Οι νέες καταναλωτικές συνήθειες ήρθαν για να μείνουν! Έπειτα από τόσο μεγάλο χρονικό διάστημα αναγκαστικής χρήσης του ψηφιακού καναλιού αγοράς, πλέον οι καταναλωτές εκπαιδεύτηκαν και συνήθισαν τις online αγορές, όπως μαρτυρά και η εξαμηνιαία έρευνα ηλεκτρονικού εμπορίου που διεξήγαγε τον περασμένο Δεκέμβριο το ELTRUN (Εργαστήριο Ηλεκτρονικού Εμπορίου του Οικονομικού Πανεπιστημίου Αθηνών) για τον Σύνδεσμο Επιχειρήσεων Λιανικών Πωλήσεων Ελλάδος (ΣΕΛΠΕ).

Σε σημείο μάλιστα που 1 στους 2 δηλώνει πλέον ότι θα συνεχίσει να αγοράζει συστηματικά μέσω διαδικτύου ακόμα και μετά το άνοιγμα των φυσικών καταστημάτων. Και μάλιστα παρά το γεγονός ότι μόνο 4 στους 10 online καταναλωτές δήλωσαν πλήρως ικανοποιημένοι με την παράδοση των προϊόντων.

Αναλυτικά:

Σύμφωνα με τα αποτελέσματα της έρευνας, το 61% των χρηστών διαδικτύου προέβη σε κάποια αγορά μέσω διαδικτύου το τελευταίο 15ήμερο, ποσοστό υπερδιπλάσιο σε σχέση με το προηγούμενο έτος (Δεκέμβριος 2019).

Υψηλά ποσοστά καταγράφονται σε δύο άλλες μεγάλες κατηγορίες online αγορών, συγκεκριμένα για τις online αγορές τροφίμων μέσω διαδικτύου σε ποσοστό 14% και των αγορών έτοιμου φαγητού-delivery σε ποσοστό 45%, αριθμοί πολλαπλάσιοι των μετρήσεων σε σχέση με το 2019.

Χαμηλά ποσοστά ικανοποίησης

Τα ποσοστά ικανοποίησης από τις υπηρεσίες παράδοσης εξακολουθούν να είναι ένας πιθανώς ανασταλτικός παράγοντας για την περαιτέρω ανάπτυξη των ηλεκτρονικών αγορών. Στην γενική ερώτηση σε σχέση με την ικανοποίηση από τις υπηρεσίες παράδοσης για όλα τα είδη μόλις το 38% δηλώνει πολύ ικανοποιημένο. Το 36% δηλώνει λίγο ικανοποιημένο και το 25% καθόλου ικανοποιημένο.

Τα ποσοστά ικανοποίησης είναι πολύ υψηλά στις δύο άλλες κατηγορίες online αγορών, όπου κατά κανόνα την παράδοση την διαχειρίζονται οι εταιρείες με ίδια μέσα.

Που στρέφεται το αγοραστικό ενδιαφέρον

Παρά το πρόβλημα αυτό η πρόθεση αγοράς μέσω διαδικτύου είναι έντονα ενισχυμένη σε σχέση με πέρυσι. Μάλιστα όλες οι κατηγορίες προϊόντων παρουσιάζουν αύξηση με σημαντικότερες τα ηλεκτρικά και ηλεκτρονικά είδη, από 35% σε 46% και τα παιχνίδια και είδη δώρων από 12% σε 27%.

Η σημασία αυτής της αλλαγής αναδεικνύεται ακόμα περισσότερο όταν συνδυάζεται με την πρόθεση συνέχισης των αγορών απ’ το διαδίκτυο ακόμα και μετά το άνοιγμα των φυσικών καταστημάτων. Συγκεκριμένα το 49% απαντά καταφατικά.

Τα ποσοστά είναι εξίσου μεγάλα στην εξειδικευμένη αγορά των ηλεκτρονικών σουπερμάρκετ και αυξημένα στην περίπτωση της αγοράς του έτοιμου φαγητού.

Σημειώνεται πως στην πανελλήνια έρευνα, που πραγματοποιήθηκε εντός του περασμένου Δεκεμβρίου, συμμετείχαν 918 χρήστες του διαδικτύου μέσω online ερωτηματολογίου.

Διαβάστε ακόμη:

Κρίσιμες αποφάσεις τις επόμενες ώρες για ταξί και αριθμό επιβατών

Jan Koum: Από τα κουπόνια φαγητού, ιδρυτής του WhatsApp και «εχθρός» του Ζούκερμπεργκ

Εγγυημένα δάνεια: 120 δόσεις από €20 ευρώ – Πότε εκπνέει η διορία για ευνοϊκή ρύθμιση