Μια startup από το Βόλο, η Doitforme, δημιουργεί νέα δεδομένα στο χώρο της ψηφιακής διαφήμισης για χιλιάδες επιχειρήσεις δίνοντας, παράλληλα, σε όσες από αυτές δεν είχαν τον τρόπο να αξιοποιήσουν τις δυνατότητες που προσφέρει η σύγχρονη τεχνολογία, να το κάνουν, εύκολα και με ταχύτητα.

«Μέσω της doitforme.eu, ένας επιχειρηματίας μπορεί, απαντώντας σε απλές ερωτήσεις και συνδέοντας τον λογαριασμό του στα κοινωνικά δίκτυα, να εκτελέσει πολύπλοκες και πολυεπίπεδες διαφημιστικές στρατηγικές. Χωρίς να απαιτούνται εξειδικευμένες γνώσεις μάρκετινγκ, οι χρήστες μπορούν να προωθήσουν τα προϊόντα τους, να συλλέξουν στοιχεία υποψήφιων πελατών για τις υπηρεσίες τους ή να αυξήσουν την αλληλεπίδραση με τα φυσικά τους καταστήματα.», αναφέρει ο Λουίτζι-Δημήτρης Γουλιανός, Co Founder και CEO της ελληνικής νεοφυούς εταιρείας, μέλους του Elevate Greece, στο newmoney και προσθέτει:

«Η Doitforme δεν παρέχει απλώς ένα εργαλείο, προσφέρει μια ευκαιρία στους επιχειρηματίες να γίνουν οι ίδιοι digital marketers. Τους δίνει τη δυνατότητα να εισέλθουν στον ψηφιακό κόσμο με αυτοπεποίθηση, καταγράφοντας σημαντικά metrics όπως το κόστος ανά αγορά ή το κόστος συλλογής υποψήφιου πελάτη. Στατιστικά απαραίτητα για μία μικρή επιχείρηση που ακόμα και η κατανόηση αυτών φαντάζει πολύπλοκη.».
Αξίζει να σημειωθεί, ότι μεταξύ άλλων επιχειρήσεων, μεγάλοι όμιλοι από διάφορους κλάδους (π.χ. εμπόριο, logistics κ.ά.) την έχουν εμπιστευθεί για την ανάπτυξη καινοτόμων ψηφιακών λύσεων όπως ο Καφκάς, ενώ πρόκειται για μια πλήρως Bootstrapped εταιρεία.

Χρηματοδοτείται δηλαδή από δικούς της πόρους και από τα έσοδα που παράγει, αντί (μέχρι τώρα τουλάχιστον) να αναζητήσει εξωτερική χρηματοδότηση από επενδυτές ή δάνεια από τράπεζες. Ουσιαστικά, οι ιδρυτές και μέτοχοί της βασίζονται σε ίδιες δυνάμεις για να χρηματοδοτήσουν την περαιτέρω ανάπτυξη της επιχείρησής τους, αποφεύγοντας οποιαδήποτε οικονομική εξάρτηση.

Η αυτοχρηματοδοτούμενη startup απασχολεί 17 άτομα, ξεκίνησε πριν από 4,5 χρόνια, αλλά ουσιαστικά πέτυχε ένα restart των δραστηριοτήτων της πριν από 5 μήνες, με την καινοτομία η οποία την κατέστησε πιο ξεχωριστή και πιο ανταγωνιστική, σύμφωνα με τον κ.Γουλιανό, με το εργαλείο το οποίο αυτοματοποιεί πλήρως, μέσω αλγόριθμου, τις διαφημίσεις και τις καμπάνιες επιχειρήσεων κάθε μεγεθους στα social media.

«Επενδύουμε συνεχώς τα κέρδη μας και μεγαλώνουμε. Καταφέραμε μέσα σε ένα 5άμηνο να υπερδιπλασιάσουμε ξαφνικά τον αριθμό των πελατών μας, από 100 σε περισσότερους από 200, χάρη στο ανταγωνιστικό πλεονέκτημα που αποκτήσαμε».

Facebook και Instagram

Η ιστορία της startup που μετατρέπει τους ιδιοκτήτες επιχειρήσεων σε οργανωμένους Digital Marketers δείχνει ότι υπάρχει το απαραίτητο τεχνολογικό background πίσω από το πολλά υποσχόμενο εγχείρημά της.

Όταν ο Δημήτρης Λουίτζι Γουλιανός ήταν ακόμη φοιτητής Μηχανολόγων στο Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας, είχε ένα φιλόδοξο όραμα, όπως ο ίδιος εξιστορεί: να δημιουργήσει ένα marketplace υπηρεσιών που θα κάλυπτε τις καθημερινές ανάγκες, από μικρά tasks μέχρι μεγάλα projects. Η συνάντησή του με τον συμφοιτητή του, Ιωσήφ Ρέντα, αποτέλεσε το έναυσμα για τη μετατροπή αυτής της ιδέας σε επιχειρηματική πραγματικότητα.

Συγκεντρώνοντας μια ομάδα ταλαντούχων φοιτητών από τμήματα Δικτύων και Ηλεκτρολόγων Μηχανικών, ανέπτυξαν μια πλατφόρμα υπηρεσιών που επιτρέπει σε οποιονδήποτε να προσφέρει και να ζητήσει υπηρεσίες κυρίως για ανάγκες τις καθημερινότητας (από τη βόλτα ενός σκύλου, μέχρι μαθήματα σε παιδιά κ.λπ).

