Μπορεί η ΔΕΗ να δαπάνησε σχεδόν 2 διs. για τις επιδοτήσεις και την διατήρηση προσιτών τιμoλογίων στους πελάτες της όλη την προηγούμενη χρονιά, αλλά και οι καταναλωτές την αντάμειψαν μειώνοντας την κινητικότητα στην αγορά του retail.
Πέρσι, η ΔΕΗ κατάφερε να προσελκύσει 262.000 νέες συνδέσεις έναντι 157.000 το 2021 και μόλις 119.000 το 2020. Την ίδια στιγμή από το δίκτυο της επιχείρησης μετακινήθηκαν 316.000, από 444.000 το 2021 και 574.000 το 2020.
Τα στοιχεία δείχνουν επίσης ότι το 2020 η ΔΕΗ έχασε 392.000 πελάτες, αριθμός που περιορίστηκε σε 130.000 το 2022.
Σε ό,τι αφορά τα κέρδη της ΔΕΗ αυξήθηκαν κατά 9,4% σε σχέση με το 2021 και συγκεκριμένα κατά 82 εκατ. ευρώ. Το επαναλαμβανόμενο EBITDA της ΔΕΗ για την περσινή χρονιά ανήλθε στα 953,7 εκατ. ευρώ.
Σύμφωνα με την παρουσίαση που έκανε χθες στους αναλυτές ο διευθύνων σύμβουλος κ. Γιώργος Στάσσης στο πλαίσιο της ανακοίνωσης των οικονομικών αποτελεσμάτων για το 2022, η ΔΕΗ κατάφερε να διατηρήσει συνεπείς στις πληρωμές και υψηλής αξίας πελάτες καθώς ο σχετικός δείκτης απωλειών κινήθηκε στο γ΄τρίμηνο του 2022 μεταξύ 1,7% και 2,9% στο πρώτο τρίμηνο του 2023.
Για την ίδια περίοδο, οι ληξιπρόθεσμες οφειλές παρουσίασαν μείωση κατά 38 εκατομμύρια ευρώ, σε σύγκριση με το 2021.
Οι ερωτήσεις των αναλυτών επικεντρώθηκαν στην στρατηγική της εταιρείας στην Ρουμανία αλλά και στο deal με την Enel που αναμένεται να ολοκληρωθεί το γ΄τρίμηνο του 2023. Μάλιστα δεν έλειψαν και ερωτήσεις σε σχέση με τα σχέδια της Macquarie που ενδιαφέρεται για το χαρτοφυλάκιο της Enel Green Power στην Ελλάδα και την Enel Ρουμανίας, τα οποία δεν επιβεβαιώθηκαν.
Όσον αφορά τη ρευστότητα της ΔΕΗ όπως παρουσιάστηκε χθες, ανέρχεται σε 4,4 δισ. ευρώ, από τα οποία 3,2 είναι μετρητά της εταιρείας και 1,2 δισ. ευρώ οι διαθέσιμες πιστωτικές γραμμές.
Η ρευστότητα αυτή αποτελεί ένα ισχυρό δίχτυ προστασίας της εταιρείας στις διακυμάνσεις της ενεργειακής αγοράς, την στιγμή που πολλοί εκτιμούν ότι η ενεργειακή κρίση δεν έχει τελειώσει.
Χτίζει ισχυρά θεμέλια στο retail
Η εμπορική πολιτική της ΔΕΗ υποστηρίζεται και από την ενίσχυση του δικτύου των καταστημάτων. Χθες ο κ. Στάσσης δήλωσε στους αναλυτές ότι μέσα στο πρώτο εξάμηνο του έτους θα λειτουργήσουν 15 νέα καταστήματα σε συνδυασμό με αναβαθμισμένες υπηρεσίες και παρουσία στο ίντερνετ. Αξιοσημείωτη είναι η διείσδυση των νέων υπηρεσιών προστιθέμενης αξίας όπως είναι η εγκατάσταση αντλίας θερμότητας και η παροχή φυσικού αερίου, η οποία έχει πλέον φτάσει το 5,5% του πελατολογίου από 2,4% το 2021, ενώ ήταν μηδενική το 2020.
Για τον τομέα της ηλεκτροκίνησης αναφέρθηκε ότι πέρσι η επιχείρηση διπλασίασε τα δημόσια σημεία φόρτισης που έφτασαν τα 1.200 σε ολόκληρη την Ελλάδα ενώ έχουν ήδη υπογραφεί συμβάσεις για εγκατάσταση άλλων 2.000 φορτιστών μέσα στην επόμενη διετία.
Για το δίκτυο οπτικών ινών μέχρι το σπίτι (FTTH), μέσω των οποίων θα παρέχει υπηρεσίες χονδρικής πρόσβασης σε τηλεπικοινωνιακούς παρόχους, η διοίκηση επανέλαβε τους στόχους για επέκταση σε 13 δήμους της Αττικής μέσα στο 2023 ώστε μέχρι το τέλος του έτους να καλύπτει το δίκτυο περίπου 400.000 νοικοκυριά. Στο τέλος του 2022 είχε ολοκληρωθεί το πιλοτικό έργο στο Περιστέρι με κάλυψη 15.000 νοικοκυριών. Παραμένει ο στόχος για κάλυψη περίπου τριών εκατ. νοικοκυριών μέχρι το 2026. Η διοίκηση αναφέρθηκε και στη συμμετοχή (25%) που έχει στην κοινοπραξία που προωθεί το υποβρύχιο καλώδιο οπτικών ινών East Med Corridor System (EMC) που θα συνδέει Ευρώπη με Ασία. Η κατασκευή του έργου αναμένεται να ξεκινήσει μέσα στη φετινή χρονιά.
Διαβάστε ακόμη:
Πληγή για τη ρευστότητα τα κρατικά «φέσια» €2 δισ. προς τους ιδιώτες
Μητσοτάκης: Τριμερής του Νότου με Μελόνι και Κόστα για την οικονομική διακυβέρνηση (vid)