Στον απόηχο των γεγονότων του 2021 στην easyJet που επέφεραν μετοχικές ανατροπές, αλλά και την αποστασιοποίηση του Ελληνοκύπριου ιδρυτή της, ουσιαστικά, από τον τρόπο διοίκησης της βρετανικής low cost αεροπορικής εταιρείας, o Sir Στέλιος Χατζηιωάννου συνεχίζει να ρίχνει μεγαλύτερο, ίσως, βάρος πλέον σε άλλες επιχειρηματικές δραστηριότητες του.
Μια από αυτές αφορά τον ξενοδοχειακό κλάδο –και κατ’ επέκταση τον τουρισμό. Πιο συγκεκριμένα την ανάπτυξη της αλυσίδας easyHotel, η οποία φιλοδοξεί σύμφωνα με media του Μονακό –όπου κατοικεί ο κ.Χατζηιωάννου – ακόμα και να τριπλασιάσει τον αριθμό των ιδιόκτητων ή ενοικιασμένων μονάδων της στην Ευρώπη μέχρι το 2026, από τις 42 που κατέχει σήμερα σε Ηνωμένο Βασίλειο, Γαλλία και Ισπανία.
Η κατά 200% αύξηση του portfolio της easyHotel μέσα σε μια 5ετία αποτελεί σίγουρα έναν υψηλό στόχο, αλλά όχι ακατόρθωτο. Ένα αναμφίβολα μεγάλο νέο στοίχημα για τον «ιππότη» της διεθνούς επιχειρηματικότητας, τίτλο που του απένειμε η βασίλισσα Ελισάβετ από τα 39 του κιόλας χρόνια…
Η υλοποίηση του νέου επενδυτικού σχεδίου της εταιρείας που λειτουργεί με την άδεια και κάτω από τον έλεγχο του easyGroup, όπως δεκάδες άλλα brands του «οικοσυστήματος» με το ίδιο –κατοχυρωμένο από τον 54χρονο billionaire και φιλάνθρωπο- πρόθεμα, θα στηριχθεί σε μια κίνηση- «ματ» των μετόχων της.
Την νέα ευκαιρία για τον δημιουργό της easyHotel προσφέρει η απόφαση των Ivanhoe Cambridge και ICAMAP, κατόχων του 76% των μετοχών του ομίλου, να συγκεντρώσουν 50 εκατ. ευρώ, τα οποία, μαζί με την πιο πρόσφατη τραπεζική χρηματοδότηση, θα τους επιτρέψουν «να αναπτύξουν ή αποκτήσουν νέα assets», όπως ανέφεραν πηγές με γνώση των εξελίξεων.
«Ξενοδοχεία σε ολόκληρη την Ευρώπη»
Μια ενδιαφέρουσα πτυχή του νέου σχεδιασμού της easyHotel αποκάλυψε ο CEO, Karim Kalak, που ανέφερε χαρακτηριστικά ότι το ξενοδοχειακό group θα μπορούσε επομένως «να συνεχίσει να χτίζει και να αναπτύσσει την περιουσία του σε πόλεις-κλειδιά σε όλη την Ευρώπη».
