Η μόδα φαίνεται να κερδίζει έδαφος στο «καλάθι αγορών» των Ελλήνων για το Black Friday αφού σύμφωνα με τις απαντήσεις των συμμετεχόντων της πιο πρόσφατης έρευνας Fashion (Re)search του GLAMI μόλις το 11% απάντησε ότι δεν πρόκειται να ψωνίσει προϊόντα μόδας (σε σύνολο 4.022 συμμετεχόντων) στην αντίστοιχη ερώτηση της έρευνας.
Παρορμητικοί ή με πρόγραμμα οι Έλληνες για το Black Friday;
Φαίνεται πως το Ελληνικό κοινό είναι μοιρασμένο μεταξύ αυτών που περιμένουν οργανωμένα το Black Friday (53% δήλωσαν ότι θα προγραμματίσουν τι θα ψωνίσουν, με ή χωρίς προετοιμασία π.χ λίστα, έρευνα αγοράς κτλ) ενώ το 45% των ερωτηθέντων δεν θα προγραμματίσει εκ των προτέρων τι πρόκειται να αγοράσει και θα αναζητήσει απλώς τις καλύτερες προσφορές κατά τη διάρκεια του Black Friday.
Είναι προφανές ότι τα ηλεκτρονικά καταστήματα μόδας θα πρέπει να έχουν σημαντικές εκπτώσεις για να προσελκύσουν την προσοχή των πελατών αλλά και να ξεκινήσουν την προώθηση των προσφορών τους αρκετά νωρίτερα για να ενημερώσουν τους καταναλωτές. Για όσους απάντησαν ότι δεν έχουν σκοπό να αγοράσουν, οι δύο σημαντικότεροι αρνητικοί παράγοντες είναι ότι βρίσκουν εκπτώσεις καθόλη τη διάρκεια της χρονιάς (38%) και ότι μπορεί να τους οδηγήσει σε αχρείαστες αγορές (20%).
Τα Χριστούγεννα δεν αποτελούν αρκετό κίνητρο για τους καταναλωτές
Οι Έλληνες δεν φαίνεται να ακολουθούν την τάση που επικρατεί στις περισσότερες Ευρωπαϊκές αγορές- χώρες που δραστηριοποιείται το GLAMI με τους καταναλωτές εκεί να συνδυάζουν όλο και περισσότερο τις χριστουγεννιάτικες αγορές με τις εκπτώσεις του Black Friday. Στη χώρα μας το 36%* δήλωσε ότι κάνει κυρίως τις εορταστικές αγορές του την πρώτη εβδομάδα του Δεκεμβρίου.
(*το υψηλότερο ποσοστό ανάμεσα στις 10 χώρες που διενεργήθηκε η έρευνα)
Το ψηφιακό άλμα των καταναλωτών της εποχής του lockdown γίνεται πλέον πάγια συμπεριφορά
Το 52% των συμμετεχόντων στην έρευνα θα επιλέξει να ψωνίσει online για τις γιορτές, μία περίοδο που παραδοσιακά προσελκύει περισσότερους επισκέπτες στα φυσικά καταστήματα. Παράλληλα ένα 33% θα επιλέξει τόσο on αλλά και off line ενώ μόλις 8% θα επιλέξει να ψωνίσει από φυσικά καταστήματα.
Όταν ρωτήθηκαν γιατί επιλέγουν τις online αγορές ενώ όλα τα καταστήματα είναι ανοιχτά, το 57% δήλωσε ότι online μπορούν να συγκρίνουν τιμές και να βρουν τη φθηνότερη επιλογή ενώ το 44% επιλέγει τις ηλεκτρονικές αγορές γιατί είναι γρηγορότερες με τη χρήση φίλτρων κτλ. Φαίνεται πως η βασική ιδέα πίσω από τη μηχανή αναζήτησης μόδας GLAMI.gr που συγκεντρώνει όλα τα καταστήματα μόδας σε ένα μέρος βοηθά τους επισκέπτες να επιλέξουν ευκολότερα και γρηγορότερα αυτό που ψάχνουν.
Τα eshop ακόμη δεν έχουν καταφέρει να βρουν λύσεις σε πάγια προβλήματα των καταναλωτών
Στο ερώτημα Τι δεν σας αρέσει στις online αγορές, και εξακολουθείτε να θελετε να ψωνίσετε από φυσικά καταστήματα τις γιορτές φαίνεται ότι οι καταναλωτές εκφράζουν ξεκάθαρα τις ανάγκες τους αλλά φαίνεται πως τα ηλεκτρονικά καταστήματα δεν μπορούν να ανταποκριθούν στα πάγια αιτήματα των καταναλωτών αφού οι τρεις από τους τέσσερις σημαντικότερους λόγους που επιλέγουν τα φυσικά καταστήματα έναντι των online αγορών είναι ότι προτιμουν να δοκιμάζουν και να βλέπουν τα ρούχα και τα αξεσουάρ πριν αγοράσουν (73%), θεωρούν τη βόλτα στα μαγαζιά ως μορφή διασκέδασης/εξόδου (31%), θέλουν να υποστηρίξουν την τοπική αγορά (27%) και δεν τους αρέσει η διαδικασία επιστροφής (23%).
Διαβάστε ακόμη:
Επίδομα θέρμανσης: Προκαταβολές τον Δεκέμβριο σε όσους έλαβαν την ενίσχυση πέρυσι
Jumbo: Κατά 25% αυξημένο μέρισμα για το 2021 – «Χαμένη χρονιά» και το 2022
Ανδριανού – Κορνάρος (Southbridge): Έρχονται νέα, μεγαλύτερα deal στην Ελλάδα