© Απαγορεύεται από το δίκαιο της Πνευμ. Ιδιοκτησίας η καθ΄οιονδήποτε τρόπο παράνομη χρήση/ιδιοποίηση του παρόντος, με βαρύτατες αστικές και ποινικές κυρώσεις για τον παραβάτη
Σε κατηγορηματική διάψευση της φημολογίας που διακινείται το τελευταίο διάστημα περί πρόθεσης της Deutsche Telekom να πουλήσει τη συμμετοχή της στον Ομιλο ΟΤΕ προχωρά η πρόεδρος της Deutsche Telekom, κυρία Ντομινίκ Λερουά. Σε μια συζήτηση που γίνεται στο περιθώριο της φετινής παγκόσμιας έκθεσης MWC (Mobile World Congress) στη Βαρκελώνη, η κυρία Λερουά υπογραμμίζει τη σημαντικότητα της ελληνικής αγοράς για τον γερμανικό όμιλο, ο οποίος, όπως τονίζει, παραμένει προσηλωμένος στο πενταετές επενδυτικό πλάνο συνολικού ύψους 3 δισ. ευρώ που έχει ανακοινώσει στη χώρα μας. Παράλληλα θέτει τις προτεραιότητες που έχει ο Ομιλος το επόμενο χρονικό διάστημα.
«Πραγματικά δεν γνωρίζω από πού έχει προέλθει όλη αυτή η φημολογία (σ.σ. περί πώλησης). Είναι κάπως εντυπωσιακό! Πρόκειται ξεκάθαρα για fake news», σημειώνει η μάνατζερ από το Βέλγιο, που είναι υπεύθυνη για το σύνολο των ευρωπαϊκών δραστηριοτήτων της Deutsche Telekom. «Ισως και να έχουν προέλθει οι φήμες από τα περιβόητα chatbox υψηλής τεχνητής νοημοσύνης (σ.σ. τύπου Chat GPT) που μπορούν να δημιουργήσουν αληθοφανείς ιστορίες», λέει με έναν περισσότερο ειρωνικό τόνο στη φωνή της. «Αυτά τα άρθρα μοιάζουν αληθινά, αλλά είναι απολύτως ψευδή», σπεύδει να προσθέσει.
Σύμφωνα με την κυρία Λερουά, η στρατηγική του Ομίλου σήμερα είναι να ενισχύσει τις θέσεις του μέσω του προγράμματος επαναγοράς μετοχών και όχι να πουλήσει. Διευκρινίζει πάντως ότι η Deutsche Telekom δεν σχεδιάζει να ενισχύσει το ποσοστό της στον ΟΤΕ, που σήμερα φθάνει στο 50,86%. «Προτεραιότητές μας σήμερα είναι να αποκτήσουμε το ποσοστό πλειοψηφίας στην T-Mobile Αμερικής, να αναπτύξουμε το δίκτυο οπτικών ινών στη Γερμανία και να προχωρήσουμε σε επενδύσεις στην Ευρώπη. Στόχος μας είναι να έχουμε ηγετικό ρόλο στην τεχνολογία και να ενισχύουμε την καινοτομία δημιουργώντας οφέλη για τους πελάτες μας», υπογραμμίζει.
Επενδύσεις 3 δισ.
Σημειώνει ακόμη ότι η Ελλάδα αποτελεί ιδιαίτερα σημαντική αγορά για τον γερμανικό όμιλο. «Το καθήκον μου είναι να διασφαλίσω ότι θα τοποθετήσουμε στη χώρα ακόμη περισσότερα κεφάλαια, δρομολογώντας επενδύσεις 3 δισ. ευρώ κατά την επόμενη πενταετία. Είναι ιδιαίτερα σημαντικό να δημιουργήσουμε καλύτερη υποδομή, να ενισχύσουμε την ανάπτυξη των δικτύων 5ης γενιάς και να συμβάλουμε στην ψηφιοποίηση της χώρας, του δημόσιου τομέα και των επιχειρήσεων, που αποτελεί μία από τις βασικές μας προτεραιότητες», λέει η κυρία Λερουά.
Μάλιστα σημειώνει πως η ελληνική αγορά έχει αποτελέσει πεδίο ενεργοποίησης καινοτόμων υπηρεσιών για τον Ομιλο. «Η Ελλάδα είναι τμήμα του Ομίλου Deutsche Telekom αλλά αποτελεί και αυτόνομη αγορά, κάτι που γίνεται σαφές εάν λάβουμε υπόψη τις καινοτομίες που έχουν αναπτυχθεί, όπως το σύστημα ηλεκτρονικών πληρωμών Payzy ή την υπηρεσία διαδικτυακής παραγγελίας φαγητού Box», σημείωσε η κυρία Λερουά. Μάλιστα αποκάλυψε πως στην πρόθεση της Deutsche Telekom είναι η επέκταση της εφαρμογής Payzy και σε άλλες ευρωπαϊκές χώρες.
Επέκταση
Συνολικά, όπως λέει η κυρία Λερουά, μοχλός ανάπτυξης για την Deutsche Telekom στην Ελλάδα αποτελούν οι νέες τεχνολογίες, οι επενδύσεις σε οπτική ίνα, οι τεχνολογίες 5ης γενιάς και η δημιουργία λύσεων για επιχειρήσεις. Επίσης, σημαντικό πυλώνα ανάπτυξης αποτελούν και οι νέες δραστηριότητες (π.χ. Box, Payzy) που πλέον έχουν περάσει σε μια μικρή κερδοφορία και δημιουργούν ένα νέο πεδίο δραστηριοποίησης για τον Ομιλο.
