Tην αναπτυξιακή πορεία του ομίλου Ελλάκτωρ έπειτα από μία μακρόχρονη μετοχική και επιχειρηματική περιδίνηση επιβεβαιώνουν τα αποτελέσματα του πρώτου εξαμήνου που ανακοίνωσε χθες η εταιρεία. Τα καθαρά κέρδη ανήλθαν σε 12 εκατ. ευρώ έναντι ζημιών 55 εκατ. ευρώ πέρσι, ενώ αύξηση κατά 22% παρουσίασε ο κύκλος εργασιών στα 479 εκατ. ευρώ.
Για την ίδια περίοδο, ο τομέας των κατασκευών εμφάνισε ισχυρό ανεκτέλεστο υπόλοιπο 2,8 δισεκατομμυρίων ευρώ, σημειώνοντας οριακή θετική λειτουργική κερδοφορία έπειτα από μία περίοδο συσσωρευμένων ζημιών. Κάτι που επισήμανε και χθες στην τηλεδιάσκεψη με τους αναλυτές, η διοίκηση της εταιρείας λέγοντας ότι ο όμιλος έχει ολοκληρώσει το μεγαλύτερο κομμάτι της αναδιάρθρωσης που ξεκίνησε την τελευταία διετία και πλέον είναι στο στάδιο της εκμετάλλευσης των ευκαιριών που δημιουργούνται στον κλάδο παρά τις διεθνείς αναταράξεις.
Αναμφισβήτητα την πορεία του ομίλου καθορίζει η μεγάλη συμφωνία με την Motor Oil, η οποία προβλέπει την εξαγορά κατά 75% της νέας εταιρείας στην οποία θα περάσει ο τομέας των ανανεώσιμων πηγών ενέργειας.
Τη συμφωνία επικύρωσε στις 25 Αυγούστου η γενική συνέλευση των μετόχων με τη συναλλαγή να εκτιμάται ότι θα ολοκληρωθεί στα τέλη του έτους εφόσον ολοκληρωθούν οι απαραίτητες εγκρίσεις. Στις 8 Σεπτεμβρίου έχει προγραμματιστεί και η αντίστοιχη γενική συνέλευση των μετόχων της ΜΟΙ για την έγκριση της συναλλαγής.
Ο κλάδος των ΑΠΕ αποτελεί πλέον διακοπείσα δραστηριότητα, παρουσιάζεται όμως στα αποτελέσματα του ομίλου για λόγους σύγκρισης μεγεθών.
Το ντιλ στην πράσινη ενέργεια και τα έσοδα από την πώληση των μετοχών, θα αποτελέσουν και τον κύριο μοχλό για την απαλλαγή από το βαρίδι του ομολόγου των 600 εκατ. ευρώ που είναι σε εξέλιξη η πρόταση της Ελλάκτωρ για την επαναγορά του, η οποία λήγει στις 21 Σεπτεμβρίου. Το ομόλογο εκδόθηκε το 2019 με κουπόνι 6,375%. Όπως δήλωσε χθες στους αναλυτές ο κ. Μπουλούτας η Ελλάκτωρ θα χρηματοδοτήσει την προσφορά με τη συνδρομή του τραπεζικού συστήματος και με ρευστά διαθέσιμα.
Παράλληλα προχωρεί και η διαδικασία της υποχρεωτικής προσφοράς που ξεκίνησε για την απόκτηση των μετοχών μειοψηφίας της REDS από την Ελλάκτωρ έναντι 2,48 ευρώ ανά μετοχή.
Ενισχύεται με νέα έργα το ανεκτέλεστο υπόλοιπο
Το ανεκτέλεστο υπόλοιπο του α΄ εξαμήνου της εταιρείας ήταν αυξημένο κατά 13% σε σχέση με το Δεκέμβριο του 2021 και περιλαμβάνει έργα συνολικής αξίας 950 εκατ. ευρώ στα οποία η Ελλάκτωρ έχει ανακηρυχθεί προσωρινός μειοδότης.
Πρόκειται μεταξύ άλλων για το τμήμα του ΒΟΑΚ Νεάπολης –Άγιου Νικόλα ύψους 153 εκατ. ευρώ, το οδικό έργο Καλαμάτα-Ριζόμυλος-Μεθώνη προϋπολογισμού 151 εκατ. ευρώ, την επέκταση της Κύμης ύψους 103 εκατ. ευρώ, την εγκατάσταση θερμικής επεξεργασίας επικινδύνων αποβλήτων στα Άνω Λιόσια αξίας 106 εκατ. ευρώ, το πρότζεκτ στην Γούρνες Ηρακλείου εκτιμώμενου ύψος επένδυσης 200 εκατ. ευρώ που υπέγραψε η REDS αλλά θα κατασκευάσει η ΑΚΤΩΡ αλλά και δύο έργα στην Ρουμανία αξίας 187,3 εκατ. ευρώ.
