search icon

Επιχειρήσεις

Ένδυση: Συρρίκνωση της αγοράς των αξεσουάρ το 2016

Συρρίκνωση της αγοράς εμπορίας αξεσουάρ ένδυσης αναμένει η ICAP για το 2016 και στασιμότητα τη διετία 2017-2018, παρά την ανοδική τάση των πωλήσεων την περίοδο 2013-2015.

Συρρίκνωση της αγοράς εμπορίας αξεσουάρ ένδυσης αναμένει η ICAP για το 2016 και στασιμότητα τη διετία 2017-2018, παρά την ανοδική τάση των πωλήσεων την περίοδο 2013-2015.

Σύμφωνα με έρευνα της εταιρείας, το συνολικό μέγεθος αγοράς των καταστημάτων αξεσουάρ ένδυσης αυξήθηκε κατά 3,4% το 2014 και κατά 2,8% το 2015. Ωστόσο, προβλέπεται ότι θα επέλθει αντιστροφή της ανοδικής πορείας των πωλήσεων το 2016 με μικρή μείωση της τάξης του 1,6%.

Το 2015, το 49% των συνολικών πωλήσεων, που είναι και το μεγαλύτερο ποσοστό κατέλαβαν συνολικά τα εξειδικευμένα καταστήματα αξεσουάρ ένδυσης, τα καταστήματα ένδυσης που διαθέτουν και αξεσουάρ και τα πολυκαταστήματα (HONDOS κ.λπ.).

Ακολουθούν με 32% οι αλυσίδες καταστημάτων ένδυσης (Η&Μ, ZARA κ.ά.). Περίπου το 19% της συνολικής αγοράς εκτιμάται ότι κάλυψαν οι αλυσίδες καταστημάτων αξεσουάρ ένδυσης.

Αναφορικά με τις τάσεις και τις προοπτικές στην αγορά, σύμφωνα με την Ελένη Δεμερτζή, Senior Manager της ICAP Group, λόγω της μείωσης της αγοραστικής δύναμης των καταναλωτών, πολλοί στρέφονται σε οικονομικότερες λύσεις, γεγονός που ενισχύει τη ζήτηση για προϊόντα που έχουν χαμηλότερη τελική τιμή. Επίσης, η συρρίκνωση του διαθέσιμου εισοδήματος των καταναλωτών, τους αναγκάζει να «περικόψουν» τις μη αναγκαίες αγορές στις οποίες ανήκουν αρκετές κατηγορίες ειδών αξεσουάρ ένδυσης. Με βάση τις ισχύουσες συνθήκες, παράγοντες του κλάδου αναμένουν στασιμότητα της αγοράς τη διετία 2017-2018.

Στα πλαίσια της μελέτης έγινε χρηματοοικονομική ανάλυση και συντάχθηκε ομαδοποιημένος ισολογισμός ορισμένων επιχειρήσεων εκμετάλλευσης αλυσίδων καταστημάτων αξεσουάρ ένδυσης (δείγμα 6 επιχειρήσεων). Από την επεξεργασία των στοιχείων προέκυψαν τα εξής: οι συνολικές πωλήσεις τους σημείωσαν οριακή αύξηση κατά 0,8% το 2014 σε σχέση με το 2013, ενώ τα μικτά κέρδη παρουσίασαν μικρή υποχώρηση κατά 0,4%. Η άνοδος των λοιπών λειτουργικών εξόδων σε συνδυασμό με τη μείωση των λειτουργικών εσόδων οδήγησαν στην πτώση των λειτουργικών κερδών (-37,1%) το 2014. Ωστόσο, το καθαρό αποτέλεσμα ήταν κερδοφόρο την εξεταζόμενη διετία, με τα κέρδη όμως να περιορίζονται σημαντικά το 2014.

Exit mobile version