Παράλληλα όμως αποτελούν και ένα μεγάλο κίνητρο σε επίπεδο καταναλωτών και επιχειρήσεων να στραφούν στο μπουκέτο υπηρεσιών του Ομίλου ΟΤΕ προσελκύοντας νέους πελάτες. «Η Cosmote πλέον είναι πολύ περισσότερα από έναν απλό πάροχο τηλεπικοινωνίας. Μπορεί κάποιος να πληρώσει μέσω της Cosmote, μπορεί να παραγγείλει και να παραλάβει προϊόντα κ.ο.κ. Οσο περισσότερο προσφέρεις σχετικές υπηρεσίες στον πελάτη, τόσο και ο πελάτης θα είναι πιο ενεργός στην Cosmote», εξηγεί.
Μετασχηματισμός
Κάτι που εκφράζει εξάλλου και τη στρατηγική επιλογή ο Ομιλος ΟΤΕ τα τελευταία χρόνια να ξεκινήσει έναν δυναμικό μετασχηματισμό για την εξέλιξή του σε έναν τεχνολογικό όμιλο.
Μάλιστα, σχετικά με τα έργα Πληροφορικής και Τηλεπικοινωνιών (ITC) που αναλαμβάνει ο ΟΤΕ, η κυρία Λερουά ανέφερε ότι πρόκειται για σημαντικού μεγέθους δραστηριότητα με μεγάλες προοπτικές, με τις καινοτομίες που αναπτύσσει ο γερμανικός όμιλος να επικεντρώνονται στον συγκεκριμένο τομέα. «Η Ελλάδα είναι μία από τις χώρες μαζί με την Ουγγαρία και την Κροατία που έχουν εμφανίσει τη μεγαλύτερη πρόοδο στο πεδίο των λύσεων προς επιχειρήσεις», σημείωσε χαρακτηριστικά.
«Μεγάλο πρόβλημα η πειρατεία»
Για την ελληνική αγορά της συνδρομητικής τηλεόρασης, η επικεφαλής Ευρώπης της Deutsche Telekom ανέφερε ότι είναι σχετικά μικρή, ενώ έχει τεράστιο πρόβλημα με την πειρατεία. Προτείνει να θεσμοθετηθούν κυρώσεις όχι μόνο για τους «πειρατές» που προσφέρουν τα «σπασμένα» προγράμματα αλλά και για τον τελικό καταναλωτή τους.
«Αγοράζουμε υψηλού επιπέδου παραγωγές, τις οποίες είμαστε σε θέση να πουλήσουμε μόνο σε έναν περιορισμένο αριθμό ανθρώπων. Αποτέλεσμα; Το επιχειρηματικό μοντέλο γίνεται ολοένα και πιο σύνθετο. Ναι, μεν, οι πειρατικές ιστοσελίδες «κατεβαίνουν», αλλά ταυτόχρονα δημιουργούνται καινούριες. Γι’ αυτό τασσόμαστε υπέρ της τιμωρίας του τελικού χρήστη που καταναλώνει πειρατικό περιεχόμενο. Να υπάρξει ένας μηχανισμός ή συγκεκριμένη νομοθεσία που θα προβλέπει κυρώσεις και για τον τελικό χρήστη», αναφέρει.
Μεγάλης ακόμη προτεραιότητας για την Deutsche Telekom αποτελεί ένα ακόμη ζήτημα. Οι δημιουργοί οπτικοακουστικού περιεχομένου, που αντιπροσωπεύουν ένα σημαντικό τμήμα της κίνησης data και συμβάλλουν στην αύξηση της ενεργειακής κατανάλωσης, να πληρώνουν περισσότερα. «Σήμερα έχεις λίγους παίκτες (σ.σ. εννοεί τις ΟΤΤ πλατφόρμες) που είναι υπεύθυνοι για το μεγαλύτερο κομμάτι της διακίνησης των data. Η δε κατανάλωση δεδομένων έχει σχεδόν διπλασιαστεί, σε σχέση με μερικά χρόνια πριν. Αυξάνουν λοιπόν διαρκώς την πίεση για υψηλής ανάλυσης βίντεο, επαυξημένη πραγματικότητα κ.ο.κ. και δεν έχουν απολύτως κανένα κίνητρο να δουν πώς μπορούν οι ίδιοι να μειώσουν τη διακίνηση data. Οπότε πρώτα απ’ όλα πρέπει να πληρώνουν για την πίεση που ασκούν στο δίκτυο. Θα ήταν και πιο δίκαιο, με δεδομένο ότι είμαστε από τις λίγες βιομηχανίες όπου ο καταναλωτής πρέπει να πληρώσει για όλες τις επενδύσεις που κάνουμε στο δίκτυο, κάτι το οποίο είναι αρκετά ακριβό».
Η κυρία Λερουά εντάχθηκε στο Δ.Σ. του Ομίλου Deutsche Telekom το 2020 έπειτα από μία καριέρα άνω των 30 ετών στους κλάδους των τηλεπικοινωνιών αλλά και των καταναλωτικών αγαθών. Μεταξύ των εταιρειών που εργάστηκε είναι οι Unilever, Proximus, Bain & Co, ενώ έχει θητεύσει στα Δ.Σ. των Lotus Bakeries, Proximus, BICS, Royal Ahold Delhaize και Compagnie de Saint-Gobain.
Διαβάστε ακόμη
Ηellenic Train (ΤΡΑΙΝΟΣΕ): Το ιταλικό φιάσκο στους ελληνικούς σιδηροδρόμους
Πόσο κοστίζει τώρα η ενοικίαση διαμερίσματος στην Αθήνα και τις άλλες μεγάλες πόλεις της χώρας