθαρά στρατηγική επιλογή. Διατηρούμε ισχυρή τη δέσμευσή μας για σταθερή και ουσιαστική παρουσία, αλλά και συνεχή ανάπτυξη, με σκοπό να δημιουργούμε διαρκώς αξία για τους καταναλωτές, τους πελάτες και τους συνεργάτες μας», τόνισε, στο πλαίσιο ενημερωτικής συνάντησης με εκπροσώπους του Τύπου, ο διευθύνων σύμβουλος της εταιρείας, κ. Eugenio Tornaghi, με τον εμπορικό διευθυντή, κ. Νίκο Παπαδόγλου, να προσθέτει πως παρά το γεγονός ότι η Ελλάδα είναι σε… challenger mode πρωταρχικός στόχος της Nexi Ελλάδος είναι να γίνει κυρίαρχος παίκτης.
Πιο αναλυτικά, η Nexi Ελλάδος δραστηριοποιείται στη χώρα μας μέσω δύο εταιρειών: της Nexi Processing και της Nexi Payments.
Η πρώτη αποτελεί μετεξέλιξη των Δέλτα Πληροφορική και First Data και προσφέρει ψηφιακές υποδομές και υπηρεσίες αιχμής σε χρηματοπιστωτικά ιδρύματα, κορυφαίες εταιρείες και δημόσιους φορείς στον τομέα του issuing και acquiring. Συγκεκριμένα, διαχειρίζεται τις πληρωμές στην Ελλάδα και την ευρύτερη περιοχή για περίπου 400.000 εμπορικά καταστήματα, πολλαπλούς εκδότες καρτών και εκατομμύρια καταναλωτές. Επί της ουσίας καλύπτει το 60% της αγοράς card issuing μέσα από τη συνεργασία της με έξι από τις 10 τράπεζες στην Ελλάδα (Αlpha Βank, Παγκρήτια Τράπεζα, Attica Bank, Optima Bank, Cosmote PAyzy), εκκαθαρίζοντας ένα δισ. συναλλαγών σε ετήσια βάση.
Η δεύτερη είναι δημιούργημα της Alpha Bank και της Nexi από το 2022 και προσφέρει λύσεις αποδοχής πληρωμών σε HORECA, ΜμΕ, τουριστικές επιχειρήσεις και ελεύθερους επαγγελματίες. Εξυπηρετεί, ουσιαστικά, το 25% των εμπόρων σε όλη την Ελλάδα, ενώ διαθέτει περίπου 140.000 πελάτες, περισσότερα από 270.000 POS και 19.000 πελάτες στο eCommerce. Ειδικά στο κομμάτι του τουρισμού, η Nexi διαθέτει μερίδιο άνω του 40%, γεγονός που, σύμφωνα με τον κ. Παπαδόγλου, οφείλεται, τόσο στη συνεργασία με την Alpha Bank, όσο και στην αποδοχή καρτών American Express. «H Nexi ήταν και παραμένει η μοναδική εταιρεία που εκκαθαρίζει κάρτες American Express, κάτι που αποδεικνύεται ιδιαίτερα χρήσιμο για τους ξενοδόχους, οι οποίοι δέχονται τουρίστες από Ηνωμένο Βασίλειο και Αμερική. Η Βρετανία αυτή τη στιγμή είναι και Νο1 στο κομμάτι των δαπανών στην Ελλάδα, με μία αύξηση πάνω από 26% με 30%», εξήγησε.
Σύμφωνα με τους επικεφαλής της εταιρείας, η υποχρεωτικότητα των POS οδήγησε σε αύξηση πάνω από 150% – 200% των νέων εμπόρων, με τη Nexi να αναλαμβάνει η ίδια το έργο του risk control. «Υπήρξε τεράστια ανάγκη για POS, σταδιακά, ωστόσο, η κατάσταση εξομαλύνεται», ανέφερε χαρακτηριστικά ο κ. Παπαδόγλου, για να προσθέσει: «Κάνουμε onboarding σε όλους τους εμπόρους, αν και με διαφορετικούς τρόπους, αναλόγως και του προφίλ».
Για το 2024 η εταιρεία σχεδιάζει μία νέα πλατφόρμα για το e-commerce, αλλά και τη διεύρυνση των καναλιών που χρησιμοποιεί για τη διάθεση των λύσεών της, αναπτύσσοντας συνεργασίες με εταιρείες πληροφορικής και ταμειακών μηχανών, ως απόρροια και της υποχρεωτικής διασύνδεσης με τα POS.
