Ο πρώην πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της Audi, θυγατρικής της Volkswagen, ο οποίος δικάζεται στη Γερμανία στο πλαίσιο της υπόθεσης dieselgate, παραδέχεται τις ευθύνες του στο σκάνδαλο της παραποίησης των εκπομπών καυσαερίων από ντιζελοκίνητα οχήματα, ανακοίνωσε σήμερα η υπεράσπισή του στο δικαστήριο του Μονάχου, από το οποίο δικάζεται. Ο Ρούπερτ Στάντλερ λέει πως «δέχθηκε» να διατεθούν προς πώληση οχήματα με μη εγκεκριμένα λογισμικά και πως «παρέλειψε» να ενημερώσει σχετικά τους εταίρους της Volkswagen, σύμφωνα με τη σύντομη δήλωση που αναγνώσθηκε από τη δικηγόρο Ουλρίκε Τόλε-Γκρολ.
Ο πρώην επικεφαλής της Audi, ηλικίας 60 ετών, είναι ο κύριος κατηγορούμενος στην πρώτη ποινική δίκη που άρχισε στη Γερμανία για το παγκόσμιο σκάνδαλο ντίζελγκεϊτ.
Ερωτηθείς έπειτα από τη σύντομη δήλωση της υπεράσπισής του, ο Ρούπερτ Στάντλερ επιεβεβαίωσε με ένα «ναι» το κείμενο που αναγνώσθηκε.
Ο Στάντλερ δικάζεται εδώ και δυόμισι χρόνια δίπλα σε άλλα πρώην στελέχη της Volkswagen και μέχρι τώρα αρνούνταν τις κατηγορίες σε βάρος του.
Όμως διαπραγματεύσεις με το δικαστήριο του Μονάχου άλλαξαν πριν από μερικές εβδομάδες τα δεδομένα: ο Ρούπερτ Στάντλερ δέχθηκε να δηλώσει ένοχος και, σε αντάλλαγμα για την πλήρη ομολογία του σχετικά με τις κατηγορίες, να του επιβληθεί ποινή λιγότερο βαριά από την κάθειρξη των δέκα ετών, με την οποία απειλούνταν.
Ο Στάντλερ, ο οποίος έχει σπουδάσει οικονομικά, δεν κατηγορείται ότι είναι αυτός που οργάνωσε την απάτη, αλλά ότι γνώριζε για την εγκατάσταση παράνομων λογισμικών και δεν έκανε τίποτε για να βάλει τέλος σ’ αυτή την πρακτική, συνεχίζοντας να υποστηρίζει την πώληση αυτοκινήτων με παραποιημένο λογισμικό.
Ο κατηγορούμενος «εξέφρασε τη λύπη του» για το γεγονός ότι «δεν μπόρεσε να επιλύσει την κρίση» στους κόλπους της Volkswagen που συνδέεται με τα παραποιημένα λογισμικά των κινητήρων και δέχθηκε κατά συνέπεια ότι φέρει την ποινική ευθύνη γι’ αυτό, σύμφωνα με τη συνήγορό του.
Το δικαστήριο αναμένεται να εκδώσει την ετυμηγορία του μέσα στον Ιούνιο. Ο πρώην πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος αναμένεται να καταδικασθεί σε ποινή φυλάκισης το πολύ δύο ετών με αναστολή και να πληρώσει πρόστιμο 1,1 εκατομμύριο ευρώ, εφόσον γίνει δεκτή η πρόταση του δικαστηρίου.
Ο όμιλος Volkswagen παραδέχθηκε το Σεπτέμβριο του 2015 πως εγκατέστησε σε 11 εκατομμύρια οχήματα εταιρειών του ομίλου λογισμικά που τα κάνουν να εμφανίζονται στα εργαστηριακά τέστ ότι ρυπαίνουν λιγότερο απ’ ό,τι στην πραγματικότητα.
Το «ντίζελγκεϊτ» προκάλεσε παγκόσμιο σκάνδαλο και κηλίδωσε τη φήμη της γερμανικής αυτοκινητοβιομηχανίας.
Διαβάστε ακόμη
Άλεξ Μπάλντοκ: Πώς η Κωτσόβολος εξελίχθηκε σε στήριγμα για το βρετανικό όμιλο Currys
Πώς η BlackRock έγινε η μεγαλύτερη εταιρεία διαχείρισης περιουσιακών στοιχείων στον κόσμο
Για όλες τις υπόλοιπες ειδήσεις της επικαιρότητας μπορείτε να επισκεφτείτε το Πρώτο ΘΕΜΑ