search icon

Επιχειρήσεις

Δημήτρης Ματεμτζής στο newmoney: Το σχέδιο πίσω από το deal Intrafashion – Axel Accessorize

Τι περιλαμβάνει το deal και πως θα γίνει το turnaround της εταιρείας με έδρα τη Θεσσαλονίκη – Πώς θα κουμπώσει στο πλάνο για τη δημιουργία ενός μεγάλου ελληνικού Ομίλου στο χώρο της μόδας και γιατί μπαίνει στο “κάδρο” το ΧΑ

Να επαναλάβει το turnaround story που πέτυχε με την Pink Woman θα επιχειρήσει ο κ. Δημήτρης Ματεμτζής και στην περίπτωση της Axel Accessorize. Το ντιλ, που ανακοινώθηκε χθες, αφορά την πλήρη εξαγορά της εταιρείας με έδρα τη Θεσσαλονίκη και την ένταξη της στον Όμιλο Intrafashion. Μία κίνηση, που όπως εξηγεί στο newmoney ο κ. Ματεμτζής εντάσσεται στο ευρύτερο σχέδιο να δημιουργηθεί ένας ισχυρός Όμιλος με διάφορα μπραντς στον ευρύτερο χώρο της μόδας που θα ακολουθήσουν το παράδειγμα της “ναυαρχίδας” Pink Woman. Στο πλαίσιο αυτό μάλιστα πρόσφατα ο Όμιλος πήρε τα δικαιώματα ανάπτυξης και των μπραντς Terranova και Calliope στην ελληνική αγορά.

Αν και το συνολικό αντίτιμο της συμφωνίας δεν έγινε γνωστό ο κ. Ματεμτζής αναφέρει ότι ένα κομμάτι του αφορά τον υψηλό καθαρό δανεισμό που εμφανίζει η εταιρεία και ο οποίος για το 2023 έφθασε τα 6,5 εκατ. ευρώ. Κάτι που σημαίνει πως οι πιστώτριες τράπεζες έχουν δώσει ήδη “την ευχή” τους στο νέο ντιλ, ιδίως καθώς η Axel τα τελευταία χρόνια παρήγαγε ζημιές.

«Η εταιρεία έχει ένα πολύ δυνατό brand awareness παρά τα εμπορικά – οικονομικά προβλήματα που προέκυψαν τα τελευταία χρόνια και τα οποία θεωρώ ότι είναι κυρίως επιχειρηματικής και στρατηγικής φύσης παρά έχουν σχέση με αυτό καθαυτό το brand», σημειώνει ο κ. Ματεμτζής ερωτηθείς για τους λόγους που προχωρά στην εξαγορά. «Το δεύτερο που θεωρώ σημαντικό είναι ότι στο συγκεκριμένο κλάδο υπάρχει πολύ μεγάλο κενό αξιόλογης προσφοράς και έντονου ανταγωνισμού. Οπότε είναι ένας κλάδος που έχει περιθώριο ανάπτυξης τόσο εντός της Ελλάδας όσο και εκτός λόγω της ανάγκης που υπάρχει και της χαμηλής ή μεσαίας έντασης ανταγωνισμού στην αγορά σε σχέση με άλλους κλάδους, όπως σε αυτόν της ένδυσης, όπου είναι τεράστιος ο ανταγωνισμός, διεθνής και ελληνικός».

Όπως λέει ο κ. Ματεμτζής μπορεί το σχέδιο να προβλέπει ως το τέλος της χρονιάς περίπου η Axel να απορροφηθεί απ ‘την Intrafashion, εν τούτοις η ανάπτυξη του brand θα είναι αυτόνομη. «Προφανώς θα δημιουργηθούν, και ήδη έχουμε σχεδιάσει, συνέργειες σε επίπεδο λειτουργιών των δύο εταιρειών, οι οποίες όμως δεν αφορούν τη λογική της διεύθυνσης και της στρατηγικής του κάθε brand. Δηλαδή θα έχει άλλη διανομή, άλλα σημεία, άλλους πελάτες, άλλη προοπτική ανάπτυξης. Τώρα συνέργειες στα operations, στα logistics, στις οικονομικές υπηρεσίες κοκ είναι λογικό να αναπτυχθούν μιας και είναι στοιχεία σημαντικά για την προσδοκώμενη κερδοφορία. Επίσης ίσως να υπάρξουν συνέργειες και σε επίπεδο παραγωγής. Αυτό όμως δεν σημαίνει ότι η Axel θα μπει στην Pink Woman ή το αντίστροφο».