Οι προμήθειες
«Η ελληνική αγορά σε σχέση με την ευρωπαική έχει χαμηλότερες προμήθειες και αυτό σχετίζεται κυρίως με το γεγονός ότι εκκαθαριστές ήταν οι τράπεζες που είχαν πολλαπλά προιόντα. Σε σχέση, λοιπόν, με το ΑΕΠ οι τιμές είναι σε ένα καλό επίπεδο – ούτε είναι οι ακριβότερες και σίγουρα δεν είναι οι φθηνότερες στην Ευρώπη. Η ανταγωνιστικότητα είναι το ‘κλειδί’, προκειμένου να δημιουργηθεί ένα υγιές περιβάλλον στο κομμάτι των χρεώσεων». Αυτό τόνισε ο εμπορικός διευθυντής της Nexi Ελλάδος, ερωτηθείς για την πίεση που ασκείται από την κυβέρνηση για μείωση των προμηθειών στις μικροσυναλλαγές με κάρτες, με τον Eugenio Tornaghi που έχει υπ’ ευθύνη του το σύνολο της κεντρικής και ανατολικής Ευρώπης να υπογραμμίζει: «Από όλη την Ευρώπη, μόνο στην Ιταλία και στην Ελλάδα υπήρξαν πιέσεις από τις κυβερνήσεις για περιορισμό των χρεώσεων. Το πρόβλημα είναι μεγάλο – ο ελέφαντας στο δωμάτιο, την ώρα που η Ελλάδα έχει το χαμηλότερο επίπεδο τιμολόγησης σε σχέση με άλλες ευρωπαϊκές αγορές. Παρά ταύτα, οι εκκαθαριστές, εν προκειμένω η Nexi, είναι ένας κρίκος της αλυσίδας και στο πλαίσιο αυτό συνεργάζεται με τις τράπεζες και τις κυβερνήσεις».
Σύμφωνα με τους ίδιους, στις επίμαχες συζητήσεις με το οικονομικό επιτελείο γίνεται προσπάθεια να αποφευχθούν τα μοντέλα εκείνα που ακολούθησαν άλλες χώρες και αποδεδειγμένα απέτυχαν, εκτιμώντας πως μία κίνηση της κυβέρνησης να νομοθετήσει τις χρεώσεις θα πλήξει τον ανταγωνισμό. Υπενθυμίζεται ότι ο υφυπουργός Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών, κ. Χάρης Θεοχάρης, απαντώντας σε επίκαιρη ερώτηση στη Βουλή για την υποχρεωτική χρήση POS σε λαϊκές αγορές ανέφερε χαρακτηριστικά: «Η διάθεση όλων των παικτών της αγοράς είναι ν’ ανταποκριθούν στις παραινέσεις και στην πίεση που ασκούμε. Εάν χρειαστεί θα νομοθετήσουμε, σας διαβεβαιώ ότι η βούληση του υπουργού είναι τέτοια, ώστε να μην αφεθεί αυτό το ζήτημα στην τύχη του».
Όσον αφορά στο ενδεχόμενο διόρθωσης των τιμών προς τα πάνω, έτσι ώστε να εξισορροπήσουν με τις αντίστοιχες σε άλλες ευρωπαϊκές χώρες, οι επικεφαλής της Nexi Ελλάδος τόνισαν πως δεν μπορούν να προδικάσουν τι θα συμβεί. «Όσο αυξάνονται τα κόστη, ένα μέρος της αύξησης θα το απορροφήσουμε εμείς, ένα άλλο όχι. Θα βρούμε την κατάλληλη ισορροπία. Ενδεχομένως να υπάρξουν μικρές αλλαγές στις τιμές, άλλωστε, δεν τις αλλάζουμε μαζικά, αλλά σε επιμέρους τμήματα».
Διαβάστε ακόμη
Ευκαιρίες εξαγορών αναζητά ο Όμιλος ΤΙΤΑΝ – Στα €250 εκατ. οι επενδύσεις φέτος
Προς νέο γύρο ακρίβειας από τις αυξήσεις στα καύσιμα
Για όλες τις υπόλοιπες ειδήσεις της επικαιρότητας μπορείτε να επισκεφτείτε το Πρώτο ΘΕΜΑ