«Και στην Ελλάδα;», θα αναρωτιόταν κανείς. Σε αυτό το ερώτημα την απάντηση θα έδιναν ή ο ίδιος ο Στέλιος Χατζηιωάννου ή οι μέτοχοι-συναίτεροι του στην easyHotel. Ειδικά σε μια εποχή κατά την οποία –παρά την πανδημία- ο ελληνικός τουρισμός εξακολουθεί να λαμβάνει μια… διαρκή ψήφο εμπιστοσύνης από αρκετά ξένα top brands του ξενοδοχειακού κλάδου…
Ταυτόχρονα με την είδηση ότι η easyHotel του Sir Στέλιου Χατζηιωάννου στοχεύει στον τριπλασιασμό του αριθμού των ξενοδοχείων της σε ολόκληρη την …επικράτεια της ευρωπαϊκής ηπείρου και θα ενισχυθεί με κεφάλαια της τάξης των 50 εκατ. ευρώ στην προσπάθεια της να καταφέρει να υλοποιήσει επιτυχώς -και εντός των χρονοδιαγραμμάτων που έχουν τεθεί- τα νέα της projects, ο ξένος τύπος μιλά για 2 νέα openings. Ένα στο Κάρντιφ και ένα στην Οξφόρδη, τους τελευταίους 18 μήνες, παρά την υγειονομική κρίση. Επίσης, άρχισε η κατασκευή άλλων 5 ξενοδοχείων της αλυσίδας στην Βαρκελώνη, το Δουβλίνο, το Κέιμπριτζ, το Ρουασί και το Ομπερβιγιέ.
Το easyHotel στην πόλη Νις ήταν το πρώτο ξενοδοχείο της στην Γαλλία, με δυναμικότητα 87 δωματίων, 3 αστέρων, γειτονικό με το Palais des Congrès και την Promenade des Anglais.
Χρονιά επενδύσεων το 2021
Το 2021 γενικά υπήρξε μια χρονιά εξελίξεων για τον sir της επιχειρηματικότητας, καθώς έκανε πραγματικότητα την προειδοποίηση του να μην στηρίξει την πρόσφατη ΑΜΚ της easyJet μετά από τις διαφωνίες του με την διοίκηση της low cost αεροπορικής, να έτσι μειώσει το ποσοστό του στην μετοχική της σύνθεση και ως εκ τούτου να μην διατηρεί το δικαίωμα άσκησης βέτο σε σημαντικές αποφάσεις. Αλλά, επιδόθηκε αντιθέτως σε μια σειρά επενδύσεων σε νέες εταιρείες της «οικογένειας» του easyGroup, όπως οι easyDogwalker, easyVoyage, easyLimousines, easyHemp, easyProperty, easyTaxi, easyFood, easyMarketing κ.α.
Η είσοδος του sir σε νέους κλάδους, συνοδεύεται τώρα από την επιχειρηματική «έκρηξη» που επιχειρείται σε πανευρωπαϊκό επίπεδο για την easyHotel.
Σε δύσκολους καιρούς που οι αεροπορικές εταιρείες έχουν δοκιμασθεί σκληρά κατά τη διάρκεια της πολύμηνης υγειονομικής κρίσης και κατέγραψαν μεγάλες απώλειες εσόδων, στην Βρετανία φημολογείται ότι οι διοικούντες την easyJet επιδιώκουν αποκατάσταση σχέσεων με τον κ.Χατζηιωάννου –και με αμφίβολο αποτέλεσμα, αν κι εφόσον αληθεύουν-, όπως έχει αναφέρει το newmoney.
Σε σχέση με το easyGroup, ο όμιλος φέρεται να μετρά 150 ενεργά brands-εταιρείες και ο δισεκατομμυριούχος businessman δεν κρύβει πως πολλά από αυτά έχουν υποστεί απώλειες, κυρίως στην πανδημία. Ωστόσο, το συγκεκριμένο επιχειρηματικό μοντέλο –με μια σειρά διαφοροποιημένων κατόχων αδειών, με δικούς τους μετόχους ο καθένας, αντί μιας ενιαίας εταιρικής οντότητας- εξασφαλίζει στην easyGroup την ευχέρεια να επωφελείται από ένα μικρότερο οικονομικό ρίσκο.
Διαβάστε ακόμη
Δημήτρης Σπυρίδης: Δυναμική επέκταση για τη HHG σε ψηφιακά πεδία και νέες αγορές
Προς ανάπτυξη – «έκπληξη» και το 2022 η Ελλάδα
Bitcoin: Τι φέρνει το 2022 – Οι εκτιμήσεις των αναλυτών και ο ρόλος του Metaverse