search icon

Επιχειρήσεις

Ελληνοϊταλικό μπρα ντε φερ για την ολοκλήρωση της ιδιωτικοποίησης της ΔΕΠΑ Υποδομών

Εμμένει η ΡΑΕ στις απαιτήσεις της για την πιστοποίηση των θυγατρικών της - Τι συζητήθηκε στη χθεσινή συνάντηση με την Αρχή

Πιστοποίηση με όρους που συνδέονται με την διατήρηση της μετοχικής σύνθεσης της ΔΕΠΑ Υποδομών για τρία χρόνια αλλά και πληροφόρησης γύρω από το business plan, την δομή και το οργανόγραμμα της εταιρείας, συνεχίζει να θέτει ως προαπαιτούμενο όρο η ΡΑΕ για να δώσει το πράσινο φως στην Ιταλική Italgas.

Ο Ιταλός διαχειριστής του δικτύου διανομής, ο οποίος προσέφερε τίμημα έκπληξη ύψους 730 εκατομμυρίων ευρώ για τη ΔΕΠΑ Υποδομών, κρίνει δεσμευτικούς τους παραπάνω όρους και αρνείται να συμμορφωθεί.

Χθες η εντεταλμένη σύμβουλος της Ιταλικής εταιρείας Μπάρμπαρα Μοργάντε η οποία εμφανίζεται ως  η νέα διευθύνουσα σύμβουλος της ΔΕΠΑ Υποδομών μαζί με στελέχη του ΤΑΙΠΕΔ, πέρασαν το κατώφλι της ΡΑΕ, προκειμένου να συζητήσουν για τις διαφορές και να επιλυθούν οι εκκρεμότητες.

Ωστόσο σύμφωνα με πληροφορίες, η ΡΑΕ εμμένει στις αρχικές τις θέσεις, γεγονός που αν δεν κάνει αποδεκτό η Ιταλική πλευρά εμποδίζει την πιστοποίηση των τριών θυγατρικών της (ΕΔΑ Αττικής, ΔΕΔΑ, ΕΔΑ ΘΕΣΣ) ως διαχειριστές του δικτύου διανομής και θέτει σε δοκιμασία την ολοκλήρωση της πώλησης της εταιρείας.

Προσθέτει μάλιστα άλλο ένα αγκάθι στις σχέσεις μεταξύ ΡΑΕ και ΔΕΠΑ Υποδομών καθώς εδώ και καιρό, θυγατρική της αρνείται να υποβάλλει το πρόγραμμα ανάπτυξης στην Ρυθμιστική Αρχή Ενέργειας όπως προβλέπει το ρυθμιστικό πλαίσιο, με την τελευταία να έχει απειλήσει την εταιρεία ακόμη και με αφαίρεση της άδειας.

Η Ιtalgas κατά πληροφορίες κρίνει ότι οι όροι αυτοί βρίσκονται εκτός  πλαισίου του διαγωνισμού ιδιωτικοποίησης, δηλώνοντας ότι είναι δύσκολο να εγκριθούν εκ των υστέρων από τους μετόχους της εταιρείας.

Από την πλευρά της, η ΡΑΕ επιδιώκει να στείλει ένα ξεκάθαρο μήνυμα στους Ιταλούς, όπως άλλωστε έκανε αντίστοιχα και σε άλλες περιπτώσεις (π.χ ΔΕΣΦΑ) ότι οι ξένες εταιρείες πρέπει να συμμορφώνονται με τους κανόνες και τους όρους της ρυθμιστικής αρχής και κατ΄επέκταση της χώρας στην οποία έχουν αποφασίσει να επενδύσουν.

Επιπλέον επιδιώκει να περιφρουρήσει την ιδιωτικοποίηση ζητώντας να μην μεταβληθεί το μετοχικό στάτους και να αποσαφηνιστούν στοιχεία του business plan.

Οι διαφωνίες αυτές έρχονται σε μια κρίσιμη στιγμή για την ολοκλήρωση της ιδιωτικοποίησης,  καθώς η πιστοποίηση είναι το τελευταίο βήμα για να ολοκληρωθεί η οικονομική συναλλαγή και να προχωρήσει στην συνέχεια η εξαγορά του ποσοστού της Eni Gas  e Luce στην ΕΔΑ ΘΕΣΣ που είναι μέρος της συμφωνίας.

Όμως οι Ιταλοί διατυπώνουν τις αντιρρήσεις τους και δεν είναι λίγοι όσοι αναρωτιούνται με ποιο τρόπο (αν δεν βάλει η μία ή άλλη πλευρά νερό στο κρασί της) θα επιλυθούν οι διαφωνίες αυτές έτσι ώστε να κλείσει το θέμα που έχει ανακύψει.

Ήδη, η ολοκλήρωση της συναλλαγής έχει μετατεθεί τουλάχιστον δύο φορές το τελευταίο διάστημα με την ltalgas σε πρόσφατη παρουσίαση σε αναλυτές της αγοράς στην Ιταλία, να υποστηρίζει ότι η διαδικασία της πώλησης θα έχει ολοκληρωθεί μέχρι τα τέλη Ιουνίου.

Με βάση την αλληλουχία των γεγονότων, η ΡΑΕ πριν από λίγες μέρες έστειλε στις τρεις θυγατρικές της ΔΕΠΑ Υποδομών τα έγγραφα με την πιστοποίηση της αρχής και μάλιστα πριν γίνουν ΦΕΚ.

Μέσα σε αυτά περιλαμβάνονται οι δύο όροι που προαναφέρθηκαν συν κάποιες ρυθμίσεις σχετικές με τις προμήθειες με στόχο να μην γίνονται απευθείας αναθέσεις από την Italgas σε άλλες θυγατρικές του ομίλου της και κατατμήσεις συμβάσεων.

Όμως οι δύο σοβαροί λόγοι σχετίζονται με την αλλαγή στην μετοχική σύνθεση και το business plan καθώς οι Ιταλοί έχουν ήδη συμφωνία με τον όμιλο Κοπελούζου να αποκτήσει ποσοστό από 10% έως 20%, κάτι που με τις παρούσες συνθήκες εμποδίζεται.

Διαβάστε ακόμη:

Κορυφαία ναυτιλιακή χώρα στον κόσμο παραμένει η Ελλάδα – Το 21% του παγκόσμιου στόλου με 5.514 πλοία

Στην Αθήνα funds με διαθέσιμα άνω των 10 δισ. ευρώ για επενδύσεις

Τα φρέσκα γκάλοπ, οι δοσατζήδες, οι «γαμπροί» για το Milos Hotel, o γρίφος του ΟΤΕ και ο βασιλεύς της αγοράς Ι.Χ.

 

Exit mobile version