Από τη μία η αύξηση των καταστημάτων που εισήλθαν στην πλατφόρμα efood από την άλλη η μείωση του αριθμού των μισθωτών υπαλλήλων που έριξε αρκετά το συνολικό ύψος των παροχών, η Go Delivery η «αδελφή» εταιρεία της Online Delivery (efood) υπό την ομπρέλα της οποίας έχουν τοποθετηθεί οι διανομείς με τα γνώριμα κόκκινα μηχανάκια, κατάφερε να εμφανίσει αύξηση, τόσο σε επίπεδο πωλήσεων, όσο και κερδοφορίας.

Σύμφωνα με τις οικονομικές καταστάσεις που ανήρτησε χθες στο ΓΕΜΗ ο κύκλος εργασιών της εταιρείας αυξήθηκε στα 59 εκατ. ευρώ έναντι 51 εκατ. ευρώ το 2022 με την διοίκηση της εταιρείας να επικαλείται την αύξηση του αριθμού των υπηρεσιών διανομής που εκτελέστηκαν, μιας και αυξήθηκαν κατά 16% τα καταστήματα που λειτουργούν στην πλατφόρμα φθάνοντας τα 8.728, σε συνδυασμό με την αύξηση του στόλου κατά την τρέχουσα χρήση.

Σημειωτέον πως τα 52 εκατ. ευρώ περίπου αφορούσαν πωλήσεις στην και άλλα περίπου 7,1 εκατ. ευρώ ήταν οι πωλήσεις προς την Delivery Hero DMart Greece, την εταιρεία πισω απ’ το efood Market. Το υπόλοιπο αφορά πωλήσεις στην κυπριακή Delivery Hero. Η Go Delivery είναι συνδεδεμένη εταιρεία με το efood, που εντάσσεται στο δυναμικό του ομίλου της Delivery Hero, η οποία παρέχει τις υπηρεσίες διανομής, για τη μεταφορά των προϊόντων που παραγγέλνονται μέσω της ψηφιακής πλατφόρμας efood.

Τα EBITDA της Go Delivery ανήλθαν στο ποσό των 3,39 εκατ. ευρώ περίπου, από 2,31 εκατ. ευρώ ένα χρόνο πριν. Αντίστοιχα, τα καθαρά προ φόρων κέρδη ανήλθαν στο ποσό των 3,25 εκατ. ευρώ έναντι 2,2 εκατ. ευρώ το 2022 και τα καθαρά μετά φόρων κέρδη στα 2,59 εκατ. ευρώ από 1,77 εκατ. ευρώ.

Η διοίκηση της εταιρείας για τη χρήση 2023 προτείνει τη διανομή μερισμάτων ποσού 2,8 εκατ. ευρώ από τα κέρδη της παρούσας χρήσης. Σημειωτέον πως κατά την παρούσα χρήση η εταιρεία διένειμε απ΄τα κέρδη χρήσης 2022 μερίσματα ποσού 1 εκατ. ευρώ μετά από έγκριση της Τακτικής ΓΣ των μετόχων στις 27 Οκτωβρίου 2023.

«Η πορεία της εταιρείας για την τρέχουσα χρήση, προβλέπεται ικανοποιητική», αρκείται να σημειώσει η διοίκηση της εταιρείας υπό την Πρόεδρο του ΔΣ κα Παναγιώτα Θέτιδα Γούλιου και τον διευθύνοντα σύμβουλο κ. Αλέξανδρο Γεωργαντά.

Τα ταμειακά διαθέσιμα και ισοδύναμη στη λήξη της χρήσης ήταν 4,48 εκατ. ευρώ, έναντι 3,06 εκατ. ευρώ ένα χρόνο πριν.

Το σύνολο καθαρής θέσης αυξήθηκε στα 3,76 εκατ. ευρώ από 2,17 εκατ. ευρώ ένα χρόνο πριν.

Το σύνολο των υποχρεώσεων της εταιρείας ήταν 8,38 εκατ. ευρώ, από 4,65 εκατ. ευρώ ένα χρόνο πριν.

Είναι επίσης αξιοσημείωτο ότι η εταιρεία δεν έχει ελεγχθεί φορολογικά απ’ το 2018 που συστάθηκε. Γεγονός που κάνει και τον ορκωτό να εκφέρει γνώμη για την εταιρεία «με επιφύλαξη».

