© Απαγορεύεται από το δίκαιο της Πνευμ. Ιδιοκτησίας η καθ΄οιονδήποτε τρόπο παράνομη χρήση/ιδιοποίηση του παρόντος, με βαρύτατες αστικές και ποινικές κυρώσεις για τον παραβάτη
Μια γέφυρα στη Σίλικον Βάλεϊ που θα βοηθήσει στη μεγαλύτερη εξωστρέφεια των ελληνικών επιχειρήσεων -νεοφυών και μη- δημιουργεί το Enterprise Greece επιχειρώντας να ενισχύσει τη δυναμική που πλέον αποκτά το ελληνικό οικοσύστημα. Σε συνεργασία με τον Οργανισμό USMAC (US Market Access Centre) αλλά και με εμπειρογνώμονες από τη Σίλικον Βάλεϊ ξεκινά τις επόμενες μέρες το φιλόδοξο «Thriving Global Silicon Valley Program».
Το νέο πρόγραμμα θα επιτρέψει στις συμμετέχουσες τεχνολογικές επιχειρήσεις να επιταχύνουν την ανάπτυξή τους, καθώς θα τους δώσει την ευκαιρία να γνωρίσουν το τεχνολογικό οικοσύστημα των Ηνωμένων Πολιτειών και θα τις φέρει σε άμεση επαφή με υποψήφιους πελάτες, στρατηγικούς εταίρους και επενδυτές από τη Σίλικον Βάλεϊ.
«Ως ο επίσημος εθνικός φορέας για την προώθηση των εξαγωγών και των επενδύσεων, εστιάζουμε σε στρατηγικές για την προώθηση του ελληνικού τεχνολογικού οικοσυστήματος στο εξωτερικό και την προσέλκυση επενδύσεων στην Ελλάδα. Και πάντα αναζητούμε να βρούμε τα κατάλληλα προγράμματα και εργαλεία προς αυτή την κατεύθυνση», λέει στο «business stories» η εντεταλμένη σύμβουλος του Enterprise Greece Μπέττυ Αλεξανδροπούλου. Και προσθέτει: «Το “Thriving Global Silicon Valley Program” είναι σημαντικό, αφού για πρώτη φορά οργανωμένα απ’ την πλευρά του Κράτους θα δημιουργηθεί μία ‘γέφυρα’ του ελληνικού οικοσυστήματος με τη Σίλικον Βάλεϊ αλλά και τις διεθνείς αγορές».
Καταλύτη για όλα αυτά θα αποτελέσει ο Οργανισμός USMAC, ο οποίος από το 1995 παρέχει σε εταιρείες τεχνολογίας ταχεία και πετυχημένη πρόσβαση στην παγκόσμια αγορά μέσω της Σίλικον Βάλεϊ. Μέσω αυτού θα γίνει coaching, guidance αλλά και match making…
«Από την εμπειρία μας, πιστεύω ότι πρέπει να δημιουργήσουμε μεγαλύτερη δικτύωση του ελληνικού τεχνολογικού οικοσυστήματος με παγκόσμιες αγορές», λέει στο «b.s.» ο συνδιευθύνων σύμβουλος της USMAC Αλφρέντο Κόπολα. «Αυτό σημαίνει να εμπνεύσουμε τους ιδρυτές των ελληνικών επιχειρήσεων να σκεφτούν τη μεγαλύτερη εικόνα και να υιοθετήσουν μια πιο εξωστρεφή και πολυεθνική νοοτροπία. Πρέπει, επίσης, να αυξήσουμε την πρόσβασή τους σε αρχικούς πελάτες που θα υιοθετήσουν τα προϊόντα τους καθώς και σε παγκόσμιους επενδυτές», συμπληρώνει.
Ο ίδιος δεν κρύβει πως λόγω της περιορισμένης δημοσιότητας για το τεχνολογικό ταλέντο των Ελλήνων στο οποίο εκτίθεται η Σίλικον Βάλεϊ, επικρατεί ένα θολό τοπίο για το ελληνικό οικοσύστημα. «Προτού αξιολογήσω τους υποψηφίους για το πρόγραμμα “Thriving in the Storm”, είχα μέτριες προσδοκίες κρίνοντας απλώς από την περιορισμένη δημοσιότητα για το τεχνολογικό ταλέντο των Ελλήνων στο οποίο εκτίθεται η Σίλικον Βάλεϊ. Με βάση την περιορισμένη επίγνωσή μου, θεωρούσα την Ελλάδα ως αναδυόμενη αγορά σε αντίθεση με μια καθιερωμένη αγορά, όσον αφορά την τεχνολογική αριστεία. Εμεινα ιδιαίτερα έκπληκτος τόσο για την ποσότητα των αιτούντων όσο και για την υψηλή ποιότητα, μετά την εξέταση των περισσότερων από 60 αιτήσεων που ελήφθησαν. Ο οργανισμός μας εργάζεται σε περισσότερους από 30 κόμβους τεχνολογίας σε όλο τον κόσμο, κυρίως σε καθιερωμένες αγορές. Σίγουρα βάζω την Ελλάδα στο ίδιο επίπεδο με τις πιο εδραιωμένες αγορές με τις οποίες συνεργαζόμαστε, μαζί με τη Γαλλία, τη Γερμανία, την Ιταλία, την Ιρλανδία και πολλές άλλες».