Το πλάνο αναδιάρθρωσης που έχει εκπονήσει ο κ. Ματεμτζής για την ανάταση και αργότερα ανάπτυξη της εταιρείας προβλέπει την μετατόπιση του βάρους της στη χονδρική και κλείσιμο της πλειοψηφίας των 11 καταστημάτων λιανικής, εκ των οποίων ένα στην Κύπρο, που διαθέτει η Axel. «Η κεντρική ιδέα γύρω απ’ το σχέδιο που έχουμε εκπονήσει είναι η συρρίκνωση της παρουσίας της Axel στη λιανική σε μεγάλο βαθμό. Θα διατηρηθούν μόνο 2-3 σημεία που θα έχουν στρατηγικό ή επικοινωνιακό ενδιαφέρον. Το συγκεκριμένο brand θα επικεντρωθεί στα κανάλια Β2Β τόσο στην Ελλάδα όσο και στο εξωτερικό. Πρόκειται δηλαδή για το αντίστροφο μοντέλο απ’ αυτό που ακολουθεί σήμερα η Pink Woman», σημειώνει χαρακτηριστικά.

Μάλιστα, όπως λέει, η Axel «έχει εδραιωμένη διανομή σε κάποιες χώρες μέσω χονδρικής, κατά κύριο λόγο Ιταλία, Ισπανία, Πορτογαλία, που είναι μια καλή βάση για περαιτέρω ανάπτυξη και σε αυτές αλλά και σε άλλες χώρες».

Οι ιδρυτές της εταιρείας, Κώστας Λαγουμάκης και Ιφιγένεια Κουτσουβέλη θα παραμείνουν στην διοικητική ομάδα. «Η συμφωνία μας είναι να παραμείνουν για ένα εύλογο χρονικό διάστημα, δεν θα είναι απλά κάποιος μεταβατικός χρόνος. Τους θεωρώ εξάλλου κομμάτι αυτής της ομάδας, ασχέτως εάν δεν θα έχουν πλέον μετοχική σχέση. Κι αυτό καθώς έχουν και την ιστορική εμπειρία αλλά και την προϊοντική γνώση να βοηθήσουν την ανάπτυξη του brand, στην κατεύθυνση βέβαια που προφανώς η Intrafashion θα σχεδιάσει. Το ίδιο ισχύει και για το προσωπικό της εταιρείας. Δεν έχω σκοπό να κάνω αλλαγές ή απολύσεις. Θέλω να απορροφήσω το σύνολο της δομής και αυτό το πράγμα μπορεί να βοηθήσει και την Pink Woman. Το ανθρώπινο Κεφάλαιο είναι σημαντικό να έρθει κι αυτό μαζί με το κομμάτι της εξαγοράς μέσα και να βοηθήσει περισσότερο», λέει ο κ. Ματεμτζής.

Σημειωτέον πως στις τελευταίες δημοσιευμένες οικονομικές καταστάσεις, που αφορούν τη χρήση του 2022, η εταιρεία εμφάνιζε κύκλο εργασιών 9,74 εκατ. ευρώ, καθαρές ζημιές 2,46 εκατ. ευρώ, μακροπρόθεσμα δάνεια 5,1 εκατ. ευρώ και βραχυπρόθεσμο δανεισμό 2,45 εκατ. ευρώ. Η συνολική καθαρή θέση της εταιρείας στο τέλος της χρήσης ήταν περίπου 3,5 εκατ. ευρώ.

Στην εταιρεία είχε εισέλθει το 2018 το fund Diorama συμφερόντων του κ. Δημήτρη Δασκαλόπουλου φθάνοντας να ελέγχει το 37% του μετοχικού κεφαλαίου. Τελικά εξήλθε πέρυσι πουλώντας το ποσοστό στους ιδρυτές με τις πληροφορίες να κάνουν λόγο για «μικρές σχετικά» ζημιές.

Έκτοτε οι ιδρυτές αναζητούσαν νέο επενδυτή που θα λάμβανε μέρος ή το σύνολο των μετοχών προσφέροντας διέξοδο στην εταιρεία. Μάλιστα προ τριμήνου οι διαπραγματεύσεις με την εισηγμένη στην Εναλλακτική Αγορά του ΧΑ, MED έδειχναν να καταλήγουν με την υπογραφή μη δεσμευτικού μνημονίου για την απορρόφηση της Axel. Τελικώς οι διαπραγματεύσεις ναυάγησαν, οπότε και προχώρησαν οι συζητήσεις με την Intrafashion που κατέληξαν στην υπογραφή δεσμευτικής συμφωνίας για την εξαγορά του 100% των μετοχών της Axel, όπως ανακοινώθηκε χθες.

Αυτό θα είναι το δεύτερο μεγάλο στοίχημα στο χώρο της μόδας που βάζει μέσα σε λίγα χρόνια ο κ. Ματεμτζής με δεδομένο ότι όταν αγόραζε προ πενταετίας την Intrafashion (Pink Woman), η εταιρεία είχε τα ίδια προβλήματα που αντιμετωπίζει σήμερα η Axel και κυρίως μεγάλο δανεισμό. Με ένα μεγάλο πλάνο αναδιάρθρωσης η Pink Woman πλέον βρίσκεται στην αντεπίθεση και με ένα δίκτυο 120 καταστημάτων έχει επιστρέψει μεταξύ των μεγάλων παικτών στην γυναικεία ένδυση.