Μοναδικός μέτοχος της εταιρείας είναι η ECommerce Business 10 S.a.r.l. με έδρα το Λουξεμβούργο έπειτα απ’ την απορρόφηση της κυπριακής OFD Online Food Delivery Services Ltd τον περασμένο Μάιο.

Σύμφωνα με τις οικονομικές καταστάσεις, το 2023 μειώθηκαν οι μισθωτοί στην εταιρεία περίπου κατά 210 άτομα, υποχωρώντας στα 1.131 άτομα, από 1.356 ένα χρόνο πριν. Ετσι το συνολικό ποσό των παροχών σε εργαζομένους έχει συρρικνωθεί πια στα 20,62 εκατ. ευρώ από 27,07 εκατ. ευρώ. Κι αυτό είναι μια πρακτική που μάλλον έχει παγιωθεί καθώς η εταιρεία «σπρώχνει» τους διανομείς προς την επιλογή επαγγελματικής συνεργασίας με το efood με μπλοκάκι.

Με την κοινοποίηση των συγκεκριμένων οικονομικών καταστάσεων γίνεται αντιληπτό το μεγάλο αποτύπωμα που έχει καταφέρει να αφήσει το efood στην ελληνική αγορά. Υπενθυμίζεται ότι η Online Delivery, την οποία είχαν ιδρύσει τα αδέρφια Παμίνος και Κωνσταντίνος Κυρκίνης και αποτελεί πλέον θυγατρική του πολυεθνικού Ομίλου Delivery Hero, αυξήθηκε πέρυσι στα 163,8 εκατ. ευρώ ταπό 135,6 εκατ. ευρώ το 2022. Τα δε καθαρά κέρδη ήταν 31,8 εκατ. ευρώ, εκ των οποίων τα 19,5 εκατ. ευρώ δόθηκαν ως μέρισμα στο μέτοχο.

Την ίδια ώρα συνεχίζεται και η επέκταση της τρίτης εταιρείας πέριξ του efood, της Delivery Hero Dmart Greece, η οποία αναπτύσσει το διαδικτυακό κατάστημα efood market.

Συμφωνα με τις οικονομικές καταστάσεις της εταιρείας, ο κύκλος εργασιών αυξήθηκε στα 25,98 εκατ. ευρώ, από 18,31 εκατ. Το αποτέλεσμα προ φόρων και τόκων ήταν θετικό, στα 708,6 χιλ. κορώνες περίπου από ζημιές 8,13 εκατ. ευρώ πέρυσι. Το ίδιο και τα καθαρά κέρδη, στα 638 χιλ. ευρώ.

Σημειώνεται ότι στην κλειόμενη χρήση η εταιρεία συγχωνεύθηκε με την “ΙΝΚΑΤ ΑΕ Εμπορίας Ειδών Περιπτέρου” με απορρόφηση της τελευταίας, κάτι που σημαίνει ότι τα καταστήματα Kiosky’s αλλά και το νέο κόνσεπτ που έχει λανσάρει η εταιρεία, το efood local μπήκαν και με τη “βούλα” κάτω απ’ τη “ομπρέλα” του efood market.

Ρόλο κλειδί σε αυτό θα έχει και η Άλφα Διανομές η οποία το 2023 είχε κύκλο εργασιών 42,83 εκατ. ευρώ και τελικό αποτέλεσμα ζημιά 14,27 εκατ. ευρώ, που, όμως, συνδέεται με την απομείωση της συμμετοχής της στην «Delivery Hero DMART Greece AE», και δεν αποτελεί ταμειακό μέγεθος. Σύμφωνα με τη διοίκηση της εταιρείας «οι προοπτικές της εταιρείας παραμένουν θετικές και αναμένεται να έχει κερδοφόρο πορεία».

Σημειωτέον πως τα οικονομικά αποτελέσματα των παραπάνω εταιρειών ενοποιούνται στις οικονομικές καταστάσεις της μητρικής Delivery Hero.

Διαβάστε ακόμη

Xavier Andre Justo (whistleblower του 1MDB): Η ταυτότητα των μαρτύρων δημοσίου συμφέροντος πρέπει να προστατεύεται

Επίδομα θέρμανσης: Πότε υποβάλλονται οι αιτήσεις – Πώς θα γίνουν οι πληρωμές

Τουρισμός: Οι προορισμοί-πρωταθλητές της φετινής σεζόν – Πώς έκλεισε η σεζόν τον Οκτώβριο (πίνακας)

Για όλες τις υπόλοιπες ειδήσεις της επικαιρότητας μπορείτε να επισκεφτείτε το Πρώτο Θέμα