Ωστόσο, σύντομα αντιμετώπισαν το εμπόδιο της φορολογικής νομοθεσίας, που έκανε δύσκολη τη συμμετοχή μη επαγγελματιών. Η ανάγκη για προσαρμογή τους οδήγησε σε ένα στρατηγικό pivot: η πλατφόρμα μετατράπηκε σε ένα marketplace ελεύθερων επαγγελματιών και επιχειρήσεων.

«Με τη νέα μορφή, κάθε επαγγελματίας και επιχείρηση μπορούσε να δημιουργήσει το προφίλ του, ενώ μέσω ενός προηγμένου μηχανισμού SEO, η Doitforme λάμβανε εκατοντάδες αιτήματα εργασιών, προωθώντας τα στους κατάλληλους επαγγελματίες. Η επιτυχία δεν άργησε να έρθει, αλλά μαζί της προέκυψαν και νέες προκλήσεις. Οι ελεύθεροι επαγγελματίες άρχισαν να ζητούν επιπλέον υπηρεσίες ψηφιακού μάρκετινγκ, αναδεικνύοντας ένα σημαντικό κενό στην αγορά: την έλλειψη προσιτών λύσεων ψηφιακής διαφήμισης για μικρές επιχειρήσεις.», συνεχίζει ο κ.Γουλιανός

Ανταποκρινόμενοι σε αυτή την ανάγκη λοιπόν, ο Δημήτρης και ο Ιωσήφ δημιούργησαν ένα agency προσαρμοσμένο στα budget των μικρών επιχειρήσεων.

Συνειδητοποίησαν γρήγορα ότι αυτό το μοντέλο δεν μπορούσε να κλιμακωθεί αποτελεσματικά (scale). Έτσι, γεννήθηκε η πραγματική καινοτομία της Doitforme: μια διαδικτυακή εφαρμογή που αυτοματοποιεί πλήρως τη δημιουργία και διαχείριση διαφημίσεων στο Facebook και το Instagram.

Από ΗΠΑ και Βέλγιο

«Με αυτή την καινοτόμο προσέγγιση, αισιοδοξούμε ότι η Doitforme μπορεί να «γράψει» τη δική της ιστορία στον χώρο της ψηφιακής διαφήμισης. Γιατί, μετατρέπει μια πολύπλοκη διαδικασία σε κάτι προσιτό και κατανοητό, ενδυναμώνοντας τους μικρούς επιχειρηματίες σε μια εποχή όπου η ψηφιακή παρουσία είναι απαραίτητη.», εξηγεί ο διευθύνων σύμβουλος της θεσσαλικής startup και αποκαλύπτει ακόμα ότι σε παγκόσμιο επίπεδο τη δεδομένη χρονική στιγμή ανταγωνισμός στο συγκεκριμένο περίδο της τεχνολογικής αγοράς αναπτύσσεται από άλλες δύο εταιρείες του εξωτερικού, μία στο Delaware των ΗΠΑ και μία στο Βέλγιο.

Ο Δημήτρης Λουίτζι Γουλιανός και ο Ιωσήφ Ρέντα, δυο νεαροί και φιλόδοξοι tech experts, θεωρούν ότι η πορεία της Doitforme αποτελεί ένα παράδειγμα του πώς η επιμονή, η προσαρμοστικότητα και η καινοτομία μπορούν να οδηγήσουν σε επιτυχία: «Οι μεγάλες ιδέες μπορούν να προέλθουν από παντού και, με τη σωστή ομάδα και το κατάλληλο όραμα, μπορούν να μεταμορφώσουν ολόκληρους κλάδους…».

Η επόμενη μέρα

Ποιο είναι το μέλλον της εταιρείας, στα μάτια των ιδίων των συντελεστών της;

Ο Λουίτζι-Δημήτρης Γουλιανός λέει: «Κοιτώντας μπροστά, η Doitforme στοχεύει να επεκτείνει τις δυνατότητες της πλατφόρμας της, προσφέροντας ακόμα περισσότερα εργαλεία και υπηρεσίες στους χρήστες της. Η φιλοδοξία μας είναι να γίνουμε το απόλυτο σημείο αναφοράς για τις μικρές επιχειρήσεις που θέλουν να αναπτύξουν την ψηφιακή τους παρουσία χωρίς να χρειάζεται να επενδύσουν μεγάλα ποσά ή να αποκτήσουν εξειδικευμένες γνώσεις.

Σε έναν κόσμο που αλλάζει ραγδαία, η Doitforme δείχνει τον δρόμο για το πώς οι τεχνολογικές λύσεις μπορούν να είναι προσιτές και αποτελεσματικές για όλους. Και αυτό είναι μόνο η αρχή για την ομάδα που έχει βάλει στόχο να αλλάξει τον τρόπο με τον οποίο οι μικρές επιχειρήσεις βλέπουν το ψηφιακό μάρκετινγκ».

Διαβάστε ακόμη

Ιδιοκτήτες ακινήτων: Πληρώνουν το 15-45% στην εφορία, αλλά εκπίπτει μόλις το 5%

Μειώσεις άμεσων φόρων ως το 2027 με έσοδα από τη φοροδιαφυγή

Reuters: Ποια χώρα θα είναι ο μεγάλος ηττημένος σε μια πιθανή προεδρία Τραμπ

Για όλες τις υπόλοιπες ειδήσεις της επικαιρότητας μπορείτε να επισκεφτείτε το Πρώτο Θέμα