Γι’ αυτό και, σύμφωνα με την κυρία Αλεξανδροπούλου, τώρα που η εικόνα της χώρας έχει αρχίσει να αλλάζει μετά το μπαράζ των μεγάλων και μικρότερων επενδύσεων αμερικανικών κολοσσών της τεχνολογίας στη χώρα μας, είτε σε επίπεδο υποδομών είτε σε επίπεδο εξαγορών νεοφυών επιχειρήσεων, οι προσπάθειες εξωστρέφειας πρέπει να αυξηθούν περαιτέρω. «Νομίζω πως και οι ίδιες οι ελληνικές επιχειρήσεις έχουν αρχίσει να ωριμάζουν στο κομμάτι αυτό. Εχουν αναγνωρίσει αυτό που πρέπει να κάνουν και ξέρουν ότι με αυτές τις επενδύσεις που γίνονται ανοίγει ένα παράθυρο προς τα όνειρά τους. Εμείς λοιπόν προσπαθούμε πλέον οργανωμένα να ανοίξουμε δρόμους και παράλληλα να τους υποστηρίξουμε προς μια εξωστρεφή κατεύθυνση», σημειώνει.
Κατά την πρώτη φάση του προγράμματος, που θα ξεκινήσει στις 28 Φεβρουαρίου, οι 18 εταιρείες που θα επιλεγούν θα συμμετάσχουν σε ένα boot camp διάρκειας 5 ημερών προκειμένου να μάθουν για τις ιδιαιτερότητες της αμερικανικής αγοράς, να κατανοήσουν καθεμία ξεχωριστά τις προϊοντικές αλλαγές που θα πρέπει να κάνουν για να διεισδύσουν σε νέες αγορές του εξωτερικού και να δημιουργήσουν ένα ρεαλιστικό χρονοδιάγραμμα και πλάνο για την επέκτασή τους σε αυτές τις αγορές. Οι αιτήσεις των ενδιαφερομένων θα πρέπει να κατατεθούν ως τις 18 του μήνα.
Για τη δεύτερη φάση θα επιλεγούν 6 εταιρείες. Σε αυτή, που θα διαρκέσει 4 μήνες, κάθε εταιρεία θα αντιστοιχηθεί με έναν ειδικό στον τομέα του κλάδου της από τη Σίλικον Βάλεϊ ώστε να λάβει προσωποποιημένη καθοδήγηση 25 ωρών. Παράλληλα θα έχει την ευκαιρία να διεξαγάγει τουλάχιστον δέκα B2B συναντήσεις και να λάβει μέρος σε Pitch Event με υποψήφιους επενδυτές. Οι τελευταίες δύο εβδομάδες της φάσης μάλιστα θα πραγματοποιηθούν στη Σίλικον Βάλεϊ.
Σημειωτέον ότι το πρόγραμμα απευθύνεται σε υφιστάμενες και νέες τεχνολογικές ελληνικές επιχειρήσεις που έχουν πλήρως λειτουργικό προϊόν ή υπηρεσία, έχουν κάνει ήδη πωλήσεις στην εσωτερική αγορά και θέλουν να προωθήσουν τα προϊόντα/υπηρεσίες τους σε διεθνείς αγορές. Η αξιολόγηση για τη συμμετοχή τους θα γίνει από εξειδικευμένους συνεργάτες του οργανισμού USMAC και τους συνδιευθύνοντες συμβούλους του Κρις Μπέρι και Αλφρέντο Κόπολα.
Ο τελευταίος δεν διστάζει να δώσει τρεις βασικές συμβουλές για τις ελληνικές νεοφυείς επιχειρήσεις: «α) Σκεφτείτε ευρύτερα και σκεφτείτε την παγκόσμια αγορά, β) υιοθετήστε μια πελατοκεντρική προσέγγιση στην επιχείρησή σας, και γ) εστιάστε στην παροχή επιχειρηματικών πλεονεκτημάτων στους πελάτες σας. Είναι η ζωή της επιχείρησής σας!».
Διαβάστε ακόμα
Τη Δευτέρα οι συνομιλίες ανάμεσα σε Ουκρανούς και Ρώσους διπλωμάτες στη Λευκορωσία
Εχινάδες νήσοι: Στο σφυρί η Μάκρη με γείτονα τον κροίσο Αλ Θάνι