Πλέον εδώ και πολύ καιρό η εταιρεία έχει στραφεί στις κατασκευαστικές δραστηριότητες στην ελληνική αγορά, με αποτέλεσμα ο κύκλος εργασιών από τα εγχώρια έργα να αντιπροσωπεύει το 65% του κατασκευαστικού τζίρου και το 61% του χαρτοφυλακίου των έργων της.
Σύμφωνα με τον κ. Μπουλούτα, παρά το ασταθές διεθνές περιβάλλον και τις προκλήσεις που φέρει σε όλους τους τομείς η ενεργειακή κρίση, ο Όμιλος Ελλάκτωρ μετά την εξυγίανση του ισολογισμού του προχωρά με σταθερά βήματα στην υλοποίηση του νέου επιχειρηματικού μοντέλου που περιλαμβάνει τη δραστική μείωση του δανεισμού και την ανάπτυξη στους κύριους τομείς δραστηριότητάς του.
Στον τομέα των παραχωρήσεων που μετά και την πώληση της πλειοψηφίας των ΑΠΕ στην ΜΟΙ, θα αποτελέσει μαζί με την κατασκευή το δυνατό χαρτί του ομίλου, οι πωλήσεις εξαμήνου αυξήθηκαν κατά 29% στα 126 εκατ. ευρώ και τα λειτουργικά κέρδη στα 68,6 εκατ. ευρώ, καταγράφοντας άνοδο κατά 21%. Ωστόσο το EBITDA επιβαρύνθηκε με 9 εκατ. ευρώ εξαιτίας του διοικητικού προστίμου που επιβλήθηκε από την πολιτεία στην εταιρεία για το φρακάρισμα των οχημάτων στην Αττική Οδό κατά τη διάρκεια της κακοκαιρίας «Ελπίς» στα τέλη του περασμένου Ιανουαρίου.
Σύμφωνα με την Ελλάκτωρ, η κυκλοφορία στους οδικούς άξονες, για τους αυτοκινητόδρομους που είναι υπό την διαχείρισή της, παρουσίασε αύξηση 31% στο πρώτο εξάμηνο έναντι της αντίστοιχης περυσινής περιόδου. Μάλιστα όπως αναφέρεται στην Αττική Οδό, η κυκλοφορία εμφανίζεται αυξημένη κατά 28% σε σχέση με το περυσινό εξάμηνο. Όμως παραμένει 1,5% χαμηλότερη σε σχέση με το πρώτο εξάμηνο του 2019, πριν ξεσπάσει η πανδημία.
Η εικόνα στις ΑΠΕ
Στην ενέργεια, η Ελλάκτωρ το α’ εξάμηνο του 2022 είχε έργα εγκατεστημένης ισχύος 493 MW και έσοδα 53,7 εκατ. ευρώ αυξημένα κατά 4% σε σχέση με πέρσι.
Στην παρουσίαση που έγινε χθες στους αναλυτές, η εταιρεία αναφέρει ότι χορηγήθηκε περιβαλλοντική άδεια για αιολικό πάρκο στη Νότια Εύβοια δυναμικότητας 160 MW.
Η εταιρεία αναπτύσσει επίσης αιολικά πάρκα στην Κεντρική Εύβοια δυναμικότητας 286 MW και έχει προχωρήσει σε επεκτάσεις υφιστάμενων αιολικών πάρκων σε Ήπειρο & Πελοπόννησο 59 MW. Παράλληλα ωριμάζουν έργα αιολικής ισχύος στην Πελοπόννησο 251 MW, στην Κεντρική Μακεδονία 27 MW και στην Ήπειρο 85 MW. Ταυτόχρονα γίνεται ο ανασχεδιασμός νεοαποκτηθείσας άδειας αιολικού πάρκου ισχύος 18,4 MW.
Διαβάστε ακόμη:
ΑΑΔΕ: Διπλά τέλη κυκλοφορίας σε όσους «ξέχασαν» την πληρωμή
Aνοίγει το απόγευμα η πλατφόρμα εγγραφής στον προσωπικό γιατρό σε Αττική και Ν. Αιγαίο
H Renault αναζητά συμμάχους για την κατασκευή θερμικών κινητήρων (pics)