Με την εστίαση κλειστή φαίνεται πως οι καταναλωτές έχουν αρχίσει να βρίσκουν διεξόδους εντός της οικίας τους χρησιμοποιώντας βέβαια για τις προμήθειες τους το οργανωμένο λιανεμπόριο. Έτσι σύμφωνα με τα τελευταία στοιχεία της NielsenIQ στο πρώτο τρίμηνο της χρονιάς υπήρξε κατακόρυφη αύξηση στην κατανάλωση ορισμένων αλκοολούχων ποτών όπως μαρτυρούν οι πωλήσεις που παρακολουθεί η εταιρεία στη λιανική.
Τη μεγαλύτερη αύξηση καταγράφει το ρούμι, οι πωλήσεις του οποίου εκτινάχθηκαν 67,7% απ’ τα ράφια των σούπερ μάρκετ σε σχέση με ένα χρόνο νωρίτερα. Ακολουθεί το κρασί με αύξηση 49,1%, το ουίσκι με 43,6% και οι μπύρες με 27,3%. Μία τάση, που όπως παρατηρεί η NielsenIQ «αποδεικνύει ότι η αναστολή λειτουργίας των καταστημάτων εστίασης έχει αυξήσει την διασκέδαση, αλλά και την κατανάλωση αλκοόλ, εντός του σπιτιού».
Την ίδια ώρα, ωστόσο, λόγω του παρατεταμένου lockdown καταγράφηκε και μία εντυπωσιακή αύξηση στις πωλήσεις ειδών που συνδέονται με την προσωπική περιποίηση. Έτσι λύσεις απέναντι στα κλειστά κομμωτήρια και τα κέντρα αισθητικής αναζήτησαν οι καταναλωτές στο σπίτι. Ως αποτέλεσμα οι πωλήσεις βαφών μαλλιών απ’ τα σούπερ μάρκετ αυξήθηκαν 22% και οι αντίστοιχες αποτριχωτικών προϊόντων 25,1%!
Την ίδια στιγμή φαίνεται απ’ τα στοιχεία πως συνεχίζουμε να δίνουμε σημασία στην υγιεινή και τον καθαρισμό των χεριών, καθώς η κατηγορία των απολυμαντικών χεριών παρουσιάζει αύξηση στις πωλήσεις της κατά +15,0%, σε σχέση με το πρώτο τρίμηνο του 2020.
Επίσης, το γεγονός ότι περνάμε περισσότερο χρόνο στο σπίτι και συνεχίζουμε να μαγειρεύουμε φαίνεται να είναι ο λόγος αύξησης των πωλήσεων για τις κατηγορίες των καθαριστικών φούρνου (+47,5%) της λαδόκολλας (+28,4%), ενώ η εντός της οικίας κατανάλωση έχει αυξήσει τα οικιακά απορρίμματα, με συνέπεια οι σακούλες σκουπιδιών να έχουν επίσης αυξήσει τις πωλήσεις τους κατά +8,1%.
Αύξηση 1,9% στο α’ τρίμηνο για το οργανωμένο λιανεμπόριο
Σε κάθε περίπτωση, σύμφωνα με τα στοιχεία της NielsenIQ, η αγορά του οργανωμένου λιανεμπορίου κινήθηκε θετικά σε αξία, στο +1,9% κατά το πρώτο τρίμηνο του 2021 (στοιχεία YTD έως 28 Μαρτίου 2021), σε σύγκριση με την αντίστοιχη περυσινή χρονική περίοδο, ενώ τα ταχυκίνητα προϊόντα (FMCGs) στο σύνολό τους παρουσιάζουν σχετικά πιο μετριοπαθή τάση, στο +1,2%.
Οι βασικές κατηγορίες αγαθών
Όσον αφορά στις επιμέρους κατηγορίες των ταχυκίνητων καταναλωτικών προϊόντων, τα Τρόφιμα & Ποτά είναι η μοναδική μεγάλη κατηγορία, που αναπτύσσεται με +4,2%, ενώ οι κατηγορίες που αφορούν στα Προϊόντα Προσωπικής Περιποίησης, καθώς και τα Προϊόντα Οικιακής Χρήσης παρουσιάζουν μείωση στις πωλήσεις τους σε αξία σε σχέση με την αντίστοιχη περίοδο του 2020 κατά -8,9% & -7,4% αντίστοιχα.
Το σύνολο των κατηγοριών Bazaar (ένδυση, ηλεκτρικές συσκευές, βιβλία, εργαλεία, είδη κήπου, είδη αυτοκινήτου, οικιακός εξοπλισμός κλπ.) εμφανίζει την πιο θετική, διψήφια τάση στο +16,5%, ενώ επίσης τα Φρέσκα και επί Ζυγίω προϊόντα αναπτύσσονται, αρκετά πιο συγκρατημένα, κατά +1,5%.
Στα hypermarkets οι περισσότεροι καταναλωτές
Όσον αφορά στις διαφορετικές τυπολογίες καταστημάτων οι μεγάλες αίθουσες άνω των 2,500 τ.μ. (hypermarkets) συνεχίζουν να παρουσιάζουν την μεγαλύτερη αύξηση της τάξεως του +8,3% στις πωλήσεις τους και το πρώτο τρίμηνο του 2021. Ωστόσο σε ρυθμό ανάπτυξης ακολουθούν και οι μικρότερες αίθουσες, έως 400 τ.μ. , στο +3,2%, γεγονός που σημαίνει ότι οι αγοραστές επιλέγουν και τα μικρότερα καταστήματα για την ευκολία τους, αλλά και τα καθημερινά τους ψώνια.
Διαβάστε ακόμη:
Οι μνηστήρες του ΤΧΣ, ο συλλέκτης των «χρυσών ακινήτων» και ο μάνατζερ Θανάσης των 2 εκατομμυρίων
Επιστρεπτέα Προκαταβολή 7: Έρχεται 1 δισ. μέσα στη Μεγάλη Εβδομάδα