Το γνώριμο πλέον «τρίδυμο» των κατασκευών, τα σχήματα Αβαξ-Alstom, ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ –Ιntrakat, Ελλάκτωρ- Μυτιληναίος θα διεκδικήσουν την επέκταση του προαστιακού προς την Ραφήνα ύψους 309 εκ ευρώ, οι φάκελοι του οποίου άνοιξαν σήμερα 1 Φεβρουαρίου.
Ο ανάδοχος που θα επιλεγεί θα αναλάβει την μελέτη και κατασκευή της σιδηροδρομικής σύνδεσης της πόλης και του λιμένα με την υφιστάμενη σιδηροδρομική προαστιακή γραμμή.
Σύμφωνα με τις υπάρχουσες μελέτες, έχουν εξετασθεί δύο εναλλακτικές χαράξεις:
–Κατασκευή εξ ολοκλήρου νέας σιδηροδρομικής γραμμής, ως επέκταση της υφιστάμενης γραμμής από τον τερματικό Σιδηροδρομικό Σταθμό στο Αεροδρόμιο Ελ. Βενιζέλος, μέχρι τον Λιμένα Ραφήνας, όπου προβλέπεται η κατασκευή τερματικού Σιδηροδρομικού Σταθμού στο Λιμένα Ραφήνας. Περιλαμβάνονται πέντε νέες Σιδηροδρομικές Στάσεις (Συνεδριακού Κέντρου Αεροδρομίου, Σπάτων, Αρτέμιδος, Διασταύρωσης, Ραφήνας) και ενός νέου Σιδηροδρομικού Σταθμού (Λιμένα Ραφήνας)
–Σιδηροδρομική σύνδεση του Λιμένα Ραφήνας από την περιοχή Γέρακα αρχικά κατά μήκος της ζώνης της παλιάς γραμμής Λαυρίου και στη συνέχεια σε συνδυασμό με τον αυτοκινητόδρομο Σταυρού – Ραφήνας με χρήση της (κατασκευασμένης σε ένα τμήμα) νησίδας. Περιλαμβάνονται πέντε νέες Σιδηροδρομικές Στάσεις (Γέρακα, Αγ. Γερασίμου, Αρτέμιδος, Διασταύρωσης, Ραφήνας) και ενός νέου Σιδηροδρομικού Σταθμού (Λιμένα Ραφήνας).
Το έργο δημοπρατείται με τη διαδικασία του Ανταγωνιστικού διαλόγου, όπου μέσα από τον διάλογο με τους υποψηφίους, θα προκύψει και η τελική επιλεγείσα λύση (ως προς την χάραξη και ως προς την χωροθέτηση των στάσεων) λαμβάνοντας υπόψη των προαναφερθέντων υφιστάμενων μελετών.
Σε όλους τους σιδηροδρομικούς Σταθμούς και Στάσεις προβλέπεται χώρος στάθμευσης, ώστε να εξυπηρετούνται ευρύτερες ζώνες οικιστικής ανάπτυξης με δυνατότητα πρόσβασης με αυτοκίνητο ή με άλλο τοπικό μέσο μαζικής μεταφοράς.
Το έργο θα υποστηρίξει την ανάπτυξη της τουριστικής βιομηχανίας, μέσα από τις συνδυασμένες μετακινήσεις και την σύνδεση του αεροδρομίου Ελ. Βενιζέλος με το λιμένα Ραφήνας. Παράλληλα αναμένεται να βελτιώσει την πρόσβαση και την εξυπηρέτηση των οικισμών ανατολικής Αττικής, την ανάπτυξη της παράκτιας ζώνης και να υποστηρίξει την περιβαλλοντική, την κοινωνική και την οικονομική διάσταση των μετακινήσεων. Επιπλέον, θα συμβάλλει στον περιορισμό των δαπανών χρήσεως και γενικότερα κόστους μετακινήσεων, στην βελτίωση της ασφάλειας των μεταφορών αλλά και στον περιορισμός εκπομπών αερίων θερμοκηπίου (CO2, N2O, CH4) κ.α
Διαβάστε ακόμα:
Τι συμβαίνει με το Grimace Coin: Οι ευκαιρίες, οι κίνδυνοι και τα «ευκαιριακά» cryptos