Όλα τα όπλα επιδιώκει να εξαντλήσει η Ελλάκτωρ για να μπλοκάρει την πορεία ιδιωτικοποίησης της Εγνατίας και να εξασφαλίσει την συμμετοχή της στο διαγωνισμό, καταθέτοντας σήμερα ασφαλιστικά μέτρα εναντίον της απόφασης του ΤΑΙΠΕΔ προκειμένου να πάρει προσωρινή διαταγή.
Η Ελλάκτωρ εμφανίζεται αποφασισμένη να δώσει συνέχεια στην χθεσινή αρνητική απόφαση του ΤΑΙΠΕΔ για παράταση ενός μηνός, την οποία είχε ζητήσει προκειμένου να καταθέσει προσφορά η Άκτωρ Παραχωρήσεις και να παραμείνει εντός του διαγωνισμού.
Η τροπή που παίρνει η ιδιωτικοποίηση περιπλέκει τα πράγματα, ένα 24ωρο πριν την υποβολή δεσμευτικών προσφορών για την μεγάλη σύμβαση παραχώρησης, με τις εξελίξεις στο διαγωνισμό της Εγνατίας να δίνουν την χαριστική βολή στον όμιλο Ελλάκτωρ.
Σε μια στιγμή μάλιστα που επιδιώκεται από τους νέους μετόχους και την διοίκηση, η επανατοποθέτηση της εταιρείας στην αγορά και η ενίσχυση με νέα έργα. Η Εγνατία ήταν ένα από αυτά που η εταιρεία πάσχιζε να προσθέσει στο χαρτοφυλάκιο των παραχωρήσεων.
Υπενθυμίζεται ότι την Ελλάκτωρ άφησε μετέωρη η ισπανική Roadis, με την οποία είχαν συγκροτήσει κοινοπραξία για την διεκδίκηση της Εγνατίας από το 2017. Η τελευταία δήλωσε την αδυναμία της να κατέβει στο διαγωνισμό, επικαλούμενη τις επιπτώσεις της πανδημίας.
Έτσι στο πεδίο της μάχης, μένουν η σύμπραξη Vinci-Μυτιληναίου, η οποία ενισχύθηκε τους τελευταίους μήνες με την ΑVAX και η ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ-Egis, η οποία ήταν και ο μοναδικός υποψήφιος που υπέβαλλε προσφορά τον περασμένο Δεκέμβριο στο διαγωνισμό του ΤΑΙΠΕΔ.
Με την κατάθεση των δεσμευτικών προσφορών, το ΤΑΙΠΕΔ περιμένει να πέσει η αυλαία σε έναν από τους μακροβιότερους διαγωνισμούς του χαρτοφυλακίου του, ο οποίος χρειάστηκε σχεδόν 10 χρόνια για να φτάσει στο σημείο που βρίσκεται σήμερα με πολλά μπρος-πίσω και εννέα συνολικά αναβολές. Όλα δείχνουν ότι θα χρειαστεί ακόμη αρκετός χρόνος για την ανάδειξη και την εγκατάσταση του αναδόχου.
Έως τότε, η ΑΚΤΩΡ αν δεν εξασφαλίσει με κάποια νέα ανατροπή την συμμετοχή της στο έργο, θα περιοριστεί στην εκτέλεση των εργολαβιών που έχει στην Εγνατία, για τις οποίες μάλιστα πρόσφατα ανέλαβε και νέα συμβόλαια συντήρησης. Μέσω της εταιρείας λειτουργίας της Αττικής Οδού (Αττικές Διαδρομές), το περασμένο καλοκαίρι υπέγραψε και νέα σύμβαση για την λειτουργία και διαχείριση των διοδίων συνολικού ύψους 61,7 εκατ. ευρώ.
Στην σκιά του διαγωνισμού για την Εγνατία και με όλα τα ενδεχόμενα ανοικτά για να υποβληθεί αίτημα αναβολής, αναμένεται να συγκληθεί μεθαύριο Παρασκευή 2 Απριλίου η έκτακτη γενική συνέλευση των μετόχων με κύριο θέμα την αύξηση μετοχικού κεφαλαίου κατά 120,5 εκατ. ευρώ και την αλλαγή του διοικητικού συμβουλίου που έχει προτείνει η πλευρά της Greenhill που εκπροσωπεί τα συμφέροντα των κ.κ Μπάκου-Καϋμενάκη.
Στην Ελλάκτωρ εκφράζουν την αισιοδοξία ότι η αύξηση κεφαλαίου θα προχωρήσει αφού θα εξασφαλίσουν την απαιτούμενη πλειοψηφία των μετόχων.
Ωστόσο ο δρόμος δεν είναι εύκολος και τα πολλά ανοικτά μέτωπα εντός και εκτός συνόρων του Άκτωρα, απαιτούν γρήγορες αποφάσεις και κυρίως άμεση ενίσχυση της ρευστότητας ώστε να καλυφθούν οι υποχρεώσεις σε υπεργολάβους και προμηθευτές, κάποιοι από τους οποίους κινούνται δικαστικά για να καλύψουν τις διεκδικήσεις τους.
Διαβάστε ακόμη:
Aυτό είναι το δεύτερο 5άστερο που θέλει ο Mr Cocomat στου Μακρυγιάννη