Sponsored content
Σε φυσικά αγαθά «απορροφάται» το 50% των δαπανών των Ελλήνων καταναλωτών για αγορές μέσω διαδικτύου, με τα ταξίδια και τις υπηρεσίες να ακολουθούν, αντιπροσωπεύοντας το 31% και 19% των ηλεκτρονικών δαπανών αντίστοιχα, ενώ πάνω από το 90% των χρηστών του διαδικτύου στη χώρα μας πραγματοποιούν ηλεκτρονικές αγορές σε μηνιαία βάση.
Αυτά προκύπτουν από την Έρευνα της Nexi Ελλάδος για το ηλεκτρονικό εμπόριο για το 2023, η οποία αποτελεί μέρος μιας ευρύτερης μελέτης που διεξήχθη σε διάφορες αγορές όπου ο Όμιλος Nexi έχει ισχυρή παρουσία. Η μελέτη παρέχει στοιχεία προς όφελος των ελληνικών επιχειρήσεων, στην προσπάθειά τους για μετάβαση στην ψηφιακή εποχή.
Στα 34,9 δις. ευρώ η ηλεκτρονική δαπάνη για φυσικά αγαθά, ταξίδια και υπηρεσίες
Σύμφωνα με την έκθεση, η συνολική δαπάνη για την αγορά φυσικών αγαθών, ταξιδιών και υπηρεσιών μέσω διαδικτύου ανήλθε σε σχεδόν 35 δισ. ευρώ το 2022, με τα φυσικά αγαθά να απορροφούν τα 17,5 δισ. ευρώ, τα ταξίδια τα 10,7 δισ. ευρώ και οι υπηρεσίες τα 6,7 δισ. ευρώ.
Πώς όμως κινήθηκαν οι προτιμήσεις των καταναλωτών σε κάθε κατηγορία; Από τα στοιχεία της έρευνας προκύπτει ότι σχεδόν το 50% των δαπανών για την αγορά φυσικών αγαθών στην Ελλάδα, προορίζεται για ηλεκτρικές οικιακές συσκευές, λευκές συσκευές, καθώς και για ρουχισμό, ενώ ακολουθούν τα παπούτσια, τα προϊόντα ομορφιάς και τα είδη παντοπωλείου. Από την άλλη, οι δαπάνες για αεροπορικά εισιτήρια, ξενοδοχεία και ταξιδιωτικά πακέτα αντιστοιχούν στο 85% των συνολικών δαπανών για ταξίδια, ενώ η μερίδα του λέοντος στην ηλεκτρονική δαπάνη για υπηρεσίες προορίζεται για την αγορά ασφαλιστικών προϊόντων. Ακολουθούν τα online στοιχήματα, η αγορά εισιτηρίων για αθλητικούς αγώνες και πολιτιστικές εκδηλώσεις, οι συνδρομητικές υπηρεσίες για μουσική, κινηματογράφο κ.ά..
Φαίνεται λοιπόν ότι αρκετές κατηγορίες στους τρεις βασικούς τομείς (φυσικά αγαθά, υπηρεσίες, ταξίδια) αποτελούν το «κλειδί» για την ανάπτυξη του ελληνικού ηλεκτρονικού εμπορίου.
Οι Έλληνες χρήστες του διαδικτύου προτιμούν τις ψηφιακές λύσεις πληρωμών
Ένα ακόμη ενδιαφέρον εύρημα της έκθεσης της Nexi για το ηλεκτρονικό εμπόριο, είναι ότι οι Έλληνες καταναλωτές επιλέγουν συχνά τις ψηφιακές μεθόδους πληρωμής για τις αγορές τους. Έτσι, το PayPal (38%) και οι πιστωτικές κάρτες (27%) προηγούνται ως προτιμώμενες μέθοδοι πληρωμής, ενώ τα μετρητά κατά την παράδοση (13%) έρχονται σε χαμηλότερη θέση. Η ασφάλεια (62%), η ταχύτητα (41%) και η ευκολία (37%), είναι οι βασικοί λόγοι που οι Έλληνες χρήστες του διαδικτύου εμπιστεύονται τις ψηφιακές λύσεις πληρωμών.
Η Nexi στο πλευρό των επιχειρήσεων
Με τους Έλληνες καταναλωτές να στρέφονται ολοένα και περισσότερο προς τις online αγορές, η έρευνα υπογραμμίζει την άνοδο του ηλεκτρονικού εμπορίου στην Ελλάδα – μια τάση που, σε συνδυασμό με την αυξημένη χρήση ψηφιακών μεθόδων πληρωμής, δημιουργεί ένα ευνοϊκό περιβάλλον ανάπτυξης, ιδιαίτερα για επιχειρήσεις που η δραστηριότητά τους αφορά σε ηλεκτρικές συσκευές, ασφάλιση και ταξίδια.
Η Nexi, πρωτοπόρος στον κλάδο των ψηφιακών πληρωμών, στηρίζει ενεργά την ανάπτυξη των ελληνικών επιχειρήσεων και την προσπάθειά τους για ψηφιακό μετασχηματισμό. Προσφέροντας καινοτόμες λύσεις, όπως η νέα πλατφόρμα e-Commerce Nexi XPay, η Nexi διευκολύνει τις επιχειρήσεις να δέχονται online πληρωμές με ασφάλεια και ευκολία, ενισχύοντας την ανταγωνιστικότητά τους και ανοίγοντας νέους ορίζοντες ανάπτυξης.
Για περισσότερες πληροφορίες σχετικά με την έκθεση της Nexi για το ηλεκτρονικό εμπόριο 2023, επισκεφθείτε τον ακόλουθο σύνδεσμο: https://www.nexi.gr/el/business/ecommerce
*Η έρευνα πραγματοποιήθηκε σε ευρωπαϊκές αγορές όπου ο Όμιλος Nexi διατηρεί ισχυρή παρουσία (Ελλάδα, Κροατία, Δανία, Νορβηγία, Σουηδία, Αυστρία, Γερμανία, Ελβετία). Τα στοιχεία σχετικά με την Ελλάδα, αφορούν στη συμμετοχή 1.528 ατόμων ηλικίας 18 έως 79 ετών, οι οποίοι έχουν πρόσβαση στο διαδίκτυο.