Ο ανταγωνισμός στην ακτοπλοΐα δυναμώνει ολοένα και περισσότερο χρόνο με τον χρόνο. Στο παιχνίδι μπήκαν και τα scrubbers που είναι ειδικός εξοπλισμός φιλτραρίσματος των καυσαερίων στο πλαίσιο των νέων κανονισμών του Διεθνούς Ναυτιλιακού Οργανισμού-ΙΜΟ που θα ισχύσουν από την 1η Ιανουαρίου του 2020. Στόχος η μείωση της ατμοσφαιρικής ρύπανσης.
Τον περασμένο Οκτώβριο στελέχη του Ομίλου Γκριμάλντι έστειλαν το μήνυμα προς τον ανταγωνισμό: «Η επόμενη χρονιά είναι κομβικής σημασίας. Το συγκριτικό πλεονέκτημα στην ακτοπλοΐα θα έχει όποιος δεν χρωστάει και συνάμα έχει προνοήσει να βάλει scrubbers στα πλοία εν όψει του νέου κανονισμού που θα ισχύσει από την 1η-1-2020 για μείωση της ατμοσφαιρικής ρύπανσης από εκπομπές αερίων των πλοίων.
– Όσοι δεν έβαλαν scrubbers που είναι κάτι σαν καταλύτες σε ελεύθερη μετάφραση, θα πρέπει να χρησιμοποιούν για τα πλοία τους το νέο αποθειωμένο καύσιμο που θα κοστίζει ακριβότερα από το πετρέλαιο που συνεχίσουν να καταναλώνουν τα πλοία με scrubbers.
– Σύμφωνα με τους πρώτους υπολογισμούς η Attica θα έχει μια επιπλέον επιβάρυνση 45 εκατομμυρίων ευρώ και η ΑΝΕΚ 20 εκατομμυρίων που θα δυσκολέψει ακόμη περισσότερο θέση τους αφού δεν έχουν βάλει scrubbers στα πλοία τους».
Οι Μινωικές Γραμμές ήταν η πρώτη εταιρεία που τοποθέτησε scrubbers σε τρία πλοία της τα H/S/F Knossos Palace, H/S/F Festos Palace, H/S/F Mykonos Palace, το πρώτο 6μηνο του 2019.
Η Attica Group καθυστέρησε. Ακόμα είναι σε συζητήσεις με την προμηθεύτρια εταιρεία. Σύμφωνα με τους πρώτους υπολογισμούς η τοποθέτηση των συσκευών σε 4+4 πλοία της θα ολοκληρωθεί το α’ 6μηνο του 2021. σε σύνολο 29 επιβατηγών οχηματαγωγών και ταχυπλόων πλοίων που ελέγχει ο όμιλος.
Πρόκειται για τα Blue Star Delos, Blue Star Patmos, Νήσος Μύκονος και στο Superfast XI.