Μάλιστα, όπως λέει ο ίδιος η ανάπτυξη του ομίλου Intrafashion στο α’ εξάμηνο της χρονιάς έγραψε +21% (!) σε μία κατά τα άλλα στάσιμη αγορά σε σχέση με πέρυσι. «Περίπου 13 μονάδες είναι η ‘like for like’ αύξηση που συγκρίνει τα ίδια καταστήματα με αυτά που λειτουργούσαν το 2023», λέει ο κ. Ματεμτζής. «Περίπου έξι μονάδες ήταν η ανάπτυξη από τα νέα καταστήματα που ανοίξαμε και συνολικά φθάνουμε τις 21 μονάδες προσθέτοντας και τους 3-4 μήνες λειτουργίας του πρώτου καταστήματος Terranova που ανοίξαμε στην οδό Ερμού», συμπληρώνει.

Υπενθυμίζεται πως με βάση τις τελευταίες δημοσιευμένες οικονομικές καταστάσεις ο Όμιλος Intrafashion εμφάνισε το 2023 κύκλο εργασιών 40,17 εκατ. ευρώ, από 35,58 εκατ. ευρώ το 2022, και καθαρά κέρδη 3,24 εκατ. ευρώ, από 2,29 εκατ. ευρώ ένα χρόνο πριν.

Στόχος του κ. Ματεμτζή, όπως σημειώνει, είναι η δημιουργία ενός ισχυρού Ομίλου με αρκετά brands. «Πρόθεση μου, όσο περνάει απ’ το χέρι μας, είναι η ανάπτυξη του Ομίλου. Η ανάπτυξη σε ένα βαθμό μπορεί να είναι εταιρική και συγκρίσιμη. Υπάρχει το brand Pink Woman που είναι η ‘ναυαρχίδα’ και το μοναδικό asset αυτή τη στιγμή. Όμως κάποιες στρατηγικές συμφωνίες που αφορούν αντιπροσώπευση, όπως αυτές που κάναμε για τα brands Terranova και Calliope είναι λίγο αναγκαίες και ικανές συνθήκες αν θέλεις να μεγαλώσεις με κάποια συγκεκριμένη ταχύτητα», σημειώνει.

Σε ό,τι αφορά το brand Terranova μάλιστα ήδη ετοιμάζεται το δεύτερο κατάστημα το οποίο θα βρίσκεται στο Αιγάλεω.

Ο ίδιος δεν κρύβει ότι πολλά funds πλέον του χτυπούν την «πόρτα». «Θα βάζατε ίσως κάποιον στρατηγικό επενδυτή για να βοηθήσει στο πλάνο ανάπτυξης;», τον ρωτάμε. «Σε αυτή τη φάση, για να είμαι ειλικρινής, το πλάνο που έχω στο μυαλό μου, ακόμα και για εξαγορές, όπως της Axel πχ, σχεδιάζεται να γίνεται με ένα τρόπο που να μπορεί να ανταποκρίνεται στις κεφαλαιακές δυνατότητες ή εν πάσει περιπτώσει απ’ την επέκταση του δανεισμού της εταιρείας», απαντά. Και προσθέτει: «Θα είναι δύσκολο να αναζητήσω έναν χρηματοοικονομικό επενδυτή όταν κάθε μήνας που περνάει ή κάθε εξάμηνο που περνάει η αξία της εταιρείας μεγαλώνει. Βέβαια εάν προέκυπτε η ανάγκη εξαγοράς κάποιου ενδιαφέροντος business που θα ξεπερνούσε τις δυνατότητες που η εταιρεία έχει αυτή τη στιγμή κεφαλαιακά τότε θα μπορούσα ίσως να το συζητήσω». Πάντως δεν είναι αρνητικός και για εισαγωγή στο ΧΑ αλλά στο πλαίσιο ενός πιο μακροχρόνιου σχεδιασμού. «Είναι κάτι που θα μπορούσε να γίνει στο μέλλον», απαντά.

Διαβάστε ακόμη

ΥΠΕΝ: Big project για την λειψυδρία και την παραγωγή ενέργειας στα νησιά

Πώς βαθμολογούν φέτος οι ξένοι τουρίστες την Ελλάδα (γράφημα)

Προς αλλαγή στο fit and proper των τραπεζών

Για όλες τις υπόλοιπες ειδήσεις της επικαιρότητας μπορείτε να επισκεφτείτε το Πρώτο ΘΕΜΑ

Exit mobile version