Με μία εβδομάδα καθυστέρηση μετά από αίτημα των υποψηφίων, αναμένεται να ολοκληρωθεί σήμερα το απόγευμα, η πρώτη φάση του διαγωνισμού για την ΔΕΠΑ Υποδομών, με την οποία ανοίγει ο μεγάλος κύκλος των επτά ιδιωτικοποιήσεων που φιγουράρουν στο κυβερνητικό πρόγραμμα.
Ο διαγωνισμός, συγκεντρώνει μεγάλο ενδιαφέρον τόσο από Ευρωπαίους διαχειριστές όσο και από ισχυρά επενδυτικά fund που επενδύουν στον τομέα των υποδομών και που αναμένεται να δώσουν ισχυρό παρόν ισάξιο με εκείνο που εκδηλώθηκε για τη Διεθνής Αερολιμένας Αθηνών.
Σύμφωνα με πληροφορίες, τη ΔΕΠΑ Υποδομών διεκδικούν η Ιταλική Italgas, από τις μεγαλύτερες ευρωπαϊκές εταιρείες φυσικού αερίου αλλά και η επίσης Ιταλική Snam (εκ των τριών μετόχων του ΔΕΣΦΑ), με αίτημα της οποίας λέγεται ότι δόθηκε και η ολιγοήμερη παράταση των προηγούμενων ημερών.
Ωστόσο, μεταξύ των δύο Ιταλικών εταιρειών εμφανίζονται να υπάρχουν τεχνικές δυσκολίες στην συμμετοχή τους λόγω μετοχικών σχέσεων, γεγονός το οποίο δικαιολογεί και την πίστωση χρόνου που είχε ζητήσει η Snam για να λύσει το γόρδιο δεσμό. Εκτός απροόπτου στο διαγωνισμό, από πλευράς επενδυτικών fund θα συμμετέχουν Macquarie, KKR, Blackrock, κ.α
Ενδιαφέρον για τον διαγωνισμό αλλά χωρίς να θεωρείται σίγουρη η συμμετοχή τους έχουν εκφράσει η γαλλική Engie, η οποία ενδιαφέρεται κυρίως για την ΔΕΠΑ Εμπορίας, η γερμανική EΟΝ, αλλά και Ισπανικές και Ασιατικές εταιρείες. Οι σχετικές ανακοινώσεις αναμένεται να γίνουν από το ΤΑΙΠΕΔ αργά το απόγευμα.
Σύμφωνα με τις πρώτες εκτιμήσεις η αξία του πακέτου για την πώληση του 100% της ΔΕΠΑ Υποδομών μπορεί να προσεγγίσει το 1 δις. ευρώ.
Η ΔΕΠΑ Υποδομών ελέγχει το 100% της Εταιρείας Διανομής Αερίου Αττικής, το 51% της ΕΔΑ Θεσσαλονίκης – Θεσσαλίας, το 100% της ΔΕΔΑ (Λοιπή Ελλάδα). Ο διαχωρισμός της από την ΔΕΠΑ Εμπορίας έχει ψηφιστεί με νόμο από τον περασμένο Δεκέμβριο ωστόσο δεν έχει ολοκληρωθεί ακόμη. Η νέα εταιρεία προβλέπεται να αποκτήσει ξεχωριστή νομική οντότητα σε περίπου ένα τρίμηνο.